• Loppan1994

IVF 2022

Hej! 
    Någon mer som håller på med ivf nu? Tänkte vi kunde följas åt. Inne på sprutdag 6 med gonal-f och fyramadel.
    Ul på onsdag och så nervös ????

• Svar på tråden IVF 2022
  • norrsken91
    Loppan1994 skrev 2022-03-21 12:00:57 följande:

Vi ska äntligen få börja på sprutomgång nr 2 ikväll! Men glömde fråga visst är de kl 20 man ska ta? Tungan ute

vi körde 19! Fick välja ?kvällstid? själv bara man följde den tiden resten av behandlingen :) Lycka till!
  • Carina82
    Soffsen skrev 2022-03-21 15:32:12 följande:

Hej!! 

Tänkte hoppa in här! Fick IVF-remiss ivägskickad idag, ÄNTLIGEN! Solig

Blev gravid i juli 2020, med det slutade tyvärr i missfall. Blev gravid igen i mars 2021 men även det slutade i missfall. Nu har vi gjort en fertilitetsutredning som inte visat fel på någon av oss. Testat Letrozol i 4 månader men inte heller det har hjälpt. Så nu får vi äntligen påbörja IVF. Känns som en lättnad även om det inte garanterar graviditet. 

Är det någon här som kör IVF i Stockholm? I så fall hur långt tid tog det innan man fick svar på remissen? Så ivrig nu, vill så gärna hinna med ett försök innan sommarstängning.

Hej, välkommen till klubben man kanske helst inte vill tillhöra ;) Jag är på livio Stockholm, håller på med första behandlingen precis nu. Vi skickade vår remiss i oktober och fick svar typ två månader senare, dom hade flaggat för tre men gick snabbare än väntat :) Så jag håller tummarna för er! När man väl fick ok att kontakta klinik så upplever jag det som att det gick snabbt, hoppas hoppas ni kan få in ett försök innan sommarstängning <3 
  • Carina82
    HannaIsabell skrev 2022-03-20 18:45:36 följande:

Ja, jag hoppas det går bra. Har faktiskt inte koll på hur det funkar med frysinsättning, ska man ta ovitrelle eller sätter man in under en ?helt naturligt cykel? utan extra hormoner.. vet du?

Ville bara skicka en uppdatering efter att ha pratat med livio igår (eftersom jag fick första mensen efter äggplock då). Glömde såklart fråga om olika alternativ, och inser att det säkert är olika för olika personer (jag har tex en regelbunden cykel och egen ägglossning).

Men sån här ser det ut för mig;

1 När nästa mens kommer ska vi ringa livio och berätta, jag blir då inbokad på ett ultraljud runt dag 12.
    2 Vid ultraljudet kollar dom om det finns en ledande äggblåsa som är ok i storlek; om det finns en sån så får jag ett datum för när jag ska ta ovitrellesprutan (annars gör man ett till ultraljud och repeat).
    3. Typ en vecka efter sprutan blir det återföring <3 

Så lite hormoner men inte mycket :) Jag tolkade det som att jag ska ta sprutan för att det ska vara enklare att planera återföringen, inte att det är nån direkt medicinsk anledning. 
  • Loppan1994

Hannaisabell- okej ja tog vid 20 för vill minnas att dom sa de sist :) 

Norrsken91- tack! Ja körde vid 20 för vill minnas dom sa de sist men då körde jag 20.30 ändå. Och äggen hade inte växt bra alls så jag vill ju tro att den halvtimmen va de som sabbade det haha 

• Islandinthesun

Nu har vi fått tid bokad för återföring av fryst embryo på lördag. Var på ultraljud igår och då var slemhinnan 8 mm och på eftermiddagen blev det positivt på ägglossningstestet. Börjar alltså bli redo!

Snart ruvare igen, både spännande men jag vet också att jag också blir lite knäpp och att tiden går extremt långsamt. 

• HannaIsabell
    Carina82 skrev 2022-03-22 08:41:11 följande:
    Ville bara skicka en uppdatering efter att ha pratat med livio igår (eftersom jag fick första mensen efter äggplock då). Glömde såklart fråga om olika alternativ, och inser att det säkert är olika för olika personer (jag har tex en regelbunden cykel och egen ägglossning).

Men sån här ser det ut för mig;

1 När nästa mens kommer ska vi ringa livio och berätta, jag blir då inbokad på ett ultraljud runt dag 12.
    2 Vid ultraljudet kollar dom om det finns en ledande äggblåsa som är ok i storlek; om det finns en sån så får jag ett datum för när jag ska ta ovitrellesprutan (annars gör man ett till ultraljud och repeat).
    3. Typ en vecka efter sprutan blir det återföring <3 

Så lite hormoner men inte mycket :) Jag tolkade det som att jag ska ta sprutan för att det ska vara enklare att planera återföringen, inte att det är nån direkt medicinsk anledning. 
    Ok! Skönt att veta hur det går till, verkar ju vara ganska smidigt :)
    Hoppas att månaden går fort och att det snart är din tur för insättning!
  • HannaIsabell

Morgonens test på rd8 :) nu vågar vi tro på det!
    Nu ska man bara försöka att inte oroa sig i 8v framöver.
  • norrsken91
    HannaIsabell skrev 2022-03-23 20:11:00 följande:
    Morgonens test på rd8 :) nu vågar vi tro på det!
    Nu ska man bara försöka att inte oroa sig i 8v framöver.
    Åh Grattis :) Jaa jag har redan börjat nojja över testdagen på fredag att de ska ha sjunkit eller så då jag hade så extremt starkt på dag 7. Inte känt några symptom alls på några dagar nu, usch hemska tanke. Vi får försöka tänka positivt och inte fundera så mycket men lättare sagt än gjort haha! 
  • Lilleplutt2022

Håller tummarna för dig HannaIsabell! Hjärta

Dags för mig att starta igång med hormonbehandling nr 4 och är försiktigt optimistisk. Solig
    Lite nervös då jag har ny medicinering, denna gång Rekovelle. 2 första gångerna fick jag menopur som jag fick jobbiga biverkningar av. Förra omgången blev det Gonal-F och jag kände ingenting av hormonerna. Helt otroligt hur olikt min kropp har reagerat på medicineringen . Förvånad
    Jag hoppas innerligt att jag mår bra och slipper menssmärtor i flera veckor samt att ägget fäster denna gång! Solig
    Passar på att önska er alla lycka till som just nu hoppas och väntar på ett positivt svar! Hjärta

Svar på tråden IVF 2022