Inlägg från: Lilleplutt2022 |Visa alla inlägg
  • Lilleplutt2022

IVF 2022

Loppan1994 skrev 2022-05-11 19:13:55 följande:
    Hcgt va högre idag med, så sitter just nu på sjukhuset och väntar på att bli inlagd så blir de medicinen imorgon :( Hjärta
    Stackarn! Men bra ändå att du äntligen blir inlagd så de kan bevaka dig och sätta igång med medicinen iaf. Ta hand om dig! Hjärta
  • Lilleplutt2022
    TBSB123 skrev 2022-05-11 21:00:25 följande:

Vad tråkigt Loppan1994 :( hoppas att allt går bra trots omständigheterna! Och att du inte har massa smärtor? :/

Lilleplutt2022: jag är på RD12 och känns som att jag håller på att bli galen! Letar symtom hela tiden men känner inget alls, känns inte som att det har funkat. :( Testdag på lördag 14/5, känns som en evighet tills dess. Först blev jag glad att mensen inte kommit än (första insättningen kom den på RD10) men nu tänker jag att den uteblir enbart på grund av att jag tar lutinus istället för crinone som förra gången?.är lutinus starkare någon som vet? Läst massor om att många upplever att deras cykler bara blir längre och längre för varje IVF de gjort, någon som känner igen sig i det? Rädd att min mens kommer dröja jättelänge efter detta och drar ut på processen att börja stimulera igen, suck :/

Har tyvärr ingen erfarenhet av utrogestan, bara tagit crinone och lutinus. Hur tar man utrogestan är det gel eller tabletter? 

Vad har ni andra för erfarenhet av mens innan testdag med progesteron? Kom den först efter att ni slutade eller innan? Vill bara ha ett tecken på om det funkar eller inte, vågar inte smygtesta med risk för djup besvikelse, är iväg på utbildning med jobbet så inte läge att sitta och hulka framför kollegorna :/

Håller tummarna för dig!Hjärta Det låter ju lovande iaf att du inte har fått mensen än, låt oss hoppas att drt inte är progesteronet som spökar! Nu har du heller inte långt kvar till testdagen, håll ut Solig
    Har du samma situation som mig att du inte har fler ägg kvar i frysen?

Jag fick fördröjd mens på mitt första ET , kanske pga lutinus (läste i efterhand att det kan senarelägga mensen) och den kom på rrd14.Trodde då verkligen att jag var gravid och blev då fruktansvärt besviken när jag testade negativt. Men nu de två senaste ET jag hade kom mensen på rd 10 och 11 , tog lutinus då också så det verkar variera.
    Utrogestan är vaginaltabletter också och jag måste säga att jag föredrar dem fram lutinus, det känns inte lika strävt. Och så verkar jag ju inte få biverkningar av det som jag hoppas är positivt.

Jag har gjort totalt 4 ivf behandlingar dsen september och det har inte rubbat min mens. Kommer fortsatt som ett brev på posten cd 27-29 (Tyvärr!) 
    Hoppas att vi båda får ett Plus inom kort.
  • Lilleplutt2022
    TBSB123 skrev 2022-05-12 06:28:49 följande:

Lilleplutt: (kan inte citera) 
    Vad skönt att mensen fortfarande är regelbunden! Jag har haft oregelbunden tidigare och nu när jag hade ett uppehåll en cykel mellan misslyckade ET och FET hade jag en cykel på 47 dagar :/ Så kan lika gärna vara så att min kommer fortsätta sin oregelbundenhet, nu är jag i en stimulerad cykel och tyckte inte jag fick något vettigt svar från kliniken hur min cykel påverkas av det om det nu inte blivit någon graviditet. lite brunt som kom ut nu med morgonlutinus, känner mig uppgiven, vill bara att testdagen ska komma så vi kan börja på ny kula.

det stämmer jag fick bara ut två blastocyster förra uttaget, så nu är det slut i frysen. har planerat för en ny stimulering när mensen kommer (om den kommer). Har du någon plan för fortsättningen om den här inte tar sig? 

Det låter ju bra med ultrogestan, jag föredrar nog crinone framför lutinus eftersom det inte rinner ut så mycket då, men eftersom kliniken i grunden skriver ut lutinus och inte crinone fick jag för mig att det är någon anledning till det, så ville testa den här gången. Har till och från haft lite molvärk som jag tolkat som mensvärk men det kan ju vara biverkningar av lutinus också. så trött på att leta symtom! 

