• Soffsen

IVF 2022

Hej!! 

Tänkte hoppa in här! Fick IVF-remiss ivägskickad idag, ÄNTLIGEN! Solig

Blev gravid i juli 2020, med det slutade tyvärr i missfall. Blev gravid igen i mars 2021 men även det slutade i missfall. Nu har vi gjort en fertilitetsutredning som inte visat fel på någon av oss. Testat Letrozol i 4 månader men inte heller det har hjälpt. Så nu får vi äntligen påbörja IVF. Känns som en lättnad även om det inte garanterar graviditet. 

Är det någon här som kör IVF i Stockholm? I så fall hur långt tid tog det innan man fick svar på remissen? Så ivrig nu, vill så gärna hinna med ett försök innan sommarstängning.

• Soffsen

Hej allihopa! 

Har hängt med lite i bakgrunden i denna grupp under min första IVF-behandling.

Är nu inne på min första FET (fick inte göra ET pga lätt överstimulering) och är på RD5 med ett femdagars 4AA embryo. Testade negativt idag med Clearblue 6 days early. Känner mig helt sänkt. Vet att det är tidigt men borde varit pos idag så har redan gett upp denna cykeln. 

Har lyckligtvis 10 ägg kvar i frysen vilket jag vet är mycket så borde kanske fokusera på det men hade så höga förhoppningar. Värsta var också att CB visade ett streck när jag tittade på testet efter 3 min så började gråta och blev så glad och sen tog jag ett till likadant med samma urin som var TOKblankt. Sen försvann strecket på det tidigare testet också. Jävla spökstreck asså, så fruktansvärt besviken. 

Hur klarar man att vänta in nya månader hela tiden? Just nu känns det som att jag aldrig kommer få min lilla bebis. Gråter

• Soffsen
    Noran89 skrev 2022-07-06 11:14:31 följande:
    Får se om det funkar med bifogad bild här. Tog testet imorse, efter tre min syntes kanske ett spökstreck, duschade lite snabbt och kollade igen inom 10min ramen och det såg ut såhär (testet ska läsas mellan 3-10min). Det är ju ett streck men det är så tunnt..vad tror ni?

Min klinik har såklart stängt hela juli, sist jag pratade med dem hade jag haft fyra positiva ägglossningstest och fick som svar att det kunde vara fel på testen, annars visste hon inte varför det blev så. 
    Hur har det gått, vart det ett pluss? Skrattande
  • Soffsen

Är det någon här som har erfarenhet av att inte ägglossa inför FET? 

Jag tog Letrozol CD 3-7 fick positivt ÄL-test CD 17 (i söndags). Är nu på CD 19 men min temp har fortfarande inte höjts. Fick bokad tid för FET på fredag vilket dessutom är en dag tidigare än man vanligt gör med 5-dagars. 

Känner sån jävla stress över detta och vill ju inte kasta bort ett embryo helt i onödan. Kliniken säger att dom inte kan se om jag har haft ägglossning så ett VUL kommer inte göras. 

Svar på tråden IVF 2022