• Rosen3

Vi som försöker bli gravida 2022

Hej!

Jag och min sambo försöker bli gravida med första barnet (är 30 år) och jag slutade med p-piller i oktober 2021. Ännu har det inte tagit sig, vi testade ÄL-test förra månaden och då prickade vi in ÄL men fick min mens idag så inte gravida denna gången heller. Någon mer som försöker bli gravida och vill följas åt?

• Svar på tråden Vi som försöker bli gravida 2022
  • Rosen3
    Anonym (JÖ) skrev 2022-01-16 11:34:00 följande:

Hej. Vi har precis påbörjat bebisverkstan här. Jag fyller 31 år i sommar, har två barn som är 7 och 5 år gamla. Första barnet tog tre månader, andra tog sig direkt efter ett tidigt missfall. Jag slutade med p-piller för 15 dagar sedan och mensen kom igår! Så nu väntar jag bara på att den ska försvinna ????

Så kul, håller vi tummarna att vi blir gravida 2022!

Åh, jobbigt väntan, men samtidigt är det snart dags igen!

Min mens tog slut i helgen så nu är det bara att köra och vänta på ÄL.
  • Anonym (JÖ)

Någon annan som har lång mens? Tycker det är så himla drygt att vänta för min mens är 8-9 dagar lång. Men hur lång cykeln är just nu efter p-piller vet jag inte men innan jag fick de andra barnen låg den på 30-31 dagar. Dag 4 på mensen och redan trött på det haha

• palettjunkie

Hakar på här.

Har strul med endometrios och tendens till PCOS. Har inte kunnat försöka ännu pga inte haft någon ägglossning sen jag slutade med p-piller och spiral (aug-21). Fick min första egna mens i slutet av december. 

Ni som testar med ÄL-stickor: får ni svagare streck innan ÄL eller är det bara streck eller inget sträck som gäller? 

• Rosen3
    palettjunkie skrev 2022-01-18 15:55:56 följande:

Hakar på här.

Har strul med endometrios och tendens till PCOS. Har inte kunnat försöka ännu pga inte haft någon ägglossning sen jag slutade med p-piller och spiral (aug-21). Fick min första egna mens i slutet av december. 

Ni som testar med ÄL-stickor: får ni svagare streck innan ÄL eller är det bara streck eller inget sträck som gäller? 

Jag kör med ÄL-stickor med monitor (att det kommer upp en glad gubbe när det är dags) :) Har aldrig testat vanliga stickor :)
  • Kanelkringla

Hej! Jag och min sambo är på vårt tredje försök den här månaden! Har prickat in ägglossning varje månad men det har inte tagit sig ännu! har ägglossning nu så hoppas det blir tredje gången gillt! kul att följas åt <3

• Februaribarn4

Alltså det är så sjukt svårt att inte ha några förväntningar på att få ett plus direkt, efter flera test insåg jag att jag inte var gravid och tänkte att mensen hoppat över den här månaden och att det snart var dags för ägglossning 
    igen ( i början på nästa vecka ) och vi skulle försöka på nytt. köpte på mig flera ägglossningstest för att kunna pricka in rätt dagar och så i natt efter en intim stund då kommer mensen :(. De smärtorna jag upplevt både sist då det antagligen var ägglossning och nu när mensen kom har jag inte upplevt så förut, vet inte om p-pillren skapade de problemen men nu är jag ju nästan orolig för att det ska vara något som inte står rätt till istället. jag vet att inte alla plussar på först försöket men jag känner mig ändå lite besviken och framförallt för att mensen bestämde sig för att komma nu när det snart var dags för ägglossninf :/ 

• Rosen3
    Kanelkringla skrev 2022-01-21 07:55:40 följande:

Hej! Jag och min sambo är på vårt tredje försök den här månaden! Har prickat in ägglossning varje månad men det har inte tagit sig ännu! har ägglossning nu så hoppas det blir tredje gången gillt! kul att följas åt <3

Spännande! Är det första barnet? Vi är oxå på vårt tredje försök denna månaden. Inväntar ägglossning om några dagar. Hoppas det tar sig :) 

• Rosen3
    Februaribarn4 skrev 2022-01-21 14:53:56 följande:

Alltså det är så sjukt svårt att inte ha några förväntningar på att få ett plus direkt, efter flera test insåg jag att jag inte var gravid och tänkte att mensen hoppat över den här månaden och att det snart var dags för ägglossning 
    igen ( i början på nästa vecka ) och vi skulle försöka på nytt. köpte på mig flera ägglossningstest för att kunna pricka in rätt dagar och så i natt efter en intim stund då kommer mensen :(. De smärtorna jag upplevt både sist då det antagligen var ägglossning och nu när mensen kom har jag inte upplevt så förut, vet inte om p-pillren skapade de problemen men nu är jag ju nästan orolig för att det ska vara något som inte står rätt till istället. jag vet att inte alla plussar på först försöket men jag känner mig ändå lite besviken och framförallt för att mensen bestämde sig för att komma nu när det snart var dags för ägglossninf :/ 

Jag förstår, kunde oxå känna lite så angående första försöket. Men sen tänker man inte på det längre (vi är på tredje försöket nu). Är ju inte konstigt att det inte tar sig till en början heller när allt inte riktigt kommit igång. Ibland tänker man om det är något fel på en men sen vet man ju att det kan ta väldigt långt tid för vissa och det är ju inget fel med det :) 
  • Anonym (Hanna)

Hej! Kul att de är så många som försöker detta året! Jag och min sambo har också börjat försöka denna månaden, slutade med mina minipiller i oktober och fick första mensen i december, har testat med ägglossningstickor hela månaden och fick ägglossning i lördags, och sedan i söndags har jag haft jätte ont i nedre delen av magen och in ryggen, denna typ av smärta har jag aldrig känt förut och den är konstant hela tiden, är alltså 4 dagar efter ägglossningsdagen och kunde inte hålla mig att testa igår och vet att de är tidigt att testa men ser ut som de är ett jätte litet streck är det bara jag som ser de ?

• Kanelkringla
    Anonym (Hanna) skrev 2022-01-26 11:07:03 följande:

Hej! Kul att de är så många som försöker detta året! Jag och min sambo har också börjat försöka denna månaden, slutade med mina minipiller i oktober och fick första mensen i december, har testat med ägglossningstickor hela månaden och fick ägglossning i lördags, och sedan i söndags har jag haft jätte ont i nedre delen av magen och in ryggen, denna typ av smärta har jag aldrig känt förut och den är konstant hela tiden, är alltså 4 dagar efter ägglossningsdagen och kunde inte hålla mig att testa igår och vet att de är tidigt att testa men ser ut som de är ett jätte litet streck är det bara jag som ser de ?

Hej! Jag ser ett svagt streck men kan man plussa fyra dagar efter ägglossning? Känns väldigt tidigt! testa igen när bim närmar sig så det inte är spökstreck. Håller tummarna <3
Svar på tråden Vi som försöker bli gravida 2022