• Loppan1994

IVF 2022

Hej! 
    Någon mer som håller på med ivf nu? Tänkte vi kunde följas åt. Inne på sprutdag 6 med gonal-f och fyramadel.
    Ul på onsdag och så nervös ????

• Svar på tråden IVF 2022
  • Snöoväder
    Islandinthesun skrev 2022-02-09 16:24:01 följande:
    Ja, så tänkte vi också... Men efter att först försökt  på egen hand i två år och nu tre insättningar så börjar hoppet lämna en. Men det finns inte så många alternativ mer än att bryta ihop och sen komma igen. 

Tack för tummhållningen :) Gör detsamma för er. Såg att du testat negativt idag, så himla trist. Styrkekram!
    Tack, vi kanske inte får barn 2022, men vi kan ju hoppas att vi blir gravida!!!
    Ja tyvärr så är det ju bara det, bryta ihop och sen hitta tillbaka till det där hoppet. 

Du som också har ett barn, är du väldigt överbeskyddande eller vad man ska säga?
    Jag kan uppleva att jag är det och oroar mig i onödan ofta för att saker ska hända. Inte så att jag visar det utåt, men min känsla och inre oro. Tänker att det är för att man har sån lång väg till att få barn, eller så är jag bara sån...
    Jag förstår ju att det tillkommer en oro för alla föräldrar, än hur man får barn. Men tänker att man kanske har större oro om onödiga småsaker, när man bara har ett barn och kanske inte får fler.
  • Islandinthesun
    Snöoväder skrev 2022-02-09 20:29:40 följande:
    Tack, vi kanske inte får barn 2022, men vi kan ju hoppas att vi blir gravida!!!
    Ja tyvärr så är det ju bara det, bryta ihop och sen hitta tillbaka till det där hoppet. 

Du som också har ett barn, är du väldigt överbeskyddande eller vad man ska säga?
    Jag kan uppleva att jag är det och oroar mig i onödan ofta för att saker ska hända. Inte så att jag visar det utåt, men min känsla och inre oro. Tänker att det är för att man har sån lång väg till att få barn, eller så är jag bara sån...
    Jag förstår ju att det tillkommer en oro för alla föräldrar, än hur man får barn. Men tänker att man kanske har större oro om onödiga småsaker, när man bara har ett barn och kanske inte får fler.
    Åh, vad jag känner igen mig. Hade kunnat vara jag som skrivit det. Och oron har bara blivit värre under den här perioden med misslyckade syskonförsök. Insikten att barnet vi har är en gåva som vi aldrig någonsin ska ta för givet bara växer. Och därmed oron.

Och på tal om syskon så oroar jag mig även för långt fram i tiden. När vi föräldrar förhoppningsvis blir gamla eller när vi inte finns mer, att vår son inte har familj kvar. Ett syskon är fint att dela sånna saker med också. När dessa tankar drar igång är det lätt att bli nere och uppgiven.

Men då vill jag bara ibland strunta i allt det här. Boka en resa, leva livet och njuta av allt fint vi har. Vi har ju det bra vi tre! 

Men samtidigt är längtan enorm... Några försök till.. Några tårar till.. Kanske går det ändå till slut.
  • Snöoväder
    Islandinthesun skrev 2022-02-10 08:26:21 följande:
    Åh, vad jag känner igen mig. Hade kunnat vara jag som skrivit det. Och oron har bara blivit värre under den här perioden med misslyckade syskonförsök. Insikten att barnet vi har är en gåva som vi aldrig någonsin ska ta för givet bara växer. Och därmed oron.

Och på tal om syskon så oroar jag mig även för långt fram i tiden. När vi föräldrar förhoppningsvis blir gamla eller när vi inte finns mer, att vår son inte har familj kvar. Ett syskon är fint att dela sånna saker med också. När dessa tankar drar igång är det lätt att bli nere och uppgiven.

Men då vill jag bara ibland strunta i allt det här. Boka en resa, leva livet och njuta av allt fint vi har. Vi har ju det bra vi tre! 

Men samtidigt är längtan enorm... Några försök till.. Några tårar till.. Kanske går det ändå till slut.
    Vi brukar också prata om det, att det kan vara skönt med syskon när vi går bort eller om något annat skulle hända. 

Sen får man ju vara glad för det barn man har, men när man längtar efter ett till så är det inte lätt när det inte går..

Det är kanske det man behöver, släppa allt ett tag för att låta kroppen och huvudet vila. Nu får man hoppas coronan försvinner med så man vågar ta med barnet på en resa.

På ett sätt så mår man bra de månader man vet att det inte blir något och slipper mediciner, äl test och allt annat.
    Men sen det här hoppet och längtan man får de månaderna man väl gör något, nu kanske det är vår tur...