Håller tummarna för oss båda också <3

Kommendören: Vilka glada nyheter! :) Stort grattis till plusset! <3

Vad jobbigt att inte ha en regelbunden cykel, räcker ju med all väntan en IVF innebär som det är.
    Då hoppas jag verkligen att du plussar nu, så slipper du en ny vända med hormonebehandlingarna

Det är nog det jag tycker är värst och delvis äggplocket som vid 2 av 4 gånger har gjort otroligt ont för mig även om jag har fått både lugnande och smärtstillande. 
    Vi får se om vi kan/får göra fler försök. Jag fyllde 43 i Jan så oklart om vår klinik tar emot oss fler gånger. Dessutom har vi bekostat allt själv då vi inte ville starta IVf under pandemin. Nu börjar sparkontot sina så får se om det hör inte lyckas om vi evt tar hjälp utomlands.  

Ja usch lutinus rinner som tusan, utrogestan gör det också men inte alls lika mycket som lutinus.
    Jag har också molvärk till och från  men det är verkligen den enda symtomen.
    Håller verkligen tummarna att det bruna inte är mensen!! Det skulle ju lika gärna kunna vara en svag blödning pga graviditet så håll hoppet uppe så kryssar vi fingrarna att du plussar om 2 dagar!!!Hjärta
  • Lilleplutt2022
    Loppan1994 skrev 2022-05-12 15:33:22 följande:

Trodde ja skulle få sprutan idag och åka hem eftersom dom bad mig komma in igår! Men icke.. blir operation för dom tror den ligger i äggledaren. Kan få sprutan men då måste jag vara kvar här i 4 dagar.. och verkar som operation är de bästa, men är så jävla rädd för narkosen. Har gråtit så mycket så har ont i ögonen och vill bara hem till min pojk nu när de är mamma vecka och han har ringt massor och är jätte ledsen :(

Åh stackarn! Hoppas du får komma hem asap! KramHjärta
  • Lilleplutt2022
    TBSB123 skrev 2022-05-12 17:23:25 följande:

Så jobbigt Loppan! :( hur lång operation är det? :/ Förstår att du längtar hem, kämpa! Du kommer ta dig igenom det här <3 Narkosen kommer gå jättebra, jag opererade ryggen i höstas och var nersövd i 4 timmar, jag tyckte det var väldigt obehagligt precis innan, men sedan så vaknar man bara upp helt plötsligt som att inget har hänt. Håller tummarna för att allt går bra <3

Lilleplutt: ja riktigt tråkigt! Försöker förbereda mig för nästa hormonbehandling och inte ha för mycket förhoppningar inför lördag, men det är klart att det kommer kännas så tråkigt om det blir -. googlar ju alldeles för mycket nu, reagerade på att Crinone (som jag var ordinerad att ta en gång om dagen) bara innehåller 90 mg progesteron i gelform, medans lutinus som jag är ordinerad att ta tre gånger om dagen innehåller 100 mg per tablett, alltså 300 mg om dagen! Sjukt stor skillnad i progesteronintag, är därför halvt övertygad om att anledningen varför jag inte fått mens är den här superdosen av progesteron jag får nu till skillnad från förra gången, tycker det är så konstigt att de inte berättar att det är så stor skillnad i mängd på kliniken, när jag frågade om det var någon skillnad mellan som sa det att det inte fanns någon.

Jag förstår, tyckte ägguttaget gjorde ont men hanterbart, det jag dock blev lite förbannad på var samma här dålig information från klinikens sida, det stod att man skulle vara ledig efter man hade gjort ägguttaget, men då hade jag inte särskilt ont, däremot lite mer än 24 h senare fick jag fruktansvärda smärtor som inga värktabletter bet på, jag låg och kved hela natten och trodde att något var fel. Men även här räddade familjeliv mig med berättelser om samma symtom och att de var normala, sjukt att man inte blir förberedd på vad som kan hända >:(

Jag förstår dilemmat! Men jag tror på er den här gången! :) har läst nästan hela ?it starts with the egg?, så bra information! vad tar du för typ av kosttillskott, Vilka rekommendationer följer du från boken? ska sätta mig och handla in diverse i helgen efter testdagen tänkte jag och preppa äggen till ultimat skick i alla fall inför 3e uttaget, borde jag hinna :)

