Inlägg från: Fyrklöverns |Visa alla inlägg
  • Fyrklöverns

Vi som försöker bli gravida 2022

Vad roligt att det är så många över 30 år som jobbar på första bebisen :) Trodde jag var ganska ensam om det. Är 32 år gammal och vi har försökt sedan i somras, mannen är 35. Känns som en evighet och man blir ju lite stressad över åldern! 

• Fyrklöverns
    Rosen3 skrev 2022-01-28 13:02:38 följande:
    Håller med! Dock är jag ju fyllda 30 precis, men ändå :) Man kan känna sig lite stressad och det vill man ju inte vara (sägs ju att det kan ta ännu längre tid då?:))
    30 känns som någon sorts magisk siffra när man plötsligt inser hur mycket man hade planerat att åstadkomma tills dess. Exempelvis skulle man redan vara gift och ha ett antal barn (HAHA). Livet är ganska svårt att planera, utan det blir lite som det vill uppenbarligen :) 
    Jo tack, det hade säkert hänt direkt om man inte hade tänkt på det så förbaskat mycket hehe :)
  • Fyrklöverns
    Anonym (Hanna) skrev 2022-01-27 16:10:34 följande:
    Hej köpte gravidtest som kan kan test 7 dagar efter ägglosning så det borde inte visa så tidigt gjorde ett till test idag och det ser ut såhär ????
    Hur gick det för dig? Tog du något mer test idag? :)
  • Fyrklöverns
    Emmfri90 skrev 2022-01-29 12:43:17 följande:

Efter två negativa test med tre dagars mellanrum får jag inse att de inte blev något denna månad och att mensen är en vecka sen måste ha o göra med att jag hade covid och hela cykeln blev knas. Känns jättetråkigt då jag trodde att de skulle va ett plus på senaste testet idag..

Får hoppas mensen behagar komma snart så jag kan tagga inför nästa äl istället ????

Gud vad tråkigt :( Hoppas det är något ändå, håller tummarna för dig. 
  • Fyrklöverns
    ttcjuliaa skrev 2022-02-01 17:31:01 följande:

Alltså jag är så himla ledsen.. Vi är på försök 1 597, blivit godkända för IVF men måste vänta in provsvar på cellprov innan vi startar så vi ville försöka få till det på naturlig väg fram tills dess. Utredningen visade inga fel på varken mig eller min sambo. Men runt ägglossningen så fick jag uvi, en dunderkur med antobiotika som gav mig magkatarr och i slutet av kuren så kom underlivssvamp som ett brev på posten (förlåt för tmi) Gråter Vi fick till det bra innan ägglossning men jag känner bara att det inte finns en chans att något kan ta sig under dessa omständigheter. Mår fortfarande dåligt, smärtor i övre magen, illamående, jag har frossa varvat med nattsvettningar och idag kom det lite färskt blod på pappret efter toalettbesök.
    Vet egentligen inte vad jag vill med detta inlägg, gråta ut lite kanske. Jag tänker att jag vill försöka få svampen att läka ut av, sig själv, den är inte så kraftig. Men ifall den blir värre, är det någon som vet ifall t ex canesten vaginaltablett + kräm kan göra skada för barnamakandet? Är på äl +6-7 någonting. 

Gud vad tråkigt och frustrerande, stackaren, krya på dig! <3 
    Canesten kan inte påverka fertiliteten eller processen på något vis vad jag har läst. Däremot kan infektionerna i sig göra det (uvi:n och svampen) så jag hade behandlat med Canesten för att bli så frisk som möjligt. 
    Om du är färdig med antibiotikan och har frossa och sjukdomskänsla kanske du ska höra av dig till din klinik för att lämna nytt urinprov som kontroll. Var kom det färska blodet ifrån när du gick på toaletten? Du bör kanske nämna det också för dem. 

Håller tummarna för att det tog sig trots allt elände! Det är också bra att ni har en plan för IVF, då är det i varje fall på gång snart :) <3

• Fyrklöverns
    Emmfri90 skrev 2022-02-22 11:03:23 följande:

Hur hanterar ni tiden mellan äl och bim?
    Jag tycker de dagarna är rätt jobbiga då jag tänker mycket på ifall de tagit sig den här gången och överanalyserar de symtom som kam va både tidig graviditet och vanlig pms.
    Iofs så har jag rätt mycket pms och blir väldigt känslig så kanske är där skon klämmer.
    Men ändå intresserad om någon känner igen sig och hur nu hanterar den tiden? :) 

Hänger på FL! xD mest så läser man i alla trådar och så, då känns det som att man har kontrollen lite grann. Men sen går tiden likförbannat långsamt haha! Fast tycker man börjar bli lite van nu efter att ha försökt ett tag, kommit till insikten att livet runtomkring fortsätter trots allt hahah..
  • Fyrklöverns
    Felicccccia skrev 2022-02-25 16:00:08 följande:

Jag följs gärna åt! 

