• Rosen3

Vi som försöker bli gravida 2022

Hej!

Jag och min sambo försöker bli gravida med första barnet (är 30 år) och jag slutade med p-piller i oktober 2021. Ännu har det inte tagit sig, vi testade ÄL-test förra månaden och då prickade vi in ÄL men fick min mens idag så inte gravida denna gången heller. Någon mer som försöker bli gravida och vill följas åt?

• Svar på tråden Vi som försöker bli gravida 2022
  • Fyrklöverns
    Emmfri90 skrev 2022-02-22 11:03:23 följande:

Hur hanterar ni tiden mellan äl och bim?
    Jag tycker de dagarna är rätt jobbiga då jag tänker mycket på ifall de tagit sig den här gången och överanalyserar de symtom som kam va både tidig graviditet och vanlig pms.
    Iofs så har jag rätt mycket pms och blir väldigt känslig så kanske är där skon klämmer.
    Men ändå intresserad om någon känner igen sig och hur nu hanterar den tiden? :) 

Hänger på FL! xD mest så läser man i alla trådar och så, då känns det som att man har kontrollen lite grann. Men sen går tiden likförbannat långsamt haha! Fast tycker man börjar bli lite van nu efter att ha försökt ett tag, kommit till insikten att livet runtomkring fortsätter trots allt hahah..
  • Fyrklöverns
    Felicccccia skrev 2022-02-25 16:00:08 följande:

Jag följs gärna åt! 

Jag är 25 år och vi började försöka i Januari i år men jag har haft en barnlängtan så länge jag kan minnas. I januari körde vi bara på som vanligt när vi trodde jag hade ägglossning men det blev inget. Den här månaden körde jag med ägglossningstest och fick min peak på alla hjärtansdag, hade troligtvis ägglossning den 15/2. Jag började testa super tidigt redan äl+5 med sånna early detection strips och fick väldigt svaga streck till och från, så svaga att det kan vara spökstreck. Igår kväll äl+9 så tog jag två vanliga strips test av olika märken och fick positivt på båda, tog totalt 3 av varje och alla visade ett svagt streck.. Tog test igen imorse, en av varje märke och fick två ytterst lite starkare streck, dock svaga fortfarande.. Går ej att se så bra på bilderna men vad tror ni? Spökstreck eller vågar jag hoppas? Har aldrig fått flera svaga test som visar så tydligt förut.. Hoppas!

Men gud vad roligt, jag vågar mig nog på ett grattis!! :D syns tydligt tycker jag.. :)
  • Felicccccia
    Fyrklöverns skrev 2022-02-25 21:17:32 följande:
    Men gud vad roligt, jag vågar mig nog på ett grattis!! :D syns tydligt tycker jag.. :)
    Ja verkligen! Tack! Plussade med ett digitalt nu idag på eftermiddagen. Stod 1-2 veckor.. Känns så overkligt..
  • Felicccccia
    Emmfri90 skrev 2022-02-22 11:03:23 följande:

Hur hanterar ni tiden mellan äl och bim?
    Jag tycker de dagarna är rätt jobbiga då jag tänker mycket på ifall de tagit sig den här gången och överanalyserar de symtom som kam va både tidig graviditet och vanlig pms.
    Iofs så har jag rätt mycket pms och blir väldigt känslig så kanske är där skon klämmer.
    Men ändå intresserad om någon känner igen sig och hur nu hanterar den tiden? :) 

Jag har inget tålamod så började testa super tidigt... Läste mycket trådar här men är verkligen svårt att tänka på annat...
  • Emmfri90
    Felicccccia skrev 2022-02-25 21:20:02 följande:
    Ja verkligen! Tack! Plussade med ett digitalt nu idag på eftermiddagen. Stod 1-2 veckor.. Känns så overkligt..
    Grattis!! :)

Ska se om jag vågar testa imorgon, har bim då:) 
  • Felicccccia
    Emmfri90 skrev 2022-02-25 22:39:20 följande:
    Grattis!! :)

Ska se om jag vågar testa imorgon, har bim då:) 
    Tack! :) 
    Håller tummarna! Berätta gärna hur det gick:)
  • Rosen3
    Felicccccia skrev 2022-02-25 21:20:02 följande:
    Stort grattis! Visst känns det overkligt? :)
  • Felicccccia
    Rosen3 skrev 2022-02-26 07:39:23 följande:
    Stort grattis! Visst känns det overkligt? :)
    Åh tack! grattis till dig med!! :D 
    Ja, kan inte tro att det är sant.. Lever i en dröm nu haha.
  • Emmfri90
    Felicccccia skrev 2022-02-25 23:34:36 följande:
    Tack! :) 
    Håller tummarna! Berätta gärna hur det gick:)
    Mensen kom såklart idag som ett brev på posten, haha. Typiskt! Men bara att ladda om för nästa äl och hoppas att det blir nått då:)
  • Felicccccia
    Emmfri90 skrev 2022-02-26 20:53:35 följande:
    Mensen kom såklart idag som ett brev på posten, haha. Typiskt! Men bara att ladda om för nästa äl och hoppas att det blir nått då:)
    Åh vad trist! Ja verkligen, önskar dig lycka till då <3
Svar på tråden Vi som försöker bli gravida 2022