ttcjuliaa skrev 2022-02-01 17:31:01 följande:
Alltså jag är så himla ledsen.. Vi är på försök 1 597, blivit godkända för IVF men måste vänta in provsvar på cellprov innan vi startar så vi ville försöka få till det på naturlig väg fram tills dess. Utredningen visade inga fel på varken mig eller min sambo. Men runt ägglossningen så fick jag uvi, en dunderkur med antobiotika som gav mig magkatarr och i slutet av kuren så kom underlivssvamp som ett brev på posten (förlåt för tmi) Vi fick till det bra innan ägglossning men jag känner bara att det inte finns en chans att något kan ta sig under dessa omständigheter. Mår fortfarande dåligt, smärtor i övre magen, illamående, jag har frossa varvat med nattsvettningar och idag kom det lite färskt blod på pappret efter toalettbesök.
Vet egentligen inte vad jag vill med detta inlägg, gråta ut lite kanske. Jag tänker att jag vill försöka få svampen att läka ut av, sig själv, den är inte så kraftig. Men ifall den blir värre, är det någon som vet ifall t ex canesten vaginaltablett + kräm kan göra skada för barnamakandet? Är på äl +6-7 någonting.
Gud vad tråkigt och frustrerande, stackaren, krya på dig! <3
Canesten kan inte påverka fertiliteten eller processen på något vis vad jag har läst. Däremot kan infektionerna i sig göra det (uvi:n och svampen) så jag hade behandlat med Canesten för att bli så frisk som möjligt.
Om du är färdig med antibiotikan och har frossa och sjukdomskänsla kanske du ska höra av dig till din klinik för att lämna nytt urinprov som kontroll. Var kom det färska blodet ifrån när du gick på toaletten? Du bör kanske nämna det också för dem.
Håller tummarna för att det tog sig trots allt elände! Det är också bra att ni har en plan för IVF, då är det i varje fall på gång snart :) <3