• Rosen3

Vi som försöker bli gravida 2022

Hej!

Jag och min sambo försöker bli gravida med första barnet (är 30 år) och jag slutade med p-piller i oktober 2021. Ännu har det inte tagit sig, vi testade ÄL-test förra månaden och då prickade vi in ÄL men fick min mens idag så inte gravida denna gången heller. Någon mer som försöker bli gravida och vill följas åt?

• Svar på tråden Vi som försöker bli gravida 2022
  • Rosen3
    Anonym (M) skrev 2022-02-04 07:54:48 följande:

Är på 5:e försöket med nummer 3 (jag har 2 barn) med nya partnern. BIM på onsdag, men känner inga tecken på graviditet. Obestämd

Spännande! Har BIM på måndag och känner heller inte några tecken till det :( Hoppas att det tagit sig ändå för oss! 
  • Anonym (JÖ)

Har inte bim förän nästa fredag men mensvärk idag och så ömma bröst. Varit väldigt yrslig idag med!  Men säkert bara önskekännande här. Hoppas kan man ju alltid 

• Rosen3

Idag har jag BIM, ingen mens ännu iaf (men det kan komma under dagen eller bli lite sen). Tänkte ta ett test i eftermiddag om mensen inte kommer. Antagligen är det inget, känner inga symtom mer än att jag fick svamp och att jag varit allmänt upp och ner i humöret. 

Börjar fundera lite smått på vad man ska säga till sin sambo när man väl blir gravid. Har valt denna gång att själv ta ett testa innan för att jag vill vara säker på att jag är preggo innan jag visar honom, vill att det ska bli en liten överraskning :) Vi båda vill ju ha barn men försöker att inte stressa även om det inte är så lätt. Har ni några tips på vad man kan säga/göra för att överraska honom när han kommer hem från jobbet (om det nu visar sig att jag är gravid? :) Vill ju inte köpa massa saker och hålla mig för länge utan kommer ju vilka berätta det direkt, så tänker mig något litet. Kanske gömma testet någonstans? :)

• Anonym (JÖ)

Hur svarar man på tidigare inlägg? Inte förstått det än haha. Spännande med bim för dig, håller tummarna att testet visar positivt! Jag har ju två barn sedan innan och första gången jobbade han kväll när jag tog det, men jag berättade när han kom och la sig i sängen på natten, han blev så glad trots att det inte var något speciellt ordnat. Andra barnet fick jag missfall precis när jag hade plussat, och hade tänkt ordna något då men med tanke på
    missfallet vågade jag inte det, så jag berättare bara när jag hade fått positivt Glad

• Rosen3
    Anonym (JÖ) skrev 2022-02-07 09:56:45 följande:

Hur svarar man på tidigare inlägg? Inte förstått det än haha. Spännande med bim för dig, håller tummarna att testet visar positivt! Jag har ju två barn sedan innan och första gången jobbade han kväll när jag tog det, men jag berättade när han kom och la sig i sängen på natten, han blev så glad trots att det inte var något speciellt ordnat. Andra barnet fick jag missfall precis när jag hade plussat, och hade tänkt ordna något då men med tanke på
    missfallet vågade jag inte det, så jag berättare bara när jag hade fått positivt Glad

Haha man trycker på det lilla kugghjulet ovanför inlägget och väljer ?citera? :) Eller så brukar jag göra i alla fall, haha inte lätt detta. 

Mysigt ändå, jag det behövs inget stort bara att det blir en liten överraskning. Så kan det ju vara, att man får missfall efteråt. Men jag känner även att jag inte vill testa ihop med sambon för att det känns lite jobbigt och att det känns som ett krav och man blir extra besviken är båda ser att det är negativt. Jag vill liksom inte göra det till för stor grej för att inte bli besviken. Sen tänker jag att det är kul med överraskning. Men alla gör ju olika. Vissa tycker ju det är kul att kika ihop (kanske speciellt när man genomgått IVF och man kämpar så). 

• Emmfri90
    Rosen3 skrev 2022-02-07 19:15:53 följande:

Goda nyheter när jag kom hem!

Jag är gravid! 

Åh vad roligt!! Stort grattis!! <3 
    Har du berättat för sin sambo? Hur berättade du?:)

Här har vi börjat försöken igen, ÄL är beräknad i veckan så blir testa med stickor nu och hoppas att de tar sig den här gången:)
  • Anonym (T)

Åh vad roligt, jättegrattis :):). Jag och min man har precis börjat jobba för att skaffa barn, vi är +30 och +40, önska oss all lycka till:).

• ttcjuliaa
    Rosen3 skrev 2022-02-07 19:15:53 följande:

Goda nyheter när jag kom hem!

Jag är gravid! 

Åh grattis! Vad roligt! Skrattande Är också nyfiken på hur du berättade!
  • Gardisten

Jag ansluter också här och vill börja med att säga stort grattis till Rosen! Vi önskar dig allt gott!

Jag och min sambo satsar också på en bebis i år. Vi bestämde oss för att köra i samband med min 30-årsdag i okt och blev gravida redan i nov, men fick ett MA bekräftat när vi gick in i v. 13. I torsdags gjorde jag en medicinsk abort och nu väntar jag otåligt på att det ska sluta blöda så att vi kan försöka igen. 

Är det någon annan som har erfarenhet av missed abortion? Och i så fall, hur lång tid tog det innan du fick tillbaka ÄL igen? 

Svar på tråden Vi som försöker bli gravida 2022