• Rosen3

Vi som försöker bli gravida 2022

Hej!

Jag och min sambo försöker bli gravida med första barnet (är 30 år) och jag slutade med p-piller i oktober 2021. Ännu har det inte tagit sig, vi testade ÄL-test förra månaden och då prickade vi in ÄL men fick min mens idag så inte gravida denna gången heller. Någon mer som försöker bli gravida och vill följas åt?

• Svar på tråden Vi som försöker bli gravida 2022
  • Rosen3

Tack så mycket! Får hoppas att det håller i sig nu bara  

Jag gömde testet innan han kom hem och sen kom jag på en anledning för han att stöta på det, han blev glad och började nästan gråta. Dock är det svårt för oss att ta in, känns konstigt. Men det landar väl lite snart. :)

Lycka till ni alla andra oxå! Jag håller tummarna! 

• ttcjuliaa
    Rosen3 skrev 2022-02-08 00:44:59 följande:

Tack så mycket! Får hoppas att det håller i sig nu bara  

Jag gömde testet innan han kom hem och sen kom jag på en anledning för han att stöta på det, han blev glad och började nästan gråta. Dock är det svårt för oss att ta in, känns konstigt. Men det landar väl lite snart. :)

Lycka till ni alla andra oxå! Jag håller tummarna! 

Åh så mysigt! Det ska nog gå bra! Glad

Jag hade bim igår, har inte fått till att testa mig ännu men inga tecken på mens och tempen håller sig uppe. 
  • Rosen3
    ttcjuliaa skrev 2022-02-08 08:08:55 följande:
    Åh så mysigt! Det ska nog gå bra! Glad

Jag hade bim igår, har inte fått till att testa mig ännu men inga tecken på mens och tempen håller sig uppe. 
    Så spännande! Ska du testa dig idag? :)
  • ttcjuliaa
    Rosen3 skrev 2022-02-08 09:21:58 följande:
    Så spännande! Ska du testa dig idag? :)
    Nej jag jobbar tidigt hela veckan och är alldeles för morgontrött för att hålla på och styra med test då. Jag tror jag håller mig från att testa tills på fredag, då är jag ledig och kan ta det i lugn och ro Glad
  • MissWaffle

Hade lite förhoppning att det skulle ta sig på fjärde försöket... Har hållit mig från att ta graviditetstest innan BIM. Var beräknat BIM 14/2, men idag, 13/2, började jag blöda. Först lätt rosa på pappret, tog trosskydd, men efter någon timme när jag var på toa igen så var det bara att börja använda binda. Har lätt värk också och mensen beter sig som normalt. Hur mycket man än läser att man kan blöda fast man är gravid osv, så känns det ändå lite jobbigt när man ser blodet. Bara rida ut denna våg då och hoppa på hästen igen (eller ska jag säga hingsten... Haha!). Lika bra att hålla humöret uppe och hålla tummarna! 

• ttcjuliaa
    Februaribarn4 skrev 2022-02-21 13:46:18 följande:

Jag tog inte testet med något morgon urin men det är positivt eller? 

Knallpositivt! Grattis! Skrattande
  • Anonym (E)

Kan man hoppa in här? :) jag och min sambo försöker med första barnet, jag har velat länge men har varit olika saker som gjort att vi inte varit redo att börja försöka aktivt innan. I september -21 började vi försöka och redan i oktober var jag gravid. Tyvärr upptäcktes MA i december och sedan dess har jag bara väntat på att få tillbaka normal cykel, då det drog ut väldigt på tiden. Hade första mensen 8/2 och idag fick jag positivt på ÄL-test så nu väntar jag på att han ska komma hem från jobbet ???? 

• Emmfri90

Hur hanterar ni tiden mellan äl och bim?
    Jag tycker de dagarna är rätt jobbiga då jag tänker mycket på ifall de tagit sig den här gången och överanalyserar de symtom som kam va både tidig graviditet och vanlig pms.
    Iofs så har jag rätt mycket pms och blir väldigt känslig så kanske är där skon klämmer.
    Men ändå intresserad om någon känner igen sig och hur nu hanterar den tiden? :) 

• Felicccccia

Jag följs gärna åt! 

Jag är 25 år och vi började försöka i Januari i år men jag har haft en barnlängtan så länge jag kan minnas. I januari körde vi bara på som vanligt när vi trodde jag hade ägglossning men det blev inget. Den här månaden körde jag med ägglossningstest och fick min peak på alla hjärtansdag, hade troligtvis ägglossning den 15/2. Jag började testa super tidigt redan äl+5 med sånna early detection strips och fick väldigt svaga streck till och från, så svaga att det kan vara spökstreck. Igår kväll äl+9 så tog jag två vanliga strips test av olika märken och fick positivt på båda, tog totalt 3 av varje och alla visade ett svagt streck.. Tog test igen imorse, en av varje märke och fick två ytterst lite starkare streck, dock svaga fortfarande.. Går ej att se så bra på bilderna men vad tror ni? Spökstreck eller vågar jag hoppas? Har aldrig fått flera svaga test som visar så tydligt förut.. Hoppas!

Svar på tråden Vi som försöker bli gravida 2022