• Loppan1994

IVF 2022

Hej! 
    Någon mer som håller på med ivf nu? Tänkte vi kunde följas åt. Inne på sprutdag 6 med gonal-f och fyramadel.
    Ul på onsdag och så nervös ????

• Svar på tråden IVF 2022
  • Loppan1994
    smulis85 skrev 2022-03-26 22:43:19 följande:

första omgången tror jag jag fick 175 som höjdes till 250
    andra omgången körde jag 325 om jag mins rätt. fick ut 8 ägg första gången 5 befruktade men bara ett okej som sattes in på dag 5. Andra gången fick jag ut 9 ägg varav 9 befruktades men inget direkt bra så fick 2 som inte var så bra insatta på dag 5 för att få en liten chans. 

Oj de va höga doser. Men är säker så de kommer sluta för mig med. Hoppas de funkar bättre för dig denna gången. Känner du nån skillnad?
  • Lilleplutt2022

Går inte att citera..
    Loppan1994 ska på ultraljud på torsdagGlad

Noran89 nej har aldrig blött förrän mensen kom (ruvat 3 ggr)
    men har  istället hoppats på att jag ska få en liten blödning och tagit det som ett positivt tecken! Skrattande
    Tog du ovitrellesprutan? Om du testar dig tänk bara på att den kan ge falskt utslag men det är bara upp till 10 dagar men om du är på ruvardag 9 så borde det inte var aktuellt längre Solig
    Håller tummarna för dig!Hjärta

• Noran89
    Lilleplutt2022 skrev 2022-03-27 08:18:19 följande:

Går inte att citera..
    Loppan1994 ska på ultraljud på torsdagGlad

Noran89 nej har aldrig blött förrän mensen kom (ruvat 3 ggr)
    men har  istället hoppats på att jag ska få en liten blödning och tagit det som ett positivt tecken! Skrattande
    Tog du ovitrellesprutan? Om du testar dig tänk bara på att den kan ge falskt utslag men det är bara upp till 10 dagar men om du är på ruvardag 9 så borde det inte var aktuellt längre Solig
    Håller tummarna för dig!Hjärta

Är så nervös att det är mensen som börjat, brukar alltid ha 2-3 dagar med rosa flytningar innan det drar igång på riktigt  :( 
    Jag tog Ovitrelle 12/3, äggplock 14/3 och återföring 17/3. Vi hade bestämt att inte testa förrän testdag just för risken för falskt positivt, men skulle behöva något litet hopp just nu. Men är också rädd att det ska vara tvärblankt som alla gånger tidigare om jag testar idag.
  • Lilleplutt2022
    Noran89 skrev 2022-03-27 11:50:19 följande:
    Är så nervös att det är mensen som börjat, brukar alltid ha 2-3 dagar med rosa flytningar innan det drar igång på riktigt  :( 
    Jag tog Ovitrelle 12/3, äggplock 14/3 och återföring 17/3. Vi hade bestämt att inte testa förrän testdag just för risken för falskt positivt, men skulle behöva något litet hopp just nu. Men är också rädd att det ska vara tvärblankt som alla gånger tidigare om jag testar idag.
    Ja det sliter ju verkligen när man analyserar minsta symtom och väntar på att kunna testa sig Rynkar på näsan När är eran testdag?
  • Noran89
    Lilleplutt2022 skrev 2022-03-27 17:30:30 följande:
    Ja det sliter ju verkligen när man analyserar minsta symtom och väntar på att kunna testa sig Rynkar på näsan När är eran testdag?
    Ja verkligen! Vi har onsdag 30/3. 
  • Loppan1994

Nu har jag vart på ul! 

Jag hade rätt många men dom va mellan 8-12,5mm så nu blir de höjning till 200 och nytt ul på Tors. Han sa att de skulle bli plock i början av nästa v så hoppas innerligt att dessa nu växer till sig. 
    Annars blir de att avbryta och börja på 200 i nästa cykel, men de sa han va lite riskabelt eftersom ja har bra äggreserv.

• Lilleplutt2022
    Loppan1994 skrev 2022-03-28 12:56:50 följande:

Nu har jag vart på ul! 

Jag hade rätt många men dom va mellan 8-12,5mm så nu blir de höjning till 200 och nytt ul på Tors. Han sa att de skulle bli plock i början av nästa v så hoppas innerligt att dessa nu växer till sig. 
    Annars blir de att avbryta och börja på 200 i nästa cykel, men de sa han va lite riskabelt eftersom ja har bra äggreserv.

Hoppas att de växer till sig så ni slipper avbryta behandlingen! Solig
  • Loppan1994
    Lilleplutt2022 skrev 2022-03-28 13:32:20 följande:
    Hoppas att de växer till sig så ni slipper avbryta behandlingen! Solig
    Ja verkligen! Håller tummarna för oss båda på torsdag nu 
  • smulis85
    Loppan1994 skrev 2022-03-28 12:56:50 följande:

Nu har jag vart på ul! 

Håller tummarna för att de växt på sig ordentligt! 

• smulis85

Asså fy vad menopuren svider kände inte så med gonal-f fy!!! känner Också redan av äggstockarna så hoppas på att de är ett gott tecken på att det händer mer där inne nu. Min mage är också ur balans så kan ju vara därför också! Nån mer som haft menopur och känt så? Även illamående och huvudvärk har jag haft till och från idag. 

Svar på tråden IVF 2022