• Loppan1994

IVF 2022

Hej! 
    Någon mer som håller på med ivf nu? Tänkte vi kunde följas åt. Inne på sprutdag 6 med gonal-f och fyramadel.
    Ul på onsdag och så nervös ????

• Svar på tråden IVF 2022
  • norrsken91
    Carina82 skrev 2022-03-07 19:20:16 följande:
    Å det här var precis det jag behövde höra idag <3 Jag har äggplock imorgon och börjar känna av nerverna aa. Vilket bra resultat med 8 ägg, nu hoppas vi att alla blir befruktade <3 
    Antar att du genomfört ditt plock nu? Hoppas det gick bra :) 
    Alla våra ägg befruktades så vi ska tillbaka för insättning på lördag. Sjukt spännande och lite overkligt.. 
  • Carina82
    norrsken91 skrev 2022-03-08 10:22:37 följande:
    Antar att du genomfört ditt plock nu? Hoppas det gick bra :) 
    Alla våra ägg befruktades så vi ska tillbaka för insättning på lördag. Sjukt spännande och lite overkligt.. 
    Hurra att det gått så bra, skönt att alla befruktades :) Jag är precis klar här, ligger och vilar hos livio (min kille får inte vara med). 16 ägg fick dom ut! Tokigt, men räknar inte med att alla befruktas såklart. Dom har ju pratat om färsk återföring men tror det inte längre är aktuellt, gör inte så mycket så länge det är 'på gång' :) 

Heja oss! Vilka grejer vi går igenom :) 
  • Loppan1994

Norrsken91: men wow!! Så härligt att det inte kändes mer!! Hoppas det blir samma upplevelse för mig med! Och det med morfin känner jag samma inför, men fick du lugnande? Sen måste ja bara fråga, har dom invägning inför äp? Ja har gått upp några kg sen inskrivningen så just nu går jag på hård diet Tungan ute

• norrsken91
    Carina82 skrev 2022-03-08 11:31:33 följande:
    Hurra att det gått så bra, skönt att alla befruktades :) Jag är precis klar här, ligger och vilar hos livio (min kille får inte vara med). 16 ägg fick dom ut! Tokigt, men räknar inte med att alla befruktas såklart. Dom har ju pratat om färsk återföring men tror det inte längre är aktuellt, gör inte så mycket så länge det är 'på gång' :) 

Heja oss! Vilka grejer vi går igenom :) 
    Men Grattis :) Då får vi hoppas att du får bra besked imorgon. Vi går också hos Livio. Tror de var först igår de släppte på för partner med på äggplock i Falun. Kan det bli totalfrys för er iom så många ägg? Ja vi är grymma!! Hur mår du efter ingreppet? 
  • norrsken91
    Loppan1994 skrev 2022-03-08 12:49:17 följande:

Norrsken91: men wow!! Så härligt att det inte kändes mer!! Hoppas det blir samma upplevelse för mig med! Och det med morfin känner jag samma inför, men fick du lugnande? Sen måste ja bara fråga, har dom invägning inför äp? Ja har gått upp några kg sen inskrivningen så just nu går jag på hård diet  // Tungan ute

Nej inget lugnande, tänkte fråga men blev aldrig av.. Fick  2 Alvedon innan. De erbjöd Alvedon samt morfin.  Ingen invägning innan plocket och några kilo hit eller dit bör nog inte påverka så mitt tips är att skippa dieten och förbered kroppen på vad som komma skall istället :D Håller du på med sprutor nu eller väntar du också på plock? 
  • Loppan1994
    norrsken91 skrev 2022-03-08 19:51:52 följande:
    Nej inget lugnande, tänkte fråga men blev aldrig av.. Fick  2 Alvedon innan. De erbjöd Alvedon samt morfin.  Ingen invägning innan plocket och några kilo hit eller dit bör nog inte påverka så mitt tips är att skippa dieten och förbered kroppen på vad som komma skall istället :D Håller du på med sprutor nu eller väntar du också på plock? 
    Ah okej de va ju bra! Låg precis på bmi gränsen innan (inget som läkaren sa nått om dock) men eftersom ja gått upp några kilo nu så blir man ju nojig Skrattande Nej jag fick avbryta behandlingen i januari. Fick påbörja i februari igen om jag ville men va så inställd på mars så inväntar just nu mens som borde komma i slutet av nästa vecka så blir de start på nytt med högre dos från början Glad  
  • Noran89

