• Loppan1994

IVF 2022

Hej! 
    Någon mer som håller på med ivf nu? Tänkte vi kunde följas åt. Inne på sprutdag 6 med gonal-f och fyramadel.
    Ul på onsdag och så nervös ????

• Svar på tråden IVF 2022
  • Loppan1994

Snöoväder- men iförrgår hade du 4-5st på varje sida? Så det har blivit dubbelt så många på 2 dagar då? Fick du ändrad dos eller samma?

• Snöoväder
    Loppan1994 skrev 2022-01-19 15:34:10 följande:

Snöoväder- ja men ellerhur, tycker oxå jag borde få komma på fredag så man ser om det är på g... 

Har du kört på 125?

Men va skönt då att det snart blir plock för dig. Ja jag förstår att det hade vart skönt med fredag så man kunde vila upp sig. Lite så jag kände oxå. 

Och bra att du får spray så du inte blir överstimulerad 

Du orkar inte ringa och säga att du vill ha ett extra på fredag? Tyvärr får man bråka till sig ibland för att få bra hjälp inom vården.. 

Jo jag hade 125, har haft det alla tre gånger och det är väl en låg dos som jag förstått det. 
    Ja jag hoppas sprayen ska vara bra, men de såg ingen vätska idag så det kändes skönt
  • Snöoväder
    Loppan1994 skrev 2022-01-19 15:37:49 följande:

Snöoväder- men iförrgår hade du 4-5st på varje sida? Så det har blivit dubbelt så många på 2 dagar då? Fick du ändrad dos eller samma?

Den som gjorde ul i måndags gjorde det väldigt snabbt, tog en bild på varje sida och räknade och mätte från det.. 
    Säger inte att den var dålig eller slarvig, men när man ska betala nästan 1000 kr per ul så vill jag gärna att de ska kolla noga och att besöket tar mer än 2 min.

Har gjort dessa ul några gånger och blir lite förvånad hur alla gör så olika, men oftast brukar de kolla och räkna/mäta några gånger så att de inte missar något.

Har alltid fått ut över 20 ägg så blev förvånad i måndags när de var så få, men misstänkte lite slarv. Eller att den personen utgick från att kolla på något annat sätt än vad jag är van.
    Så kändes skönt idag att det är som det brukar vara med runt 20 blåsor.
  • Loppan1994

Snöoväder- ja jag kanske ska göra det, eftersom det gick så snabbt för dig på bara 2 dagar med samma dos.

Vad skönt att de inte fanns nån vätska då Glad

• Loppan1994

Snöoväder- såg ditt andra svar nu, ja så kan det va att det var slarvigt gjort. 
    Oj 1000kr för ett ultraljud.. ja då förstår jag att du vill ha det ordentligt gjort!!

• Snöoväder
    Loppan1994 skrev 2022-01-19 16:53:38 följande:

Snöoväder- ja jag kanske ska göra det, eftersom det gick så snabbt för dig på bara 2 dagar med samma dos.

Vad skönt att de inte fanns nån vätska då Glad

Ja kan det skilja så mycket på mig, kanske det gör det på dig med!
    Sen höjer du dosen ikväll? Då har du hunnit tagit två sprutor med högre dos, det borde också göra att det kanske syns någon skillnad.
  • Snöoväder
    Loppan1994 skrev 2022-01-19 16:55:47 följande:

Snöoväder- såg ditt andra svar nu, ja så kan det va att det var slarvigt gjort. 
    Oj 1000kr för ett ultraljud.. ja då förstår jag att du vill ha det ordentligt gjort!!

Ja det är inte billigt, först betala för ivf paketet, sen tillkommer mediciner till högkostnad, dyra ultraljud och resor. Tur blodproven är gratis om man ska något som positivt, blev två denna gång då de tog fel rör första gången :'-)
  • ananna

Hej på er alla kämpar! 

Jag hoppar gärna in och följs åt. ????

Kort om min situation: Sambon och jag har försökt i två år, lååångdragen utredning inom regionen visar inget, således oförklarlig infertilitet. Efter ytterligare lång väntan har vi äntligen fått en tid för ett första besök med IVF kliniken i början av februari. Jag hoppas verkligen behandlingen kan dra igång direkt efter det besöket. 

Heja oss!! 

• Loppan1994

Snöoväder- ja precis jag höjer idag, får ringa dom imorgon men man känner sig ju så besvärlig..

Får jag fråga vad det kostar med en ivf gång? Har läst nått om 50 första gången och sen 20 för frysta, galet dyrt om det stämmer och sen ultraljudet på det, trodde de ingick i paketet.
    Haha ja tur att blodproverna är gratis då

• Loppan1994

Ananna- Hej! Ja visst är det långdraget för så korta besök som går så fort... 

Hoppas ni får börja direkt i februari, håller tummarna 

Svar på tråden IVF 2022