• Rosen3

Vi som försöker bli gravida 2022

Hej!

Jag och min sambo försöker bli gravida med första barnet (är 30 år) och jag slutade med p-piller i oktober 2021. Ännu har det inte tagit sig, vi testade ÄL-test förra månaden och då prickade vi in ÄL men fick min mens idag så inte gravida denna gången heller. Någon mer som försöker bli gravida och vill följas åt?

• Svar på tråden Vi som försöker bli gravida 2022
  • Anonym (JÖ)

Hade önskat positivt graviditetstest och inte positivt covidtest ? har ägglossning runt helgen så hade tänkt ligga massor men nu blir det nog inte mycket med det haha, däckad dag tre. 

• Kanelkringla
    Anonym (JÖ) skrev 2022-01-26 18:15:51 följande:

Hade önskat positivt graviditetstest och inte positivt covidtest ? har ägglossning runt helgen så hade tänkt ligga massor men nu blir det nog inte mycket med det haha, däckad dag tre. 

Åh fy krya på dig! Jag hade covid i nära anslutning till min äl men vi låg på ändå! men jag var symtomfri och mådde bra! Men vi får se om de blev något! Bim om en vecka Tungan ute
  • MissWaffle

Vi jobbar också på första barnet här! Jag (32 år) och sambo (38 år). Första barnet för oss båda. Tog ut min kopparspiral i början av november -21. Har nyligen haft min mens, så dags att fortsätta försöka igen. Gör inga ÄL-test, utan försöker mest bara med varannan dag principen och hoppas på att det funkar. Tar det så tar det helt enkelt :) 

• Emmfri90

En till som jobbar på första barnet! (31år) 
    Slutade med minipiller förra våren men började försöka seriöst i november med ÄL-tester och tempen. 
    Tror att vi prickade Äl denna månad, kanske några dagar innan och har inte fått mensen än bim+5 nu. Tog ett negativt test igår och de enda symtom jag känt är molande värk och att jag är så känslig, gråter typ för minsta lilla. 

Blev så besviken igår när de inte blev plus och samtidigt irriterad på mensen som inte kommer (så man kan isåfaln ladda om för nästa Äl) 

Hade dock covid strax efter Äl denna månad, så vet inte om viruset kan ha spökat till det i kroppen. Någon som märkt att cykeln blir knas i samband med covid?

• Fyrklöverns

Vad roligt att det är så många över 30 år som jobbar på första bebisen :) Trodde jag var ganska ensam om det. Är 32 år gammal och vi har försökt sedan i somras, mannen är 35. Känns som en evighet och man blir ju lite stressad över åldern! 

• Anonym (Hanna)

Hej köpte gravidtest som kan kan test 7 dagar efter ägglosning så det borde inte visa så tidigt gjorde ett till test idag och det ser ut såhär ????
  • Rosen3
    Anonym (JÖ) skrev 2022-01-26 18:15:51 följande:

Hahah så tänkte jag med förra månaden när vi fick positivt på covidtestet! Krya på er! :)
  • Rosen3
    Fyrklöverns skrev 2022-01-27 12:39:16 följande:

Vad roligt att det är så många över 30 år som jobbar på första bebisen :) Trodde jag var ganska ensam om det. Är 32 år gammal och vi har försökt sedan i somras, mannen är 35. Känns som en evighet och man blir ju lite stressad över åldern! 

Håller med! Dock är jag ju fyllda 30 precis, men ändå :) Man kan känna sig lite stressad och det vill man ju inte vara (sägs ju att det kan ta ännu längre tid då?:))
  • Fyrklöverns
    Rosen3 skrev 2022-01-28 13:02:38 följande:
    Håller med! Dock är jag ju fyllda 30 precis, men ändå :) Man kan känna sig lite stressad och det vill man ju inte vara (sägs ju att det kan ta ännu längre tid då?:))
    30 känns som någon sorts magisk siffra när man plötsligt inser hur mycket man hade planerat att åstadkomma tills dess. Exempelvis skulle man redan vara gift och ha ett antal barn (HAHA). Livet är ganska svårt att planera, utan det blir lite som det vill uppenbarligen :) 
    Jo tack, det hade säkert hänt direkt om man inte hade tänkt på det så förbaskat mycket hehe :)
  • Fyrklöverns
    Anonym (Hanna) skrev 2022-01-27 16:10:34 följande:
    Hej köpte gravidtest som kan kan test 7 dagar efter ägglosning så det borde inte visa så tidigt gjorde ett till test idag och det ser ut såhär ????
    Hur gick det för dig? Tog du något mer test idag? :)
Svar på tråden Vi som försöker bli gravida 2022