Jag är 25 år och vi började försöka i Januari i år men jag har haft en barnlängtan så länge jag kan minnas. I januari körde vi bara på som vanligt när vi trodde jag hade ägglossning men det blev inget. Den här månaden körde jag med ägglossningstest och fick min peak på alla hjärtansdag, hade troligtvis ägglossning den 15/2. Jag började testa super tidigt redan äl+5 med sånna early detection strips och fick väldigt svaga streck till och från, så svaga att det kan vara spökstreck. Igår kväll äl+9 så tog jag två vanliga strips test av olika märken och fick positivt på båda, tog totalt 3 av varje och alla visade ett svagt streck.. Tog test igen imorse, en av varje märke och fick två ytterst lite starkare streck, dock svaga fortfarande.. Går ej att se så bra på bilderna men vad tror ni? Spökstreck eller vågar jag hoppas? Har aldrig fått flera svaga test som visar så tydligt förut.. Hoppas!

Men gud vad roligt, jag vågar mig nog på ett grattis!! :D syns tydligt tycker jag.. :)
  • Fyrklöverns
    Missone skrev 2022-03-16 20:33:42 följande:

Här har vi också en som försöker sig på att bli gravid för första gången 32 år ????. Slutade med p-plåster förra året i Juni/juli någon gång och det är typ först i år som vi verkligen försöker. Så nu hoppas vi på att de snart blir ett +. 

Välkommen! Vad spännande att försöka på riktigt nu :D
  • Fyrklöverns
    Missone skrev 2022-03-17 06:12:51 följande:
    Tack så mycket ????.

Ja jag hoppas att de blir något denna ÄL ????. Men vi får allt se ????.
    När har du ÄL? :) 
  • Fyrklöverns
    Anonym (E) skrev 2022-03-17 20:55:22 följande:
    Dags nu till helgen för mig med! Försöker slappna av och inte stressa (ifall det påverkar) men det går lite emot att vi samtidigt planerar in mys för att hinna med en gång per dag ????
    Åh jag vet! Det är nästan lite jobbigt nu att planera in sex och stressa över det. Samtidigt finns det tydligen inga vetenskapliga belägg för att stress kring barn påverkar egentligen så vi hoppas att det är så. För hur kan man undvika att tänka på det när man är fullt igång haha! 
  • Fyrklöverns
    Missone skrev 2022-03-18 06:13:20 följande:
    Kunde inte svara på andra meddelandet. Nej jag vet såg de jag med när jag också försökte göra smileys. 

Ingen ÄL till helgen iaf knappt haft ÄL denna månad. Stickan visade totalt blankt igår. 
    Det kan ju slå över fort så försök mysa till det ändå. Jag vet att på mig kan det slå över ibland bara över dagen och konstigt nog ger utslag enbart mitt på dagen vilket är jättejobbigt att testa för då måste jag hålla mig från morgonen till på eftermiddagen haha. 
  • Fyrklöverns
    Missone skrev 2022-03-19 05:15:07 följande:
    Jo vi får allt se vad en orkar med. Jobbar inom vården så nu denna helg jobbar man .

Får ta en ny sticka idag kanske åh se hur de ser ut. 
    Tycker det är svinsvårt åh inte stressa över detta åh sen att gå i typ falska förhoppningar innan man ens kan kolla om man är gravid eller ej.. 

Jo man ska få ihop det med livet också. Mysa på beställning är inte så roligt heller. 

Eller hur, en oändlig väntan på BIM och en massa falska förhoppningar utan att kunna bekräfta. Varje månad hoppas man ju att det äntligen tagit sig men sen kommer mensen och rubbar allt. 

• Fyrklöverns
    Anonym (E) skrev 2022-03-19 20:48:32 följande:

Håller helt med er. Förväntan som (oftast) infinner sig vid ÄL och håller sig i typ tre dagar för att sedan bytas ut mot bara total nervositet och... Ja, jag vet inte ens vad man känner.. i nästan två veckor..  // Obestämd

Exakt!
    Därför det är skönt att reflektera här på fl för alla känner nästan helt likadant och förstår vad man går igenom <3
  • Fyrklöverns
    Anonym (E) skrev 2022-03-21 10:33:53 följande:

Hållet med er Fyrklöverns och Missone! Nu börjar den tiden för mig när det bara är att vänta och gräma sig och fundera på hur tidigt man kan testa sig Obestämd Hur tar man sig igenom de här veckorna smidigast? Några tips på vad man ska göra/hur man ska tänka? Mer än att stöttas här, det tycker jag är en livlina.

Förra gången hann jag testa mig innan mensen kom (mensen kom två dagar innan beräknat datum dessutom) så jag började testa mig BIM -3, med blanka resultat då, men hade ju ändå förhoppningar om att det inte visade pga av för tidigt fram tills mensen väl kom då. Vill så gärna bara kunna släppa tanken på det nu efter ÄL och bara se hur det går, men det känns omöjligt.

Åh det är alltid lika jobbigt! Jag tycker att det hjälper när man har många timmar av sitt dygn planerat, typ mycket på jobbet, middag, fika, greja med något annat. Sen går jag in här nästan varje kväll och läser och kollar. Brukar också analysera min temp-kurva varje dag men vet inte om det hjälper eller tvärtom haha. Trots dessa åtgärder så går det segt alltså! Första veckan efter äl är värst men sen börjar nerförsbacken tycker jag. 

