• Loppan1994

IVF 2022

Hej! 
    Någon mer som håller på med ivf nu? Tänkte vi kunde följas åt. Inne på sprutdag 6 med gonal-f och fyramadel.
    Ul på onsdag och så nervös ????

• Svar på tråden IVF 2022
  • smulis85
    Snöoväder skrev 2022-02-06 04:34:36 följande:

Vaknar upp med mensvärk och ?panikångest?.. Tar ett test som är negativt....

Skrev ett inlägg och så försvann det... Jävla sida..

Mår riktigt skit nu, vet inte hur jag ska orka ta mig igenom det här eller ens fortsätta. För varje misslyckad behandling så har jag bara mått sämre och sämre..

Känner att det är så onödigt att vi ens försöker, vi har ett barn som jag älskar över allt annat, men känslan av att inte kunna få ett syskon gör så fruktansvärt ont.
    Sen att man kastar bort så mycket pengar på det här när vi kan lägga de på att göra saker med vårat befintliga barn...

Jag vet inte vart jag vill komma, man känner sig så ensam i det här än fast jag inte är det. 

Någon som har flera barn via ivf som läser? Som kan ge något hopp.
    Eller ska man bara få ett och nöja sig där?

Ååå vännen massa styrkekramar! Förstår din frustration helt och hållet även om du har ett barn innan, det spelar ingen roll längtan finns ändå där och de är så frustrerande när nått som ska gå inte gör det. Hjärta

försök tänka positivt ni har några i frysen och ni lägger faktiskt pengar på ert barn med genom att ge hen ett syskon! 

• Snöoväder
    smulis85 skrev 2022-02-06 10:19:35 följande:

Ååå vännen massa styrkekramar! Förstår din frustration helt och hållet även om du har ett barn innan, det spelar ingen roll längtan finns ändå där och de är så frustrerande när nått som ska gå inte gör det. Hjärta

försök tänka positivt ni har några i frysen och ni lägger faktiskt pengar på ert barn med genom att ge hen ett syskon! 

Tack Hjärta 
    Det har du helt rätt i, ska försöka tänka lite positivare än om det är några jobbiga dagar framöver.

Hade varit så skönt att pausa allt och kunna fokusera här och nu och slippa behandlingar, stress, resor och allt vad det innebär. Men samtidigt när man vill så gärna så vill man inte vänta..
  • smulis85
    Snöoväder skrev 2022-02-06 15:23:26 följande:
    Tack Hjärta 
    Det har du helt rätt i, ska försöka tänka lite positivare än om det är några jobbiga dagar framöver.

Hade varit så skönt att pausa allt och kunna fokusera här och nu och slippa behandlingar, stress, resor och allt vad det innebär. Men samtidigt när man vill så gärna så vill man inte vänta..

ja jag vet att de inte är lätt och som du säger man vill att de bara ska gå nu nu nu.. Hjärta

själv gick äggplocket bra idag fick absolut mer morfin än förra gången, blev lite snurrig hehe gjorde lite ont men absolut inte som förra gången. 9 ägg fick vi ut så nu hoppas vi på många befruktade också Skrattande

• Snöoväder
    smulis85 skrev 2022-02-07 12:21:56 följande:

ja jag vet att de inte är lätt och som du säger man vill att de bara ska gå nu nu nu.. Hjärta

själv gick äggplocket bra idag fick absolut mer morfin än förra gången, blev lite snurrig hehe gjorde lite ont men absolut inte som förra gången. 9 ägg fick vi ut så nu hoppas vi på många befruktade också Skrattande

Så skönt att det gick bra för dig idag och att det blev ett helt gäng! Jag hoppas många kommer utveckla sig fint nu och att du snart får plussa! Hjärta
    Håller verkligen tummarna! Hoppas detta blir ett år för oss som har det lite svårare att bli gravid, vi förtjänar att plusa nu!
  • smulis85
    Snöoväder skrev 2022-02-07 13:43:53 följande:
    Så skönt att det gick bra för dig idag och att det blev ett helt gäng! Jag hoppas många kommer utveckla sig fint nu och att du snart får plussa! Hjärta
    Håller verkligen tummarna! Hoppas detta blir ett år för oss som har det lite svårare att bli gravid, vi förtjänar att plusa nu!

tack Hjärtaabsolut hoppas verkligen alla här få ett plus detta år!  Än så länge verkar de gå riktigt bra För äggen alla 9 blev befruktade Glad

• Snöoväder
    smulis85 skrev 2022-02-08 12:06:56 följande:

tack Hjärtaabsolut hoppas verkligen alla här få ett plus detta år!  Än så länge verkar de gå riktigt bra För äggen alla 9 blev befruktade Glad

Grattis vilket resultat!! 
    Det är ju hur bra som helst, nu får du snart också ruva Glad
  • Islandinthesun

Hoppar in i tråden...

Var börjar man? 

Har en son på 5 år (naturlig väg) som vi önskar ge ett syskon. Försökt i många år själva men i oktober 2021 började vår IVF-resa. Ett äggplock med återföring och två FET senare sitter vi fortfarande med samma önskan och ett stort hål i hjärtat. Plussade den här månaden men fick tyvärr missfall i måndags. Fråga mig inte var man hittar styrkan att orka kämpa vidare för det vet jag ännu inte. Tårarna sköljer över en när man minst anar det och varje dag börjar med ångest. Sån enorm besvikelse.

Kliniken har gett klartecken att göra ett nytt FET efter kommande mens, vi har två blastocyster i frysen. Så vi tar väl nya tag när det är dags.

• Snöoväder
    Islandinthesun skrev 2022-02-09 09:37:01 följande:

Hoppar in i tråden...

Var börjar man? 

Har en son på 5 år (naturlig väg) som vi önskar ge ett syskon. Försökt i många år själva men i oktober 2021 började vår IVF-resa. Ett äggplock med återföring och två FET senare sitter vi fortfarande med samma önskan och ett stort hål i hjärtat. Plussade den här månaden men fick tyvärr missfall i måndags. Fråga mig inte var man hittar styrkan att orka kämpa vidare för det vet jag ännu inte. Tårarna sköljer över en när man minst anar det och varje dag börjar med ångest. Sån enorm besvikelse.

Kliniken har gett klartecken att göra ett nytt FET efter kommande mens, vi har två blastocyster i frysen. Så vi tar väl nya tag när det är dags.

För att ge dig ett litet hopp, så måste ni ju ha riktigt bra chanser om ni fått ett barn på naturlig väg. Men jag vet din känsla, man vill ha plussat direkt och att det ska gå vägen.
    Det här är jobbigt att gå igenom, både när man ska ha första barnet eller syskon. Det är verkligen en prövning på psyket och förhållandet.

Två kvar i frysen är bra, så jag håller tummarna att det snart är er tur!
  • Snöoväder

Testdag idag och negativt test.
    Min mens brukar komma igång 14 dagar efter äp men den här gången har den inte gjort det riktigt.
    Men när testen är negativa med så finns det ju ingen chans.

Nu blir det vänta till mars/april för FET, men min mens och äl kommer va helt i obalans som den blir efter dessa behandlingar....

• Skogslyckan86

Hej! Vill gärna vara med i denna tråd. Gjorde ÄP idag (vidrigt!) på 18 äggblåsor, vilket resulterade i 10 ägg. Diagnostiserad med PCOS. Letrozol- och Menopurbehandling i över ett år som gav ägglossning, men ingen graviditet. Mannens spermier är bra. Så nu väntar jag...

Svar på tråden IVF 2022