Vad härligt att höra att det gått bra på era äggplock! 16 ägg! Wow! 
    Jag har varit på första ultraljud i tisdags och hade då bara 2-3 större folliklar "/ men många mindre än 10mm, enl. Livio är de små inte uteslutna än utan kan komma ikapp inför äggplock..har nytt ultraljud imorgon. 
    Har idag börjat känna av lite tryck mot båda äggstockar och har betydligt mer flytningar. Är nojig att jag får ägglossning innan man hinner ta dem..men det kanske inte ens går om man tar Fyremadel? 
    Jag är lite nervös inför äggplocket och att få morfin, har aldrig fått det innan..men vill nog ha de ändå för är rädd det ska göra lika ont som det gjorde att göra HSS. 

• Carina82
    norrsken91 skrev 2022-03-08 19:48:45 följande:
    Men Grattis :) Då får vi hoppas att du får bra besked imorgon. Vi går också hos Livio. Tror de var först igår de släppte på för partner med på äggplock i Falun. Kan det bli totalfrys för er iom så många ägg? Ja vi är grymma!! Hur mår du efter ingreppet? 
    11 av 16 befruktades, känns jättebra! Dom fryser alla just pga risken för överstimulerig, känns rätt skönt faktiskt eftersom jag har rätt ont; mycket bättre än igår men ändå så pass att jag inte är så pepp på att ha nån som håller på där nere just nu haha! Fast seegt såklart att vänta i typ 1,5 månad aaa. På måndag ringer dom och berättar hur det gått, hoppas många klarar nedfrysning aaa.

Och du har insättning på lördag, ojoj vad spännande! Hur känns det? När får du höra hur det gått med nedfrysning och sånt?
  • Carina82
    Noran89 skrev 2022-03-09 13:22:00 följande:

Vad härligt att höra att det gått bra på era äggplock! 16 ägg! Wow! 
    Jag har varit på första ultraljud i tisdags och hade då bara 2-3 större folliklar "/ men många mindre än 10mm, enl. Livio är de små inte uteslutna än utan kan komma ikapp inför äggplock..har nytt ultraljud imorgon. 
    Har idag börjat känna av lite tryck mot båda äggstockar och har betydligt mer flytningar. Är nojig att jag får ägglossning innan man hinner ta dem..men det kanske inte ens går om man tar Fyremadel? 
    Jag är lite nervös inför äggplocket och att få morfin, har aldrig fått det innan..men vill nog ha de ändå för är rädd det ska göra lika ont som det gjorde att göra HSS. 

Hej, från nån som gjorde öggplock igår så kan jag säga att det kommer gå bra <3 Fick svälja ett par (tre) tabletter och fick sen morfin via en port dom satte in i armen. Kändes som att dricka lite för mycket vin, man kan gå själv från rummet efter behandlingen :) Och min upplevelse var att dom var väldigt inkluderande och berättade precis vad dom gjorde, fick ju även lokalbedövning i underlivet så det kändes knappt! Mest väldigt intressant! Gjorde däremot lite ont efteråt, men även det är normalt- som en värre mensvärk.

Vad gäller flytningar så frågade jag livio om det, och det är en vanlig bieffekt av sprutorna. Så inget kommer ägglossas <3
  • Noran89
    Carina82 skrev 2022-03-09 15:56:41 följande:
    Hej, från nån som gjorde öggplock igår så kan jag säga att det kommer gå bra <3 Fick svälja ett par (tre) tabletter och fick sen morfin via en port dom satte in i armen. Kändes som att dricka lite för mycket vin, man kan gå själv från rummet efter behandlingen :) Och min upplevelse var att dom var väldigt inkluderande och berättade precis vad dom gjorde, fick ju även lokalbedövning i underlivet så det kändes knappt! Mest väldigt intressant! Gjorde däremot lite ont efteråt, men även det är normalt- som en värre mensvärk.

Vad gäller flytningar så frågade jag livio om det, och det är en vanlig bieffekt av sprutorna. Så inget kommer ägglossas <3
    Åh tack för det lugnande svaret! :D <3 
    Tråkigt nog kommer sambon inte få vara med då Livio Umeå har kvar restriktionerna mars ut, hade känts lite bättre att ha han med. 
    Hur funkar det med nedfrysning? Man måste alltså vänta 1,5månad innan insättning? Hur menar du att det väljs nedfrysning pga risk för överstimulering, de har ju redan plockat ut äggen? Haha tusen frågor från en som trodde hon hade koll xD 
Svar på tråden IVF 2022