• Rosen3

Vi som försöker bli gravida 2022

Hej!

Jag och min sambo försöker bli gravida med första barnet (är 30 år) och jag slutade med p-piller i oktober 2021. Ännu har det inte tagit sig, vi testade ÄL-test förra månaden och då prickade vi in ÄL men fick min mens idag så inte gravida denna gången heller. Någon mer som försöker bli gravida och vill följas åt?

• Svar på tråden Vi som försöker bli gravida 2022
  • Anonym (E)
    Fyrklöverns skrev 2022-03-22 20:36:57 följande:

Åh det är alltid lika jobbigt! Jag tycker att det hjälper när man har många timmar av sitt dygn planerat, typ mycket på jobbet, middag, fika, greja med något annat. Sen går jag in här nästan varje kväll och läser och kollar. Brukar också analysera min temp-kurva varje dag men vet inte om det hjälper eller tvärtom haha. Trots dessa åtgärder så går det segt alltså! Första veckan efter äl är värst men sen börjar nerförsbacken tycker jag. 

Gud ja, testandet är en helt annan femma, där är jag svag. Det ger mig någon sort falsk kontrollkänsla.
    Jag började på äl+8 nu tror jag, sen två dagars uppehåll och nu kunde jag inte ens hålla mig, tog ett test på kvällen då jag lyckats hålla kisset i typ 6h. Är på äl+10 idag. Tycker mig se ett väldigt svagt streck men kan lika gärna vara inbillning. 

Har du precis ägglossat eller? När är bim? :)

Ja, den här tiden är verkligen värst, (Första veckan, som du säger). Är på ÄL+3. (BIM-9). Gav upp förut och beställde  "testa tidigt" som jag aldrig ägnat mig åt innan. Bara att beställa det gjorde att jag kände lite ökad kontroll, så jag håller med om det du säger om testerna. Får se hur länge jag håller mig från att börja testa. 

Åh, jag håller tummarna för att det är ett riktigt sträck och att det blir tydligare snart så att du kan veta säkert! När är BIM för dig? 
  • Fyrklöverns
    Anonym (E) skrev 2022-03-22 20:52:26 följande:
    Ja, den här tiden är verkligen värst, (Första veckan, som du säger). Är på ÄL+3. (BIM-9). Gav upp förut och beställde  "testa tidigt" som jag aldrig ägnat mig åt innan. Bara att beställa det gjorde att jag kände lite ökad kontroll, så jag håller med om det du säger om testerna. Får se hur länge jag håller mig från att börja testa. 

Åh, jag håller tummarna för att det är ett riktigt sträck och att det blir tydligare snart så att du kan veta säkert! När är BIM för dig? 
    Ja men gud ja, äl+3 är om inte den värsta dagen så en av dem, men du snart är det äl +4 om nån timme och sen så kommer de tidiga testerna vid äl +6 eller nåt så sen är det bara till att kissa loss på typ äl+7 :D

Tack :) BIM är på lördag 26/3. Får se hur många test som är kvar tills dess haha! 
  • Anonym (E)
    Fyrklöverns skrev 2022-03-22 21:02:48 följande:
    Ja men gud ja, äl+3 är om inte den värsta dagen så en av dem, men du snart är det äl +4 om nån timme och sen så kommer de tidiga testerna vid äl +6 eller nåt så sen är det bara till att kissa loss på typ äl+7 :D

Tack :) BIM är på lördag 26/3. Får se hur många test som är kvar tills dess haha! 
    Tack! Kändes på något sätt lite mindre jobbigt när du "staplade upp" det så Tungan ute
  • Fyrklöverns
    Anonym (E) skrev 2022-03-23 20:40:44 följande:
    Tack! Kändes på något sätt lite mindre jobbigt när du "staplade upp" det så Tungan ute
    Vad bra :) nu har det gått ännu ett dygn och snart kan du börja testa! :D 
    äl +11 här och jag testar hej vilt, på eftermiddagarna dumt nog och med vanliga tester så det är mest tidsfördriv haha! 
  • Fyrklöverns
    Chelsea84 skrev 2022-03-21 13:30:53 följande:

Hej, slänger mig in lite försiktigt här... blev gravid i februari, trots att jag ätit minipiller och inte haft mens på nästan ett år. Men det slutade tyvärr i missfall för två veckor sen. Det var inget planerat men jag var glad ändå, och nu känner jag att jag VILL ha ett barn till... så väntar på mens nu så man kan starta igen :)

Hej och välkommen! <3 Gud vad tråkigt, men spännande att planera nu på riktigt :) Hoppas mensen kommer snabbt så du får köra igång! 
  • Anonym (Chommis)

Hej. Jag och min sambo har försökt sedan november-21. Tog ut min kopparspiral och tänkte att jag kommer nog bli gravid snabbt. Det blev jag sist för 10 år sedan när jag blev gravid (Var 24 år då). kommer ihåg att då tog jag ut min kopparspiral 9 oktober-12 och plussade den 28 oktober-12. Min son föddes i juni-13 :)

Så jag tänkte att det kan bli så nu med. Men så var inte fallet. min nuvarande sambo har också ett barn sedan tidigare.

varje månad sen i november har man blivit besviken varje gång när det visar negativt. Man börjar tänka vad det är för fel. Är det mig det är fel på eller min sambo. Många tankar bollar i luften.

min sista mens var den 27/3, ÄL 10/3 och efter en vecka började jag känna brännande känsla i ens bröstet, molande värk i magen (som man kan känna när mensen är på gång).
    gjorde ett gravtest i tisdags som visade negativt och även idag också negativt. Känner lite till och från molande värk i magen. 
    hoppas inte det är mensen. Varje gång man går på toa så kollar man om det kommer blod.

• Missone

Får nu vänta på nästa ägglossning... Känns som man aldrig kommer åh bli gravid. Obestämd Har ju ändå gått på p-plåster i 15 år men mensen kom ju skapligt rätt fort och blev normal någon månad efter. 

• Missone

Får nu vänta på nästa ägglossning... Känns som man aldrig kommer åh bli gravid. Obestämd Har ju ändå gått på p-plåster i 15 år men mensen kom ju skapligt rätt fort och blev normal någon månad efter.

• Anonym (E)

Har nu tagit två "testa tidigt"-tester, på BIM-5 och BIM-3 och inte en tillstymmelse till sträck fanns så har tyvärr inte mycket hopp kvar den här omgången. Extra nedslående då jag verkligen hade en känsla om att det kunde ha blivit något, kände bland annat av en ömhet i brösten som jag endast har känt tidigare under den perioden (innan MA) som jag faktiskt var gravid. Antingen inbillade jag mig väl eller så kan ju ömhet i brösten komma för typ allt möjligt så behöver ju inte vara ej graviditet just. Tråkigt oavsett. Nu väntar jag bara på att mensen ska komma igång, BIM-2 idag, och förra cykeln kom mensen två dagar tidigt.

• Anonym (E)

Hur går det för er andra? 

Svar på tråden Vi som försöker bli gravida 2022