Inlägg från: Anonym (JÖ) |Visa alla inlägg
  • Anonym (JÖ)

Vi som försöker bli gravida 2022

Hej. Vi har precis påbörjat bebisverkstan här. Jag fyller 31 år i sommar, har två barn som är 7 och 5 år gamla. Första barnet tog tre månader, andra tog sig direkt efter ett tidigt missfall. Jag slutade med p-piller för 15 dagar sedan och mensen kom igår! Så nu väntar jag bara på att den ska försvinna ????

• Anonym (JÖ)

Någon annan som har lång mens? Tycker det är så himla drygt att vänta för min mens är 8-9 dagar lång. Men hur lång cykeln är just nu efter p-piller vet jag inte men innan jag fick de andra barnen låg den på 30-31 dagar. Dag 4 på mensen och redan trött på det haha

• Anonym (JÖ)

Hade önskat positivt graviditetstest och inte positivt covidtest ? har ägglossning runt helgen så hade tänkt ligga massor men nu blir det nog inte mycket med det haha, däckad dag tre. 

• Anonym (JÖ)

Någon här som har fler barn sedan innan? Mina tjejer fyller 6 och 8 år i sommar så ganska stora. Mina andra graviditet har jag mått ganska dåligt både i början med illamående, varit sjukskriven pga det och även senare pga foglossning. Funderar dock på hur jag ska kunna dölja en graviditet för barnen nu när de är så stora. Behöver jag spy kommer de ju säga på förskolan och skolan att mamma kräkts så kommer de ju tro vi har magsjuka hemma och jag är en dålig förälder som lämnar barnen där haha. Jag jobbar på förskola så blir nog svårt om jag är allt för illamående, och vill ju inte att någon utomstående ska få reda på det för tidigt. Bara jag som tänker på sånt här i förväg? Vet ju inte ens om det kommer bli nån bebis Tungan ute

• Anonym (JÖ)

Har inte bim förän nästa fredag men mensvärk idag och så ömma bröst. Varit väldigt yrslig idag med!  Men säkert bara önskekännande här. Hoppas kan man ju alltid 

• Anonym (JÖ)

Hur svarar man på tidigare inlägg? Inte förstått det än haha. Spännande med bim för dig, håller tummarna att testet visar positivt! Jag har ju två barn sedan innan och första gången jobbade han kväll när jag tog det, men jag berättade när han kom och la sig i sängen på natten, han blev så glad trots att det inte var något speciellt ordnat. Andra barnet fick jag missfall precis när jag hade plussat, och hade tänkt ordna något då men med tanke på
    missfallet vågade jag inte det, så jag berättare bara när jag hade fått positivt Glad

Svar på tråden Vi som försöker bli gravida 2022