Jag frågade om mg faktiskt när jag var på kliniken. Lytinus som du säger är 100 men utrogestan är 200 mg, dvs min dos blir då tot 600 mg per dag. Dock förstod jag det som att det inte är mer progesteron i tabletterna bara annan sammansättning.
    Ja det är ju sjukt jobbigt om det är hormonerna senarelägger mensen. Fick så första gången och visste då inte att det kunde bli så. När jag pratade med bm när jagvtestade negativt så sa hon att det stämde. Hade ju vart bra om hon kunde ha nämnt detta från starten så man slapp få upp förhoppningarna i onödan Obestämd

Visst är boken bra! Jösses nu har jag en massa vitaminer men senaste veckorna har jag lagt till q10 tror helt klart detta kan hjälpa! Sen om det inte funkar denna gång tänkte jag prova dhea under sommaren, får nog ta ett hormontest först för att se hur halten är i kroppen 
  • Lilleplutt2022
    TBSB123 skrev 2022-05-12 20:02:18 följande:

Okej! Tack bra info. Ja det var nästan skönare när mensen kom så tidigt förra gången för då var väntan på ett svar inte lika långt, olidligt. 

Jag förstår! Ska också börja som sagt, hoppas att det hjälper :) 

Kollade nu vilka tillskott jag tar och det är; q10, zink, magnesium, dvitamin(kan nog pausa det nu när man vistas ute lite mer) järn med folsyra och vitamin kvinna eller något sånt ????
    Oklart om det är ovan men jag har mindre hormonella störningar och det är man ju glad för ????

Tiden har tickat på bra tills nu men idag blev jag otålig och nu vill bara veta om det har tagit sig. Ska dock inte testa innan och kommer vänta tills testdagen är här.

Hur går det för dig? Är det imorgon du har testdag
  • Lilleplutt2022
    TBSB123 skrev 2022-05-13 19:39:42 följande:
    Okej tack! jag är inte helt hundra på vad jag ska ta riktigt, just nu äter jag bara Probifrisk men det har varit på grund av dåligt immunförsvar tidigare, håller mig väldigt frisk så namnet har levt upp till förväntningarna de senare året iaf :) Tog folsyra en period men tröttnade när det aldrig blev någon graviditet, probifrisk innehåller lite folsyra men långt ifrån den rekommenderade mängden i boken tror jag.

Känner igen mig! Ja imorgon bitti är det dags, längtat så mycket till dagen men nu känns det vemodigt, försöker samla kraft inför ett negativt svar. Ingen mens men har noll övriga symtom så inte särskilt hoppfull :/

Vilken dag var din testdag? det känns bra att jag väntat till rätt dag, känns som att jag hade grubblat ännu mer och fått fler hjärnspöken om jag hade testat för tidigt och fått negativt.
    Samma här knappt några symtom förutom lite molnande värk då och då men det kan ju lika gärna vara pga progestronet. Min mens är beräknad 15/5 och testdag är 19/5 så tack och lov inte länge kvar!
    Håller tummarna för att du Plus imorgon!Solig
  • Lilleplutt2022
    TBSB123 skrev 2022-05-14 05:24:44 följande:

Negativt :(

Näe! Var säkert att du skulle få positivt! Rynkar på näsanHjärta
    Men du har fortsatt inte fått mensen, då finns det en chans iaf?
    Tyvärr fick jag sen mens pga lutinustabletterna vid första försöket förra året, normalt får man mens dag26-29 och den kom inte förrän dag 35. 
  • Lilleplutt2022
    Loppan1994 skrev 2022-05-14 10:04:58 följande:
    Det blev operation igår em och efteråt så valde ja att åka hem så nu är ja äntligen hemma Hjärta
    Så bra att du har kommit hem! Hoppas din kropp återhämtar sig snabbt!! Kram!Hjärta
  • Lilleplutt2022
    Kommendör skrev 2022-05-11 23:04:41 följande:

Jag fuskade och tog ett graviditetstest tre dagar innan testdagen och fick ett lite svagt streck!

Riktig testdag var måndag och testen har blivit starkare, så nu håller jag tummarna till ultraljudet 31:a maj!

Grattis! Jag har helt missat att du har plussat!Hjärta
    Kände du av några symtom ?
    Hur mår du nu, går allt bra? 
Svar på tråden IVF 2022