• Rosen3

    Vi som försöker bli gravida 2022

    Hej!

    Jag och min sambo försöker bli gravida med första barnet (är 30 år) och jag slutade med p-piller i oktober 2021. Ännu har det inte tagit sig, vi testade ÄL-test förra månaden och då prickade vi in ÄL men fick min mens idag så inte gravida denna gången heller. Någon mer som försöker bli gravida och vill följas åt?

  • Svar på tråden Vi som försöker bli gravida 2022
  • Emmfri90

    Efter två negativa test med tre dagars mellanrum får jag inse att de inte blev något denna månad och att mensen är en vecka sen måste ha o göra med att jag hade covid och hela cykeln blev knas. Känns jättetråkigt då jag trodde att de skulle va ett plus på senaste testet idag..

    Får hoppas mensen behagar komma snart så jag kan tagga inför nästa äl istället ????

  • Fyrklöverns
    Emmfri90 skrev 2022-01-29 12:43:17 följande:

    Efter två negativa test med tre dagars mellanrum får jag inse att de inte blev något denna månad och att mensen är en vecka sen måste ha o göra med att jag hade covid och hela cykeln blev knas. Känns jättetråkigt då jag trodde att de skulle va ett plus på senaste testet idag..

    Får hoppas mensen behagar komma snart så jag kan tagga inför nästa äl istället ????


    Gud vad tråkigt :( Hoppas det är något ändå, håller tummarna för dig. 
  • Anonym (JÖ)

    Någon här som har fler barn sedan innan? Mina tjejer fyller 6 och 8 år i sommar så ganska stora. Mina andra graviditet har jag mått ganska dåligt både i början med illamående, varit sjukskriven pga det och även senare pga foglossning. Funderar dock på hur jag ska kunna dölja en graviditet för barnen nu när de är så stora. Behöver jag spy kommer de ju säga på förskolan och skolan att mamma kräkts så kommer de ju tro vi har magsjuka hemma och jag är en dålig förälder som lämnar barnen där haha. Jag jobbar på förskola så blir nog svårt om jag är allt för illamående, och vill ju inte att någon utomstående ska få reda på det för tidigt. Bara jag som tänker på sånt här i förväg? Vet ju inte ens om det kommer bli nån bebis Tungan ute

  • ttcjuliaa

    Alltså jag är så himla ledsen.. Vi är på försök 1 597, blivit godkända för IVF men måste vänta in provsvar på cellprov innan vi startar så vi ville försöka få till det på naturlig väg fram tills dess. Utredningen visade inga fel på varken mig eller min sambo. Men runt ägglossningen så fick jag uvi, en dunderkur med antobiotika som gav mig magkatarr och i slutet av kuren så kom underlivssvamp som ett brev på posten (förlåt för tmi) Gråter Vi fick till det bra innan ägglossning men jag känner bara att det inte finns en chans att något kan ta sig under dessa omständigheter. Mår fortfarande dåligt, smärtor i övre magen, illamående, jag har frossa varvat med nattsvettningar och idag kom det lite färskt blod på pappret efter toalettbesök.
    Vet egentligen inte vad jag vill med detta inlägg, gråta ut lite kanske. Jag tänker att jag vill försöka få svampen att läka ut av, sig själv, den är inte så kraftig. Men ifall den blir värre, är det någon som vet ifall t ex canesten vaginaltablett + kräm kan göra skada för barnamakandet? Är på äl +6-7 någonting. 

  • Fyrklöverns
    ttcjuliaa skrev 2022-02-01 17:31:01 följande:

    Alltså jag är så himla ledsen.. Vi är på försök 1 597, blivit godkända för IVF men måste vänta in provsvar på cellprov innan vi startar så vi ville försöka få till det på naturlig väg fram tills dess. Utredningen visade inga fel på varken mig eller min sambo. Men runt ägglossningen så fick jag uvi, en dunderkur med antobiotika som gav mig magkatarr och i slutet av kuren så kom underlivssvamp som ett brev på posten (förlåt för tmi) Gråter Vi fick till det bra innan ägglossning men jag känner bara att det inte finns en chans att något kan ta sig under dessa omständigheter. Mår fortfarande dåligt, smärtor i övre magen, illamående, jag har frossa varvat med nattsvettningar och idag kom det lite färskt blod på pappret efter toalettbesök.
    Vet egentligen inte vad jag vill med detta inlägg, gråta ut lite kanske. Jag tänker att jag vill försöka få svampen att läka ut av, sig själv, den är inte så kraftig. Men ifall den blir värre, är det någon som vet ifall t ex canesten vaginaltablett + kräm kan göra skada för barnamakandet? Är på äl +6-7 någonting. 


