Anonym (E) skrev 2022-03-21 10:33:53 följande:
Hållet med er Fyrklöverns och Missone! Nu börjar den tiden för mig när det bara är att vänta och gräma sig och fundera på hur tidigt man kan testa sig Hur tar man sig igenom de här veckorna smidigast? Några tips på vad man ska göra/hur man ska tänka? Mer än att stöttas här, det tycker jag är en livlina.
Förra gången hann jag testa mig innan mensen kom (mensen kom två dagar innan beräknat datum dessutom) så jag började testa mig BIM -3, med blanka resultat då, men hade ju ändå förhoppningar om att det inte visade pga av för tidigt fram tills mensen väl kom då. Vill så gärna bara kunna släppa tanken på det nu efter ÄL och bara se hur det går, men det känns omöjligt.
Åh det är alltid lika jobbigt! Jag tycker att det hjälper när man har många timmar av sitt dygn planerat, typ mycket på jobbet, middag, fika, greja med något annat. Sen går jag in här nästan varje kväll och läser och kollar. Brukar också analysera min temp-kurva varje dag men vet inte om det hjälper eller tvärtom haha. Trots dessa åtgärder så går det segt alltså! Första veckan efter äl är värst men sen börjar nerförsbacken tycker jag.
Gud ja, testandet är en helt annan femma, där är jag svag. Det ger mig någon sort falsk kontrollkänsla.
Jag började på äl+8 nu tror jag, sen två dagars uppehåll och nu kunde jag inte ens hålla mig, tog ett test på kvällen då jag lyckats hålla kisset i typ 6h. Är på äl+10 idag. Tycker mig se ett väldigt svagt streck men kan lika gärna vara inbillning.
Har du precis ägglossat eller? När är bim? :)