Gud ja, testandet är en helt annan femma, där är jag svag. Det ger mig någon sort falsk kontrollkänsla.
    Jag började på äl+8 nu tror jag, sen två dagars uppehåll och nu kunde jag inte ens hålla mig, tog ett test på kvällen då jag lyckats hålla kisset i typ 6h. Är på äl+10 idag. Tycker mig se ett väldigt svagt streck men kan lika gärna vara inbillning. 

Har du precis ägglossat eller? När är bim? :)

• Fyrklöverns
    Anonym (E) skrev 2022-03-22 20:52:26 följande:
    Ja, den här tiden är verkligen värst, (Första veckan, som du säger). Är på ÄL+3. (BIM-9). Gav upp förut och beställde  "testa tidigt" som jag aldrig ägnat mig åt innan. Bara att beställa det gjorde att jag kände lite ökad kontroll, så jag håller med om det du säger om testerna. Får se hur länge jag håller mig från att börja testa. 

Åh, jag håller tummarna för att det är ett riktigt sträck och att det blir tydligare snart så att du kan veta säkert! När är BIM för dig? 
    Ja men gud ja, äl+3 är om inte den värsta dagen så en av dem, men du snart är det äl +4 om nån timme och sen så kommer de tidiga testerna vid äl +6 eller nåt så sen är det bara till att kissa loss på typ äl+7 :D

Tack :) BIM är på lördag 26/3. Får se hur många test som är kvar tills dess haha! 
  • Fyrklöverns
    Anonym (E) skrev 2022-03-23 20:40:44 följande:
    Tack! Kändes på något sätt lite mindre jobbigt när du "staplade upp" det så Tungan ute
    Vad bra :) nu har det gått ännu ett dygn och snart kan du börja testa! :D 
    äl +11 här och jag testar hej vilt, på eftermiddagarna dumt nog och med vanliga tester så det är mest tidsfördriv haha! 
  • Fyrklöverns
    Chelsea84 skrev 2022-03-21 13:30:53 följande:

Hej, slänger mig in lite försiktigt här... blev gravid i februari, trots att jag ätit minipiller och inte haft mens på nästan ett år. Men det slutade tyvärr i missfall för två veckor sen. Det var inget planerat men jag var glad ändå, och nu känner jag att jag VILL ha ett barn till... så väntar på mens nu så man kan starta igen :)

Hej och välkommen! <3 Gud vad tråkigt, men spännande att planera nu på riktigt :) Hoppas mensen kommer snabbt så du får köra igång! 
  • Fyrklöverns

Anonym (Jenny) skrev 2022-04-04 18:34:56 följande:

Beräknad mens imorgon, hoppas att det har tagit sig denna gången!!
    Är inte säker på om jag har 28 eller 29 dagars cykel, det har varierat så satte 29 dagar i min app. Därmed förutspår den mens imorgon? Olidligt spännande! 

Ni som vill och kan, skulle ni kunna svara på min tidigare fråga?

Hur går det för dig? Har du testat? 

Här kom mensen som utlovat förra helgen och nu är ägglossningsveckan här. Känner mig riktigt less denna gången, börjar bli lite trött på fabriken. Saknar att enbart ligga för liggandets skull..

• Fyrklöverns
    Anonym (Jenny) skrev 2022-04-04 23:49:05 följande:

Förstår exakt vad du menar! Saknar också liggandet för liggandets skull. 

Nej, jag är så trött på att lägga pengar på tester som sen är negativa så jag väntar och ser? Blir bara besviken och känner att det är bortkastade pengar.

Hoppas ni får ett plus efter denna veckan! 

Förstår dig, smart att inte lägga onödiga pengar. Man kan göra annat för dem pengarna och få det lite trevligt istället.

Jag vet inte hur man ska få tillbaka sexlivet för bara sexets skull, är orolig att det ska gå ut över relationen. Just nu är jag i ett stadie att jag inte är så sugen för jag vet att det innebär ?fabrikssex? även om lusten är som störst under ägglossningsveckan. Vi har inte så mycket sex övriga veckor nuförtiden för vi har så fullt upp med annat.

Någon som har tips på hur man får tillbaka lusten och bara vill vara med sin partner för närheten och sexets skull?
  • Fyrklöverns
    Anonym (E) skrev 2022-06-28 20:55:13 följande:

För mig blir det nog att hoppa tillbaka in i den här gruppen. Sedan vi började försöka i september -21 har jag alltså fått ett MA, en kemisk graviditet och nu vad som misstänks vara en ofostrig graviditet. Ska in på nytt ultraljud på torsdag för att troligtvis bekräfta denna bedömning. Känner mig helt besegrad  denna gång. 

Beklagar :( vad tråkigt att höra. Jag vet hur det känns med så många bakslag. Själv insåg jag precis att jag måste hoppa ut ur denna grupp då jag pga cellgifterna jag får nu med mitt utomkveds inte får lov att bli gravid igen på 6 månader. Så vi satsar på tredje gången gillt 2023. 

Hoppas att allting går bra för dig på torsdag <3

Svar på tråden Vi som försöker bli gravida 2022