Hittade och såg den danska serien När storken flyger förbi. Den var jobbig att se, men samtidigt kan det vara skönt att se folk i samma eller liknande situation. Man blir glad när någon lyckas. Jag älskar att läsa solskenshistoria här på familjeliv om de i liknande som lyckas, då får man mer hopp!
  • Snöoväder

Skulle ringt kliniken igår och meddelat resultaten, men ringde idag istället. Och eftersom att de har så kort testtid nu på bara 16 dagar efter äp istället för 21 som de hade tidigare så vill de att jag ska fortsätta och vänta tills dag 21 efter äp och testa då igen.
    Då min mens heller inte kommit igång. Trots mensvärk i 1 vecka.

Man får ju lite hopp, men samtidigt som jag tror det är hormonerna som skjuter på den, än fast den alltid tidigare har kommit 14 dagar efter äp.

Snacka om att man får hopp än fast man vet att chansen är minimal eller obefintlig. 
    Ägget borde ha fäst för 11 dagar sedan, så nog borde testen ha visat något svagt iaf..

Sen vill jag ju sluta med alla hormoner så mensen kan komma igång.. 

Finns det någon solskenshistoria där man fått sent plus?

• Skogslyckan86

Nu har vi fått besked om äggen, av 10 stycken var 7 stycken mogna men endast ETT befruktades. Om det krävs en till IVF så måste vi göra ICSI. Det ville sig inte som förväntat. Eller förväntat och förväntat, jag VISSTE att något mer var fel. Magkänslan sa det. Det är en lättnad att de hittat ett till "fel". Återinföring i morgon om det fortsätter utvecklas normalt.

• Snöoväder
    Skogslyckan86 skrev 2022-02-10 13:13:35 följande:

Nu har vi fått besked om äggen, av 10 stycken var 7 stycken mogna men endast ETT befruktades. Om det krävs en till IVF så måste vi göra ICSI. Det ville sig inte som förväntat. Eller förväntat och förväntat, jag VISSTE att något mer var fel. Magkänslan sa det. Det är en lättnad att de hittat ett till "fel". Återinföring i morgon om det fortsätter utvecklas normalt.

Vilket tråkigt besked när ni hade så många ägg, men det krävs bara ett för en graviditet, hoppas att allt ska gå bra för dig! Hjärta
  • Islandinthesun
    Snöoväder skrev 2022-02-10 09:44:07 följande:
    Vi brukar också prata om det, att det kan vara skönt med syskon när vi går bort eller om något annat skulle hända. 

Sen får man ju vara glad för det barn man har, men när man längtar efter ett till så är det inte lätt när det inte går..

Det är kanske det man behöver, släppa allt ett tag för att låta kroppen och huvudet vila. Nu får man hoppas coronan försvinner med så man vågar ta med barnet på en resa.

På ett sätt så mår man bra de månader man vet att det inte blir något och slipper mediciner, äl test och allt annat.
    Men sen det här hoppet och längtan man får de månaderna man väl gör något, nu kanske det är vår tur...

Hittade och såg den danska serien När storken flyger förbi. Den var jobbig att se, men samtidigt kan det vara skönt att se folk i samma eller liknande situation. Man blir glad när någon lyckas. Jag älskar att läsa solskenshistoria här på familjeliv om de i liknande som lyckas, då får man mer hopp!
    Ja, nu när restriktionerna är borta kanske man kan våga leva lite mer, samtidigt som man går igenom behandling.

Solskenshistorier älskar jag! Det hoppas vi få många i den här tråden! SoligHjärta
  • Skogslyckan86

Snöoväder: Tack Hjärta Ja, nu när dagen gått och det landat lite så är jag otroligt tacksam och förväntansfull för det befruktade ägget. Det blev ju ett iallafall, inte noll! 

• smulis85
    Skogslyckan86 skrev 2022-02-10 13:13:35 följande:

Va tråkigt men som snöoväder säger det krävs bara ett! Håller tummarna att de befruktade ägget är ett guldägg! Hjärta
  • Skogslyckan86
    smulis85 skrev 2022-02-10 19:49:52 följande:
    Va tråkigt men som snöoväder säger det krävs bara ett! Håller tummarna att de befruktade ägget är ett guldägg! Hjärta
    Tack för peppen {#emotions_dlg.flower} Nu är det befruktade ägget i mig. Herregud! Gick så himla bra och smidigt. Nu vågar jag inte skriva mer på ett tag. Loggar ut. Men kommer väl läsa om symtom tills ögonen blöder om några dagar. Trevlig helg tjejer!
Svar på tråden IVF 2022