Carina82 skrev 2022-03-12 09:48:49 följande:
Å jobbigt med infektionen, så himla typiskt, hoppas det blir bättre snart! Får se hur det blir med återföringen, hoppas du på färsk återföring eller tycker du det vore skönt att återhämta dig först? Förstår om känslan är tudelad <3 Bra resultat med befruktningen iaf :)
norrsken91 skrev 2022-03-11 22:52:59 följande:
För mig har det gått pannkaka idag.. På eftermiddagen fick jag fruuuuktansvärda smärtor i högra äggstocken. Så varit på akuten från 16-21 :( De visade på överstimulering grad 1. Ingen vätska i buken men äggblåsor som var runt 7 cm. Den gynekologin pratade med någon annan och kom sedan tillbaka och sa att det var okej med insättning imorgon men att jag sedan ska på uppföljning på måndag och börja med fragminsprutor. Vi ska börja vår resa 5-6 ner till Falun imorgonbitti och det känns som vi får vara beredd på att toralfrysa. Finns ju inget nummer att få tag på dom på helgen, så korkat att vi inte frågade om detta innan. Folk lär ju kunna bli sjuk helger hur gör man då? Så nu känns allt lite ovisst.. Har ändå totalt 70 mil i bil imorgon. !
Hjälp, usch vad läskigt!! Ja låter som att det kanske kommer bli totalfrys men det kanske är vad din kropp behöver. Med tanke på att du förhoppningsvis sen ska vara gravid i 9 månader <3
70 mil! Åh hjälp! Verkligen konstigt att ni inte fått nåt journummer, känns ju som en uppenbar grej så här i efterhand <3 (men fullt förståeligt att ni inte tänkte på det)
Hej!
Nu har jag fått en blastocyst insatt! :)
Jag fick ju feber, ont i magen och blod i urinen i helgen men på söndagen mådde jag rätt bra igen så läkarna tyckte att vi kunde köra på med insättningen. De tror att man råkat punktera urinblåsan under ägguttaget.. inget allvarligt men behövde antibiotika.
Av våra övriga 4 ägg är 1 redan i frysen och övriga 3 får vi brev om i nästa vecka. Hade knappt vågat hoppas på något till frysen så det känns väldigt skönt!
Hur går det för er? Har du fått svar på hur många som kunde frysas Carina?
Och norrsken, hur känner du dig efter lördagen? När kommer du testa?