IVF 2022
Hej!
Någon mer som håller på med ivf nu? Tänkte vi kunde följas åt. Inne på sprutdag 6 med gonal-f och fyramadel.
Ul på onsdag och så nervös ????
Hej!
Någon mer som håller på med ivf nu? Tänkte vi kunde följas åt. Inne på sprutdag 6 med gonal-f och fyramadel.
Ul på onsdag och så nervös ????
Vi ska äntligen få börja på sprutomgång nr 2 ikväll! Men glömde fråga visst är de kl 20 man ska ta?
Hej!!
Tänkte hoppa in här! Fick IVF-remiss ivägskickad idag, ÄNTLIGEN!
Blev gravid i juli 2020, med det slutade tyvärr i missfall. Blev gravid igen i mars 2021 men även det slutade i missfall. Nu har vi gjort en fertilitetsutredning som inte visat fel på någon av oss. Testat Letrozol i 4 månader men inte heller det har hjälpt. Så nu får vi äntligen påbörja IVF. Känns som en lättnad även om det inte garanterar graviditet.
Är det någon här som kör IVF i Stockholm? I så fall hur långt tid tog det innan man fick svar på remissen? Så ivrig nu, vill så gärna hinna med ett försök innan sommarstängning.
Ja, jag hoppas det går bra. Har faktiskt inte koll på hur det funkar med frysinsättning, ska man ta ovitrelle eller sätter man in under en ?helt naturligt cykel? utan extra hormoner.. vet du?
Hannaisabell- okej ja tog vid 20 för vill minnas att dom sa de sist :)
Norrsken91- tack! Ja körde vid 20 för vill minnas dom sa de sist men då körde jag 20.30 ändå. Och äggen hade inte växt bra alls så jag vill ju tro att den halvtimmen va de som sabbade det haha
Nu har vi fått tid bokad för återföring av fryst embryo på lördag. Var på ultraljud igår och då var slemhinnan 8 mm och på eftermiddagen blev det positivt på ägglossningstestet. Börjar alltså bli redo!
Snart ruvare igen, både spännande men jag vet också att jag också blir lite knäpp och att tiden går extremt långsamt.
Håller tummarna för dig HannaIsabell!
Dags för mig att starta igång med hormonbehandling nr 4 och är försiktigt optimistisk.
Lite nervös då jag har ny medicinering, denna gång Rekovelle. 2 första gångerna fick jag menopur som jag fick jobbiga biverkningar av. Förra omgången blev det Gonal-F och jag kände ingenting av hormonerna. Helt otroligt hur olikt min kropp har reagerat på medicineringen .
Jag hoppas innerligt att jag mår bra och slipper menssmärtor i flera veckor samt att ägget fäster denna gång!
Passar på att önska er alla lycka till som just nu hoppas och väntar på ett positivt svar!