Inlägg från: Lilleplutt2022 |Visa alla inlägg
  • Lilleplutt2022

IVF 2022

Hej!
    Hoppar också in i tråden . Jag om min sambo har försökt sen 2019 att få barn. Startade ivf i sep 21 och är nu inne på 3 gången. Återföring av 2 dagar skedde 12 feb. Har testdag 28/2 men testade mig idag då jag fick en blödning igår och gravtestet var negativt. Blöder fortsatt sparsamt idag och väntar bara på att mensen ska komma men får se vad som händer. Mår uselt idag , lätt illamående och huvudvärk vilket jag inte gjorde tidigare gånger. 
    Håller fortsatt hoppet uppe att det lyckas denna gång och håller alla tummar och tår för er alla i tråden som kämpar med ivf! Hjärta

• Lilleplutt2022

Dagen blev inte som tänkt.. Vi fick 1 ägg till frysen från förra månadens hormonbehandling (nr 3). Ultraljudet igår visade 12 mm slemhinna och gulkropp så allt tipptopp. Hade tid kl 12 idag på Carl von Linné men 2 timmar innan ringer de och meddelar att ägget inte klarade upptiningen. Känner hopplöshet och totalt knäckt. Nästa vecka får man väl fundera om man ska orka sätta igång en ny hormonbehandling om ca 10 dagar igen.. Rynkar på näsan

• Lilleplutt2022
    Carina82 skrev 2022-03-12 17:20:55 följande:
    Å nej vad tråkigt! Förstår verkligen att det känns knäckande, beklagar allt ni går igenom  <3
    Tack!Hjärta Håller tummarna att du får positiva besked på måndag så det blir många fina ägg till frysen Glad
  • Lilleplutt2022

Tack norrsken91 för din omtanke. Hjärta
    Har genomgått 3 hormon behandlingar som tyvärr inte har gett några ägg till frysen förutom denna som inte överlevde upptiningen. Blev nog extra besviken denna gång då de fick ut 20 ägg, 16 blev befruktade varav 1 sattes in. Av de 14 klarade sig tyvärr endast 1 till dag 5. Och det var tyvärr den som inte klarade upptiningenGråter

Men vi kommer säkert att sätta igång med en ny hormonbehandling om inte denna månad så nästa nu när man har fått smälta allt.Solig
    Tyvärr måste vi också ta ekonomin i beakting då vi står för alla kostnader själva. Skrikandes

• Lilleplutt2022
    norrsken91 skrev 2022-03-14 19:14:51 följande:
    Oj 20 st, jag förstår, man tror såklart att man ska få många till frys vid så många ägg kan jag tänka mig. Klart det måste kännas hemskt trist när utfallet blir som du skrev :( 

Ja inte är det billigt.. vi bekostar vårt också själva. Var de 3 behandlingarna som ni genomför landstingsfinansierade eller har ni betalt för dem? Hoppas verkligen att läkaren ni har kan gå igenom och se om man kan byta ut något läkemedel eller justera doser så det verkligen lyckas nästa gång. Önskar er all lycka med hur ni än gör. 
    Tyvärr satte vi igång behandlingen efter att jag fyllde 40 och då måste vi bekosta allt själva. De två första hormonbehandlingarna var extremt jobbigt och smärtsamt samt då blev endast 5 av 20 ägg befruktade. Så behandlingarna går åt rätt håll nu när jag fick bytt medicinering inför tredje behandlingen, hade inte ont samt att 17 ägg blev befruktade istället för 5 Skrattande  Så det blir nytt försök igen om ca 10 dagar, hoppas och tror på bättre resultat den här gången!
    Håller tummarna för att du ruvar på guldägget just nu! Hjärta{#emotions_dlg.flower}
  • Lilleplutt2022
    Skrattande
    norrsken91 skrev 2022-03-16 13:06:38 följande:

Vi fick vårt besked nu att 3 klarade sig till frys, blev så himla glad att jag tänkte att jag lika gärna kan ta ett av alla tusen gravtest jag har på lager bara för att. Och vad händer, det blir två streck? Jag är bara på RD4 så vågar verkligen inte tro eller hoppas på det ännu. Är 12 dagar sedan jag tog Otrivelle så den kanske spökar. Ångrar typ att jag testade mig nu. Ska vänta tills fredag  och se om det ökar tills dess.

Ja den kan verkligen vara klurig, har läst både 10 dagar och 14 dagar gällande ovitrelle sprutan och att den kan visa felaktigt resultat på stickan men vet inte vad som stämmer.
    Men se det positiva , ni fick 3 ägg till frysen! Det är ju såååå bra! Skrattande
  • Lilleplutt2022

Håller tummarna för dig HannaIsabell! Hjärta

Dags för mig att starta igång med hormonbehandling nr 4 och är försiktigt optimistisk. Solig
    Lite nervös då jag har ny medicinering, denna gång Rekovelle. 2 första gångerna fick jag menopur som jag fick jobbiga biverkningar av. Förra omgången blev det Gonal-F och jag kände ingenting av hormonerna. Helt otroligt hur olikt min kropp har reagerat på medicineringen . Förvånad
    Jag hoppas innerligt att jag mår bra och slipper menssmärtor i flera veckor samt att ägget fäster denna gång! Solig
    Passar på att önska er alla lycka till som just nu hoppas och väntar på ett positivt svar! Hjärta

• Lilleplutt2022

Smulis85 oj ja det var en hög dos. Håller tummarna för dig! Hjärta
    Själv mådde jag uselt av menopur och blev överstimulerad första gången på 225 andra sänkte de till 185 för att sänka ytterligare till 150 efter UL pga risk för överstimulering. När jag på tredje försöket fick bytt till gonal-f kände jag ingenting men de fick ut 20 ägg så det var ju ändå positivt. 

• Lilleplutt2022
    Loppan1994 skrev 2022-03-26 13:37:08 följande:
    Vad fick du för dos på gonalen? 
    Funderar på att fråga om att byta till menopur om detta inte funkar denna gången för mig 
    Sist fick jag en kombination, gonal-f 150 och menopur 75. Och då kände jag inga biverkningar alls! Så annorlunda mot de två första gångerna. De två första gångerna fick de ut 20 ägg men bara 5 blev befruktade så resultatet för min del blev ju bättre när 17 av 20 ägg blev befruktade med gonal-f. Så bara för att du inte känner av någon biverkning behöver det inte betyda att det inte växer på där inne Solig 
    Ska du på ul på måndag? 
    Nu hoppas jag bara att biverkningarna med rekovelle inte blir värre. Dag 2 -3 har än så länge startat med huvudvärk och extrem trötthet men så länge jag slipper växtvärken i magen så är jag nöjd Solig
  • Lilleplutt2022
    Loppan1994 skrev 2022-03-26 16:10:24 följande:
    Ja jag ska på ul på måndag :) 

Nej det är klart, men hade gärna kännt lite i magen. Men får hoppas de växt på sig ändå. 
    Kände mej extremt misslyckad sist gång när läkaren bara sa - nej det är konstigt att det inte växt, du borde svarat bättre på en betydligt lägre dos oxå... 

Håller tummarna att biverkningarna stannar där för dig :)
    Ja usch kan verkligen inte vara lätt att höra det och veta att man måste börja om på nytt!Rynkar på näsan
    Håller alla tummar och tår att allt går bra för dig på måndag. Hjärta skriv gärna och berätta hur det har gått.
Svar på tråden IVF 2022