IVF 2022
![Hjärta Hjärta](https://www.familjeliv.se/bundles/flmtinymce/vendor/tiny_mce/plugins/emotions/img/smiley-heart.gif)
![Hjärta Hjärta](https://www.familjeliv.se/bundles/flmtinymce/vendor/tiny_mce/plugins/emotions/img/smiley-heart.gif)
Vad tråkigt Loppan1994 :( hoppas att allt går bra trots omständigheterna! Och att du inte har massa smärtor? :/
Lilleplutt2022: jag är på RD12 och känns som att jag håller på att bli galen! Letar symtom hela tiden men känner inget alls, känns inte som att det har funkat. :( Testdag på lördag 14/5, känns som en evighet tills dess. Först blev jag glad att mensen inte kommit än (första insättningen kom den på RD10) men nu tänker jag att den uteblir enbart på grund av att jag tar lutinus istället för crinone som förra gången?.är lutinus starkare någon som vet? Läst massor om att många upplever att deras cykler bara blir längre och längre för varje IVF de gjort, någon som känner igen sig i det? Rädd att min mens kommer dröja jättelänge efter detta och drar ut på processen att börja stimulera igen, suck :/
Har tyvärr ingen erfarenhet av utrogestan, bara tagit crinone och lutinus. Hur tar man utrogestan är det gel eller tabletter?
Vad har ni andra för erfarenhet av mens innan testdag med progesteron? Kom den först efter att ni slutade eller innan? Vill bara ha ett tecken på om det funkar eller inte, vågar inte smygtesta med risk för djup besvikelse, är iväg på utbildning med jobbet så inte läge att sitta och hulka framför kollegorna :/
Lilleplutt: (kan inte citera)
Vad skönt att mensen fortfarande är regelbunden! Jag har haft oregelbunden tidigare och nu när jag hade ett uppehåll en cykel mellan misslyckade ET och FET hade jag en cykel på 47 dagar :/ Så kan lika gärna vara så att min kommer fortsätta sin oregelbundenhet, nu är jag i en stimulerad cykel och tyckte inte jag fick något vettigt svar från kliniken hur min cykel påverkas av det om det nu inte blivit någon graviditet. lite brunt som kom ut nu med morgonlutinus, känner mig uppgiven, vill bara att testdagen ska komma så vi kan börja på ny kula.
det stämmer jag fick bara ut två blastocyster förra uttaget, så nu är det slut i frysen. har planerat för en ny stimulering när mensen kommer (om den kommer). Har du någon plan för fortsättningen om den här inte tar sig?
Det låter ju bra med ultrogestan, jag föredrar nog crinone framför lutinus eftersom det inte rinner ut så mycket då, men eftersom kliniken i grunden skriver ut lutinus och inte crinone fick jag för mig att det är någon anledning till det, så ville testa den här gången. Har till och från haft lite molvärk som jag tolkat som mensvärk men det kan ju vara biverkningar av lutinus också. så trött på att leta symtom!
Håller tummarna för oss båda också <3
Kommendören: Vilka glada nyheter! :) Stort grattis till plusset! <3
Trodde ja skulle få sprutan idag och åka hem eftersom dom bad mig komma in igår! Men icke.. blir operation för dom tror den ligger i äggledaren. Kan få sprutan men då måste jag vara kvar här i 4 dagar.. och verkar som operation är de bästa, men är så jävla rädd för narkosen. Har gråtit så mycket så har ont i ögonen och vill bara hem till min pojk nu när de är mamma vecka och han har ringt massor och är jätte ledsen :(
Så jobbigt Loppan! :( hur lång operation är det? :/ Förstår att du längtar hem, kämpa! Du kommer ta dig igenom det här <3 Narkosen kommer gå jättebra, jag opererade ryggen i höstas och var nersövd i 4 timmar, jag tyckte det var väldigt obehagligt precis innan, men sedan så vaknar man bara upp helt plötsligt som att inget har hänt. Håller tummarna för att allt går bra <3
Lilleplutt: ja riktigt tråkigt! Försöker förbereda mig för nästa hormonbehandling och inte ha för mycket förhoppningar inför lördag, men det är klart att det kommer kännas så tråkigt om det blir -. googlar ju alldeles för mycket nu, reagerade på att Crinone (som jag var ordinerad att ta en gång om dagen) bara innehåller 90 mg progesteron i gelform, medans lutinus som jag är ordinerad att ta tre gånger om dagen innehåller 100 mg per tablett, alltså 300 mg om dagen! Sjukt stor skillnad i progesteronintag, är därför halvt övertygad om att anledningen varför jag inte fått mens är den här superdosen av progesteron jag får nu till skillnad från förra gången, tycker det är så konstigt att de inte berättar att det är så stor skillnad i mängd på kliniken, när jag frågade om det var någon skillnad mellan som sa det att det inte fanns någon.
Jag förstår, tyckte ägguttaget gjorde ont men hanterbart, det jag dock blev lite förbannad på var samma här dålig information från klinikens sida, det stod att man skulle vara ledig efter man hade gjort ägguttaget, men då hade jag inte särskilt ont, däremot lite mer än 24 h senare fick jag fruktansvärda smärtor som inga värktabletter bet på, jag låg och kved hela natten och trodde att något var fel. Men även här räddade familjeliv mig med berättelser om samma symtom och att de var normala, sjukt att man inte blir förberedd på vad som kan hända >:(
Jag förstår dilemmat! Men jag tror på er den här gången! :) har läst nästan hela ?it starts with the egg?, så bra information! vad tar du för typ av kosttillskott, Vilka rekommendationer följer du från boken? ska sätta mig och handla in diverse i helgen efter testdagen tänkte jag och preppa äggen till ultimat skick i alla fall inför 3e uttaget, borde jag hinna :)
Okej! Tack bra info. Ja det var nästan skönare när mensen kom så tidigt förra gången för då var väntan på ett svar inte lika långt, olidligt.
Jag förstår! Ska också börja som sagt, hoppas att det hjälper :)
Negativt :(
Jag fuskade och tog ett graviditetstest tre dagar innan testdagen och fick ett lite svagt streck!
Riktig testdag var måndag och testen har blivit starkare, så nu håller jag tummarna till ultraljudet 31:a maj!