Inlägg från: Emmfri90 |Visa alla inlägg
  • Emmfri90

Vi som försöker bli gravida 2022

En till som jobbar på första barnet! (31år) 
    Slutade med minipiller förra våren men började försöka seriöst i november med ÄL-tester och tempen. 
    Tror att vi prickade Äl denna månad, kanske några dagar innan och har inte fått mensen än bim+5 nu. Tog ett negativt test igår och de enda symtom jag känt är molande värk och att jag är så känslig, gråter typ för minsta lilla. 

Blev så besviken igår när de inte blev plus och samtidigt irriterad på mensen som inte kommer (så man kan isåfaln ladda om för nästa Äl) 

Hade dock covid strax efter Äl denna månad, så vet inte om viruset kan ha spökat till det i kroppen. Någon som märkt att cykeln blir knas i samband med covid?

• Emmfri90

Efter två negativa test med tre dagars mellanrum får jag inse att de inte blev något denna månad och att mensen är en vecka sen måste ha o göra med att jag hade covid och hela cykeln blev knas. Känns jättetråkigt då jag trodde att de skulle va ett plus på senaste testet idag..

Får hoppas mensen behagar komma snart så jag kan tagga inför nästa äl istället ????

• Emmfri90
    ttcjuliaa skrev 2022-02-03 14:12:02 följande:

Tack för stöd och sympatierna jag fått här, helt ärligt så gör det faktiskt en hel del att få höra några vänliga ord av omtanke Hjärta Äntligen börjar det vända lite här, svampen verkar ge med sig och jag mår allmänt mycket bättre. Tog kontakt med min fastläkare som sa att jag skulle lämna nytt urinprov på måndag om jag fortfarande kände mig dålig men jag tror inte det behövs.

Tycker den här cykeln har gått så fort fram tills nu, BIM på tisdag och dagarna känns evighetslånga tills test men jag ska försöka hålla mig till dagen före Tungan ute
    Jag påbörjar jobbhelg imorgon så har en miniledighet idag och passar på att ta igen städ och tvätt som jag inte klarat av under veckan.
    Önskar alla en trevlig helg på förkant! 

Åh vad skönt att de börjar kännas bättre :) 
    Haha ja förstår att du vill ta ett test direkt! 

Här är de snart ÄL igen så jag väntar på att börja om försöken efter att det inte blev något i förra cykeln :)
    Trevlig helg!
  • Emmfri90
    Rosen3 skrev 2022-02-07 19:15:53 följande:

Goda nyheter när jag kom hem!

Jag är gravid! 

Åh vad roligt!! Stort grattis!! <3 
    Har du berättat för sin sambo? Hur berättade du?:)

Här har vi börjat försöken igen, ÄL är beräknad i veckan så blir testa med stickor nu och hoppas att de tar sig den här gången:)
  • Emmfri90

Hur hanterar ni tiden mellan äl och bim?
    Jag tycker de dagarna är rätt jobbiga då jag tänker mycket på ifall de tagit sig den här gången och överanalyserar de symtom som kam va både tidig graviditet och vanlig pms.
    Iofs så har jag rätt mycket pms och blir väldigt känslig så kanske är där skon klämmer.
    Men ändå intresserad om någon känner igen sig och hur nu hanterar den tiden? :) 

• Emmfri90
    Felicccccia skrev 2022-02-25 21:20:02 följande:
    Ja verkligen! Tack! Plussade med ett digitalt nu idag på eftermiddagen. Stod 1-2 veckor.. Känns så overkligt..
    Grattis!! :)

Ska se om jag vågar testa imorgon, har bim då:) 
  • Emmfri90
    Felicccccia skrev 2022-02-25 23:34:36 följande:
    Tack! :) 
    Håller tummarna! Berätta gärna hur det gick:)
    Mensen kom såklart idag som ett brev på posten, haha. Typiskt! Men bara att ladda om för nästa äl och hoppas att det blir nått då:)
  • Emmfri90
    Felicccccia skrev 2022-02-28 22:01:18 följande:
    Jag började testa ca en vecka efter mensen slutade. Jag har dock lite längre cykel ca 32-33 dagar så när du ska börja testa kanske beror på hur lång cykel du har. Jag beställde sånna billiga storpack med 200 strips i och hade bestämt att testa morgon och kväll varje dag. Vissa har väldigt snabb stegring och jag ville inte missa mitt fönster. Den här månaden är första gången som jag tagit test och jag sparade alla och tejpade dem på ett papper för att kunna jämföra. Jag hade jätte svaga streck hela tiden så trodde inte alls att jag var nära, trodde nästan att den skulle skippa en månad för när man sett andra så verkar det vara vanligt att stegringen sker succesivt och sedan peakar. Så var det inte för mig. Jag testade morgonen den 14/2 och det var bara svagt streck, alltså negativt. Mitt på dagen fick jag en känsla att jag måste testa och då var det positivt, alltså teststrecket var starkare än control strecket. Senare på kvällen var det negativt så jag hade väldigt snabb stegring, hade jag inte fått min känsla så hade jag missat den.. Jag skulle verkligen rekommendera att testa 3 gånger om dagen första månaden så du ser hur din stegring ser ut, och även fortsätta testa några dagar även efter stegring för ibland skickar hjärnan signaler två gånger om ägglossning inte skedde första gången. Ett positivt ägglossningstest är ju trots allt ingen garanti för att ägglossning kommer ske, men mest troligt.  Det funkade i alla fall för oss att köra den metoden, hoppas det ska funka för dig med om du väljer att testa <3
     När du testar på morgonen, vilken tid är de då?
    Har fått för mig att man ska testa mellan 10-20 så jag missar alltid på morgonen för är på jobbet vid 07..
    Funderar på om jag ska ta med test till jobbet och göra det där för att få ett på morgonen och ett på eftermiddagen/kvällen.

Har bara gått via tempen och natural cycles, men känns som de inte är helt säkert att man hittar äl på de sättet. 
Svar på tråden Vi som försöker bli gravida 2022