    Gud vad tråkigt och frustrerande, stackaren, krya på dig! <3 
    Canesten kan inte påverka fertiliteten eller processen på något vis vad jag har läst. Däremot kan infektionerna i sig göra det (uvi:n och svampen) så jag hade behandlat med Canesten för att bli så frisk som möjligt. 
    Om du är färdig med antibiotikan och har frossa och sjukdomskänsla kanske du ska höra av dig till din klinik för att lämna nytt urinprov som kontroll. Var kom det färska blodet ifrån när du gick på toaletten? Du bör kanske nämna det också för dem. 


    Håller tummarna för att det tog sig trots allt elände! Det är också bra att ni har en plan för IVF, då är det i varje fall på gång snart :) <3

  • Rosen3
    ttcjuliaa skrev 2022-02-01 17:31:01 följande:

    Alltså jag är så himla ledsen.. Vi är på försök 1 597, blivit godkända för IVF men måste vänta in provsvar på cellprov innan vi startar så vi ville försöka få till det på naturlig väg fram tills dess. Utredningen visade inga fel på varken mig eller min sambo. Men runt ägglossningen så fick jag uvi, en dunderkur med antobiotika som gav mig magkatarr och i slutet av kuren så kom underlivssvamp som ett brev på posten (förlåt för tmi) Gråter Vi fick till det bra innan ägglossning men jag känner bara att det inte finns en chans att något kan ta sig under dessa omständigheter. Mår fortfarande dåligt, smärtor i övre magen, illamående, jag har frossa varvat med nattsvettningar och idag kom det lite färskt blod på pappret efter toalettbesök.
    Vet egentligen inte vad jag vill med detta inlägg, gråta ut lite kanske. Jag tänker att jag vill försöka få svampen att läka ut av, sig själv, den är inte så kraftig. Men ifall den blir värre, är det någon som vet ifall t ex canesten vaginaltablett + kräm kan göra skada för barnamakandet? Är på äl +6-7 någonting. 


    Jag har oxå åkt på underlivssvamp eller något. Känns som mitt allmäntillstånd är allmänt nere just nu, frågan är om det kan vara graviditet för min del? Har läst att hormoner kan göra att man lättare drabbas av svamp. Undrar oxå om det är dumt att ta Canesten nu ifall jag är gravid (troligtvis inte)? 

    Hade min ägglossning för 10 dagar sedan så hoppas ju i så fall att det tagit sig innan svampen kom, beräknad BIM är på måndag :)

  • JeTess

    Hej. Är 30 år och vi ska börja försöka nu. Hjälp????, Är jätterädd och nervös men känner att vi inte vill vänta för länge heller. Kan vara kul att följas åt. 

  • ttcjuliaa

    Tack för stöd och sympatierna jag fått här, helt ärligt så gör det faktiskt en hel del att få höra några vänliga ord av omtanke Hjärta Äntligen börjar det vända lite här, svampen verkar ge med sig och jag mår allmänt mycket bättre. Tog kontakt med min fastläkare som sa att jag skulle lämna nytt urinprov på måndag om jag fortfarande kände mig dålig men jag tror inte det behövs.

    Tycker den här cykeln har gått så fort fram tills nu, BIM på tisdag och dagarna känns evighetslånga tills test men jag ska försöka hålla mig till dagen före Tungan ute
    Jag påbörjar jobbhelg imorgon så har en miniledighet idag och passar på att ta igen städ och tvätt som jag inte klarat av under veckan.
    Önskar alla en trevlig helg på förkant! 

  • Emmfri90
    ttcjuliaa skrev 2022-02-03 14:12:02 följande:

    Tack för stöd och sympatierna jag fått här, helt ärligt så gör det faktiskt en hel del att få höra några vänliga ord av omtanke Hjärta Äntligen börjar det vända lite här, svampen verkar ge med sig och jag mår allmänt mycket bättre. Tog kontakt med min fastläkare som sa att jag skulle lämna nytt urinprov på måndag om jag fortfarande kände mig dålig men jag tror inte det behövs.

    Tycker den här cykeln har gått så fort fram tills nu, BIM på tisdag och dagarna känns evighetslånga tills test men jag ska försöka hålla mig till dagen före Tungan ute
    Jag påbörjar jobbhelg imorgon så har en miniledighet idag och passar på att ta igen städ och tvätt som jag inte klarat av under veckan.
    Önskar alla en trevlig helg på förkant! 


    Åh vad skönt att de börjar kännas bättre :) 
    Haha ja förstår att du vill ta ett test direkt! 

    Här är de snart ÄL igen så jag väntar på att börja om försöken efter att det inte blev något i förra cykeln :)
    Trevlig helg!
  • Anonym (M)

    Är på 5:e försöket med nummer 3 (jag har 2 barn) med nya partnern. BIM på onsdag, men känner inga tecken på graviditet. Obestämd

Svar på tråden Vi som försöker bli gravida 2022