Februaribarn4 skrev 2022-01-13 13:42:07 följande:
Hej, försöker också få till ett barn nu under året, slutade med p-piller i november och mensen kom direkt igång i december. Hade äl 25/12 och mensen var beräknad till i söndags 9/1. Under fredagen fick jag väldigt stark yrsel, illamående och trötthet. Tillföljd ännu mer trötthet, vaknar på nätterna av men typ mensvärk, ont i ländryggen och det riktigt stramar (har väldigt sällan mensvärk och väldigt lindrig isf) mensen kom inte, gjorde test -negativt. Har gjort 3 test nu, senast idag men fortfarande negativt. Jag har lite vitaktiga flytningar men annars inget tecken på blod alls, mensen brukar komma som senast 2 dagar sent och aldrig så här sent, brösten har värkt men avtog lite nu under natten och min hunger är bedrövlig. Kissa har jag även börjat få göra nu på nätterna. Hoppas såklart på att det snart ska komma ett plus men sen är ju detta första försöket så det behöver ju inte vara något, funderar bara på vad som annars händer i min kropp för tillfället då jag aldrig upplevt den så här innan.
Detta blir vårt första barn och jag har haft sån bebislängtan väldigt länge, sen typ mina småsyskon föddes.
Lycka till, till er andra som försöker! Och grattis till er som redan kanske plussat ????
Så spännande! Och visst är det kul när allt är så nytt och första gången. Jag upplevde oxå att jag kände av symtom i början och min första och andra mens var och lite sena, men dem kom sedan och visade sig bara blivit oregelbundna efter p-piller stoppet. Nu kanske det inte är så i ditt fall. Vi håller tummarna!
Jag försöker inte ha för höga förväntningar nu varje månad då man lätt blir lite besviken när mensen kommer, fast man inte försökt så länge.
Dock var det skönt att börja med ÄL-stickor då man säkert vet att man har ägglossning i alla fall. Nu väntar jag in nästa ÄL som bör vara om ca 11-12 dagar :)