Inlägg från: Skogslyckan86 |Visa alla inlägg
  • Skogslyckan86

IVF 2022

Hej! Vill gärna vara med i denna tråd. Gjorde ÄP idag (vidrigt!) på 18 äggblåsor, vilket resulterade i 10 ägg. Diagnostiserad med PCOS. Letrozol- och Menopurbehandling i över ett år som gav ägglossning, men ingen graviditet. Mannens spermier är bra. Så nu väntar jag...

• Skogslyckan86
    Islandinthesun skrev 2022-02-09 16:24:55 följande:
    18 blåsor och 10 ägg låter toppen! Nu håller vi tummarna för dessa! Solig
    Tack så mycket! Hjärta Betyder mycket att vara här och dela med sig, jag känner mig så ensam i det här. 
  • Skogslyckan86

Smulis85: Ja, då är det väldigt lika! Kul! Har kliniken berättat hur många som är befruktade? Jag är jätterädd att det inte ska bli några embryon. Jag blev fullpumpad med morfin, men det gjorde hemskt ont ändå, är nog känslig (har haft vestibulit, vet inte om det gjort mig mindre smärttålig). Men nu är det iaf över Glad

• Skogslyckan86
    smulis85 skrev 2022-02-09 18:18:39 följande:
    Japp fick igår reda på att alla mina ägg blev befruktade så blev väldigt glad. Förra gången fick vi ut 8 och 5 befruktade ingen klara sig till frysen. Så nu hoppas jag på nått till frysen i alla fall. 
    Wow! Grattis! Skrattande Hur kommer det sig att det blivit IVF för dig/er?
  • Skogslyckan86
    smulis85 skrev 2022-02-09 18:31:17 följande:
    Tack! Vi är tyvärr ofrivilligt barnlösa de hittar ingen förklaring till varför de inte går. har blivit spontant gravid 3 gånger 2 tidiga mf och ett utomkveds som ledde till att jag fick operera bort en äggledare. men som tur var nu när vi gör ivf så fick jag behålla äggstocken så kan ta ut ägg från båda :) 
    Sådan otrolig otur för er. Beklagar! Hoppas det går väl för er nu.
  • Skogslyckan86

Nu har vi fått besked om äggen, av 10 stycken var 7 stycken mogna men endast ETT befruktades. Om det krävs en till IVF så måste vi göra ICSI. Det ville sig inte som förväntat. Eller förväntat och förväntat, jag VISSTE att något mer var fel. Magkänslan sa det. Det är en lättnad att de hittat ett till "fel". Återinföring i morgon om det fortsätter utvecklas normalt.

• Skogslyckan86

Snöoväder: Tack Hjärta Ja, nu när dagen gått och det landat lite så är jag otroligt tacksam och förväntansfull för det befruktade ägget. Det blev ju ett iallafall, inte noll! 

• Skogslyckan86
    smulis85 skrev 2022-02-10 19:49:52 följande:
    Va tråkigt men som snöoväder säger det krävs bara ett! Håller tummarna att de befruktade ägget är ett guldägg! Hjärta
    Tack för peppen {#emotions_dlg.flower} Nu är det befruktade ägget i mig. Herregud! Gick så himla bra och smidigt. Nu vågar jag inte skriva mer på ett tag. Loggar ut. Men kommer väl läsa om symtom tills ögonen blöder om några dagar. Trevlig helg tjejer!
  • Skogslyckan86

Nu har jag börjat få en blödning så även denna gång blev ett misslyckande. Känner mig så jävla infertil och som ett mänskligt misslyckande. Nu ska jag alltså genomlida två menscyklar tills jag kan få göra ännu ett vidrigt äggplock Rynkar på näsan Jippi så kul. Det enda jag hoppas just nu är att mensen drar i gång ordentligt så jag får supa ner mig. Tyvärr. 

• Skogslyckan86

Snöoväder: Tack för omtanken Hjärta Har inga fler embryon, hade bara den. Och min kropp behöver tydligen återhämta sig innan jag får göra ett nytt äggplock. Bara att ladda om. 

Svar på tråden IVF 2022