• Loppan1994

IVF 2022

Hej! 
    Någon mer som håller på med ivf nu? Tänkte vi kunde följas åt. Inne på sprutdag 6 med gonal-f och fyramadel.
    Ul på onsdag och så nervös ????

• Svar på tråden IVF 2022
  • HannaIsabell
    norrsken91 skrev 2022-02-27 21:42:29 följande:
    Ojdå trodde inte de var så stor skillnad när det är samma bolag, jag förstår hur du tänker. Är mycket pengar man cashar ut! Allt såg bra ut på vår utredning också, har ett snitt sedan innan men även det hade läkt fint. Så ja, oförklarligt. Skönt att få ett sånt besked men det är på två sätt, man hade nästan förväntat sig att något skulle avvika. Ja jag har lagt till fyremadel nu ikväll, den sved lite ett tag efter. Sjukt hur snabbt man kommer in i det ändå, nu känns bemfolan hur enkel somhelst helt plötsligt! När har du ditt ultraljud? 
    Jag håller med, blev glad när de först upptäckte polyperna och trodde att de hittat felet och tänkte att nu tar de bort dem och så blir allt bra.. men så blev det ju inte. Frustrerande att inte veta varför det inte går. Kanske hade vi bara extrem tur första gången.
    Vi har ultraljud på lördag, dag 8, kändes skönt att få det på en helg så man slipper hitta på en ursäkt till jobbet. När har du? Är det äggplock dag 12 planerat?
  • Izza8511
    norrsken91 skrev 2022-02-27 12:51:28 följande:
    Jag ser! De högst upp tycker jag syns mest. Får hoppas att det blir starkare. När har du testdag? :)
    På fredag 
    Testade idag o får samma svaga streck =(
  • norrsken91
    HannaIsabell skrev 2022-02-28 20:45:40 följande:
    Jag håller med, blev glad när de först upptäckte polyperna och trodde att de hittat felet och tänkte att nu tar de bort dem och så blir allt bra.. men så blev det ju inte. Frustrerande att inte veta varför det inte går. Kanske hade vi bara extrem tur första gången.
    Vi har ultraljud på lördag, dag 8, kändes skönt att få det på en helg så man slipper hitta på en ursäkt till jobbet. När har du? Är det äggplock dag 12 planerat?
    Skönt med en helgdag, jag jobbar hemifrån fortfarande halva veckor så då har jag inte behövt berätta något. Var iväg på första idag, de såg fint ut kan ju ingenting med mått men de var mellan 10-17 i storlek vad det nu innebär. Men de var 7 som var lite mindre så ska fortsätta köra samma dos och nytt ultraljud på onsdag så har de förhoppningsvis utvecklat sig mer. Eventuellt plock på fredag dag 11! Vi har nästan 40 mil att åka för plocket. Så de är skönt att jag kan gå på ultraljuden på sjukhuset här där vi bor iaf. Känner du något av sprutorna ännu? 
  • norrsken91
    Izza8511 skrev 2022-02-28 21:11:06 följande:
    På fredag 
    Testade idag o får samma svaga streck =(
    Ge inte upp innan testdagen. Håller tummarna. :)
  • Izza8511
    norrsken91 skrev 2022-03-01 00:03:45 följande:
    Ge inte upp innan testdagen. Håller tummarna. :)
    Tack snälla du
  • Alegsken

Äggplock idag efter 8 dagar med sprutor! (Gick fort, var inställd på typ 14-16 dagar med sprutor men har ingen koll)

11 ägg fick dom ut! Hoppas nu på hög befruktning! :) 

• Noran89

Hej! Hoppar in här som helt ny på FamiljeLiv, och i IVF-världen. 

Vi har försökt i drygt 2,5år och är väl klassade som oförklarligt barnlösa då allt ser bra ut. Jag har haft några enstaka cystor men inget som ska egentligen påverka. 

I december fick vi remiss skickad till Livio och imorgon börjar jag med Gonal-F 150. Tänkte det kunde vara kul att följa och prata med andra i samma situation ????

• norrsken91

Hej, tänkte bara flika in och uppdatera lite.

Var på mitt andra ultraljud idag (dag 9) såg bra ut men en del blåsor som är lite små ännu runt 10 mm. Några var dock mellan 15-18 mm. Hade förväntat mig äggplock på fredag men fick svar att det blir på måndag (dag 13). Känns länge dit och är mest orolig för överstimulering.. pga att de såg lite lite vätska idag. Fortsätter med Bemfola 150 och Fyremadel tills fredag och ska ta Otrivelle på lördag.

Hur går det för er andra?  :)

• norrsken91
    Noran89 skrev 2022-03-01 23:38:18 följande:

Hej! Hoppar in här som helt ny på FamiljeLiv, och i IVF-världen. 

Vi har försökt i drygt 2,5år och är väl klassade som oförklarligt barnlösa då allt ser bra ut. Jag har haft några enstaka cystor men inget som ska egentligen påverka. 

I december fick vi remiss skickad till Livio och imorgon börjar jag med Gonal-F 150. Tänkte det kunde vara kul att följa och prata med andra i samma situation ????

Kul välkommen, jag är också ny. Iaf på IVF fronten, har kört samma dos som du fast med Bemfola och går också hos Livio. 
  • norrsken91
    Alegsken skrev 2022-03-01 11:14:03 följande:

Äggplock idag efter 8 dagar med sprutor! (Gick fort, var inställd på typ 14-16 dagar med sprutor men har ingen koll)

11 ägg fick dom ut! Hoppas nu på hög befruktning! :) 

Men vad skönt! Har du fått något svar idag på hur det gick? :) 
Svar på tråden IVF 2022