IVF 2022
Hej!
Någon mer som håller på med ivf nu? Tänkte vi kunde följas åt. Inne på sprutdag 6 med gonal-f och fyramadel.
Ul på onsdag och så nervös ????
Hej!
Någon mer som håller på med ivf nu? Tänkte vi kunde följas åt. Inne på sprutdag 6 med gonal-f och fyramadel.
Ul på onsdag och så nervös ????
Vad härligt att höra att det gått bra på era äggplock! 16 ägg! Wow!
Jag har varit på första ultraljud i tisdags och hade då bara 2-3 större folliklar "/ men många mindre än 10mm, enl. Livio är de små inte uteslutna än utan kan komma ikapp inför äggplock..har nytt ultraljud imorgon.
Har idag börjat känna av lite tryck mot båda äggstockar och har betydligt mer flytningar. Är nojig att jag får ägglossning innan man hinner ta dem..men det kanske inte ens går om man tar Fyremadel?
Jag är lite nervös inför äggplocket och att få morfin, har aldrig fått det innan..men vill nog ha de ändå för är rädd det ska göra lika ont som det gjorde att göra HSS.
Hej! Kom just hem från äggplock och det blev 8 ägg även för oss. Det var verkligen över förväntan eftersom det på ultraljudet i måndags bara var 5 av 8 som var tillräckligt stora. Nu ska vi bara se hur det går med befruktningen imorn.. sen blir det insättning antingen på sön eller tisdag. Min sambo fick inte vara med på uttaget, i Gbg har de inte släppt restriktionerna på Livio än. Men det gick bra tycker jag, det som typ gjorde mest ont var när de satte infarten i armen. Nu ligger jag på soffan men känner knappt något.
Men så kul att alla era 8 blev befruktade!! Var det lör ni hade insättning? Får ni reda på hur många som kan frysas på lör också?
Hej,
Gjorde mitt äggplock idag. Var så fruktansvärt nervös igårkväll men jag hoppas jag kan lugna något med min upplevelse. Fick två Alvedon en halvtimme innan, sedan var det dags. Jag hade bett om att inte få morfin då jag hatar känslan av yrsel. Han som gjorde plocket förklarade exakt hur och var han gjorde samt när det skulle sticka till. Fick en chock av hur lite sticket av bedövningen kändes, haha. Och då var det de enda jag tyckte kändes mest. När plocket var igång kändes det som ett svagt tryck i en millisekund. Min man fick också följa med de hade släppt på de restriktionerna nu, han tyckte det var coolt att se samt skönt att ha honom där.
Så vill bara säga att det behöver inte vara rena pinan, men det är dock väldigt individuellt hur man känner förstås. Jag är ändå glad att jag förberett mig på det värsta och fick bevisar motsatsen. Fick ut 8 ägg, så nu återstår väntan till imorgon för att få svar.
Lycka till ni som inväntar ert plock :)
Hej! Kom just hem från äggplock och det blev 8 ägg även för oss. Det var verkligen över förväntan eftersom det på ultraljudet i måndags bara var 5 av 8 som var tillräckligt stora. Nu ska vi bara se hur det går med befruktningen imorn.. sen blir det insättning antingen på sön eller tisdag. Min sambo fick inte vara med på uttaget, i Gbg har de inte släppt restriktionerna på Livio än. Men det gick bra tycker jag, det som typ gjorde mest ont var när de satte infarten i armen. Nu ligger jag på soffan men känner knappt något.
Men så kul att alla era 8 blev befruktade!! Var det lör ni hade insättning? Får ni reda på hur många som kan frysas på lör också?