• Rosen3

Vi som försöker bli gravida 2022

Hej!

Jag och min sambo försöker bli gravida med första barnet (är 30 år) och jag slutade med p-piller i oktober 2021. Ännu har det inte tagit sig, vi testade ÄL-test förra månaden och då prickade vi in ÄL men fick min mens idag så inte gravida denna gången heller. Någon mer som försöker bli gravida och vill följas åt?

• Svar på tråden Vi som försöker bli gravida 2022
  • MissWaffle
    Anonym (E) skrev 2022-03-30 21:27:28 följande:

Hur går det för er andra? 

Här går det segt... Tog ut kopparspiralen i början av november och tänkte att det skulle gå fort. Men nej, inget ännu... Har försökt hålla att ha sex varannan dag efter mens, så man kan eventuellt pricka in i samband med ägglossning. Har ännu inte testat ägglossningstest. 
    Senaste blödningen för mig var 13/3, om det nu var mens, då det var någon dag kortare än normalt och själva flödet var lite underligt. Ena dagen lite mera blod, andra dagen knappt något, nästa dag lite mera... 
    För en vecka sedan fick jag plötsligt illamående tidigt och kastade upp frukosten och illamåendet höll i sig knappt ett dygn men kunde äta. Jag tog ett grav.test, för att ändå kolla, men det var negativt. Dock känner jag mig väldigt trött och börjat lägga på mig utan någon direkt orsak. Mera att byxorna är väldigt tajta runt midjan, även fast det är byxor jag använt för två-tre veckor sedan, så känns de väldigt trånga... Kanske mera uppblåst mage också men inte att jag skulle vara gasig. Har inte gjort någon ändring i kosten eller mindre aktivitet som skulle kunna förklara den snabba förändringen att byxorna blivit tajta.

Sen blir man att läsa, hoppas, kolla andras erfarenheter, fundera om hormonnivåerna bara är lite sega eller vad det är. Ifall jag nu skulle vara gravid, så skulle det då vara vecka 6 eller 7, räknat från mensen jag hade i februari... 
    Någon här i gruppen som haft barn tidigare och kanske känner igen detta?
  • Anonym (Förväntansfull95)

Hej!
    Började försöka denna månad, dock har jag inte fått något utslag på ÄL test, innebär det att jag inte har någon ägglossning eller kan det vara så att det bara inte har synts på test?
    Började testa redan på cykeldag 11, och nu är det dag 17.

• Anonym (E)

Mensen kom igår, prick på beräknad dag..

• Anonym (Jenny)

Ni som är och har varit gravida, märkte ni någon skillnad överhuvudtaget innan ni tog ett graviditetstest och fick besked?
     Jag menar alltså i vecka 1-4, vad som helst? 

Jag väntar återigen på mensen som är beräknad till den 5/4 alltså om 2 dagar, men känner mig precis lika 1000 % vanlig som annars.

Min förra graviditet avslöjade sig egentligen inte heller förrän jag började må pyttelite illa, så måste väl ha varit närmare vecka 6-7 då.

• Anonym (Jenny)

Beräknad mens imorgon, hoppas att det har tagit sig denna gången!!
    Är inte säker på om jag har 28 eller 29 dagars cykel, det har varierat så satte 29 dagar i min app. Därmed förutspår den mens imorgon? Olidligt spännande! 

Ni som vill och kan, skulle ni kunna svara på min tidigare fråga?

• Anonym (E)
    Anonym (Jenny) skrev 2022-04-03 16:52:33 följande:

Ni som är och har varit gravida, märkte ni någon skillnad överhuvudtaget innan ni tog ett graviditetstest och fick besked?
     Jag menar alltså i vecka 1-4, vad som helst? 

Jag väntar återigen på mensen som är beräknad till den 5/4 alltså om 2 dagar, men känner mig precis lika 1000 % vanlig som annars.

Min förra graviditet avslöjade sig egentligen inte heller förrän jag började må pyttelite illa, så måste väl ha varit närmare vecka 6-7 då.

Jag hade ont i brösten några dagar innan BIM, trodde först att det berodde på typ för liten bh eller något annat då det var en typ av ömhet jag inte känt innan (hade ingen tanke på att jag skulle vara gravid då vi precis slutat skydda oss, och kanske på sin höjd fått till det två tillfällen oskyddat). När jag sen plussade förstod jag vad det handlade om. Den ömheten höll i sig och eskalerade stadigt under de två månader jag fick vara gravid innan MA, och var egentligen mitt enda graviditetssymptom förutom utebliven mens och plusset på stickan. 
  • Fyrklöverns

Anonym (Jenny) skrev 2022-04-04 18:34:56 följande:

Beräknad mens imorgon, hoppas att det har tagit sig denna gången!!
    Är inte säker på om jag har 28 eller 29 dagars cykel, det har varierat så satte 29 dagar i min app. Därmed förutspår den mens imorgon? Olidligt spännande! 

Ni som vill och kan, skulle ni kunna svara på min tidigare fråga?

Hur går det för dig? Har du testat? 

Här kom mensen som utlovat förra helgen och nu är ägglossningsveckan här. Känner mig riktigt less denna gången, börjar bli lite trött på fabriken. Saknar att enbart ligga för liggandets skull..

• Anonym (Jenny)
    Fyrklöverns skrev 2022-04-04 22:46:46 följande:
    Anonym (Jenny) skrev 2022-04-04 18:34:56 följande:

Hur går det för dig? Har du testat? 

Här kom mensen som utlovat förra helgen och nu är ägglossningsveckan här. Känner mig riktigt less denna gången, börjar bli lite trött på fabriken. Saknar att enbart ligga för liggandets skull..

Förstår exakt vad du menar! Saknar också liggandet för liggandets skull. 

Nej, jag är så trött på att lägga pengar på tester som sen är negativa så jag väntar och ser? Blir bara besviken och känner att det är bortkastade pengar.

Hoppas ni får ett plus efter denna veckan! 

• Missone

Väntar på spänning nu åh tar ÄL stickor för åh se när de är dags.

Tror att min mens har kommit igång ordentligt nu också efter så där snart 1 år ifrån p-plåstren. 

• Fyrklöverns
    Anonym (Jenny) skrev 2022-04-04 23:49:05 följande:

Förstår exakt vad du menar! Saknar också liggandet för liggandets skull. 

Nej, jag är så trött på att lägga pengar på tester som sen är negativa så jag väntar och ser? Blir bara besviken och känner att det är bortkastade pengar.

Hoppas ni får ett plus efter denna veckan! 

Förstår dig, smart att inte lägga onödiga pengar. Man kan göra annat för dem pengarna och få det lite trevligt istället.

Jag vet inte hur man ska få tillbaka sexlivet för bara sexets skull, är orolig att det ska gå ut över relationen. Just nu är jag i ett stadie att jag inte är så sugen för jag vet att det innebär ?fabrikssex? även om lusten är som störst under ägglossningsveckan. Vi har inte så mycket sex övriga veckor nuförtiden för vi har så fullt upp med annat.

Någon som har tips på hur man får tillbaka lusten och bara vill vara med sin partner för närheten och sexets skull?
Svar på tråden Vi som försöker bli gravida 2022