• Loppan1994

IVF 2022

Hej! 
    Någon mer som håller på med ivf nu? Tänkte vi kunde följas åt. Inne på sprutdag 6 med gonal-f och fyramadel.
    Ul på onsdag och så nervös ????

• Svar på tråden IVF 2022
  • HannaIsabell
    Carina82 skrev 2022-03-19 00:30:50 följande:
    Förlåt kanske svarade lite snabbt! Du tänker om du (utifall att det inte skulle funka den här gången *ta i trä*) skulle kunna funka att återföra direkt vid efterföljande ägglossning? Aa ingen aning! Men hoppas <3

Ja, jag hoppas det går bra. Har faktiskt inte koll på hur det funkar med frysinsättning, ska man ta ovitrelle eller sätter man in under en ?helt naturligt cykel? utan extra hormoner.. vet du?

• HannaIsabell
    norrsken91 skrev 2022-03-19 06:45:41 följande:
    Kom att tänka på, din testdag är tidigare än mig. För visst blir din testdag på RD11? :) Min är ju iofs RD13 så skiljer bara två dagar. Hade du också fått ett 5 dagars insatt? 
    Det verkar lite underligt det där med när man får testdag. Precis, jag fick på rd 11.
    Tog ett test idag mitt på dagen, rd5, vanlig rfsu-sticka, antagligen negativt men kan absolut ana var teststrecket går.. så blev ändå lite hoppfull. Har aldrig tidigare ens kunnat ana ett streck men har inte testat på ett halvår nu och minns inte vilka tester jag använt tidigare. Man har ju hört om spökstreck. Så det är väl bara att hålla ut och testa om ett par dagar igen :)
  • HannaIsabell

Ja.. vad tror ni om morgonens test? Rd 6 Med rfsu vanligt test. Jag blir inte riktigt klok men kanske lite lite starkare än igår. När man väl börjat testa blir man ju lite besatt Tungan ute

• Carina82
    HannaIsabell skrev 2022-03-21 07:21:22 följande:

Ja.. vad tror ni om morgonens test? Rd 6 Med rfsu vanligt test. Jag blir inte riktigt klok men kanske lite lite starkare än igår. När man väl börjat testa blir man ju lite besatt Tungan ute

Jag ser absolut två streck! Så spännande, håller tummarna ii :)
  • norrsken91

//

Ser också 2!! Grattis vad kul :D
  • norrsken91

//

Kan tillägga att jag tog ett clearblue vanligt som blir plus på RD6 och det blev extremt starkt samtidigt som min sådan RFSU sticka såg likadan ut som din, så enligt vad jag märkt är RFSU stickorna lite svagare. 
  • Loppan1994

Vi ska äntligen få börja på sprutomgång nr 2 ikväll! Men glömde fråga visst är de kl 20 man ska ta? Tungan ute

• HannaIsabell
    Loppan1994 skrev 2022-03-21 12:00:57 följande:

Vi ska äntligen få börja på sprutomgång nr 2 ikväll! Men glömde fråga visst är de kl 20 man ska ta? Tungan ute

Vi körde kl 21 varje kväll, det viktiga är nog att du tar dem ungefär samma tid varje kväll, så kör på den tid som passar bäst för er :)
    Sen får du ju en specifik tid för ovitrelle när det är dags.
  • HannaIsabell
    norrsken91 skrev 2022-03-21 08:46:09 följande:
    Ser också 2!! Grattis vad kul :D
    Tack för att ni hejar på! Varje dygn känns som en evighet här nu :D
  • Soffsen

Hej!! 

Tänkte hoppa in här! Fick IVF-remiss ivägskickad idag, ÄNTLIGEN! Solig

Blev gravid i juli 2020, med det slutade tyvärr i missfall. Blev gravid igen i mars 2021 men även det slutade i missfall. Nu har vi gjort en fertilitetsutredning som inte visat fel på någon av oss. Testat Letrozol i 4 månader men inte heller det har hjälpt. Så nu får vi äntligen påbörja IVF. Känns som en lättnad även om det inte garanterar graviditet. 

Är det någon här som kör IVF i Stockholm? I så fall hur långt tid tog det innan man fick svar på remissen? Så ivrig nu, vill så gärna hinna med ett försök innan sommarstängning.

Svar på tråden IVF 2022