Felicccccia skrev 2022-02-28 22:01:18 följande:
Jag började testa ca en vecka efter mensen slutade. Jag har dock lite längre cykel ca 32-33 dagar så när du ska börja testa kanske beror på hur lång cykel du har. Jag beställde sånna billiga storpack med 200 strips i och hade bestämt att testa morgon och kväll varje dag. Vissa har väldigt snabb stegring och jag ville inte missa mitt fönster. Den här månaden är första gången som jag tagit test och jag sparade alla och tejpade dem på ett papper för att kunna jämföra. Jag hade jätte svaga streck hela tiden så trodde inte alls att jag var nära, trodde nästan att den skulle skippa en månad för när man sett andra så verkar det vara vanligt att stegringen sker succesivt och sedan peakar. Så var det inte för mig. Jag testade morgonen den 14/2 och det var bara svagt streck, alltså negativt. Mitt på dagen fick jag en känsla att jag måste testa och då var det positivt, alltså teststrecket var starkare än control strecket. Senare på kvällen var det negativt så jag hade väldigt snabb stegring, hade jag inte fått min känsla så hade jag missat den.. Jag skulle verkligen rekommendera att testa 3 gånger om dagen första månaden så du ser hur din stegring ser ut, och även fortsätta testa några dagar även efter stegring för ibland skickar hjärnan signaler två gånger om ägglossning inte skedde första gången. Ett positivt ägglossningstest är ju trots allt ingen garanti för att ägglossning kommer ske, men mest troligt. Det funkade i alla fall för oss att köra den metoden, hoppas det ska funka för dig med om du väljer att testa <3
När du testar på morgonen, vilken tid är de då?
Har fått för mig att man ska testa mellan 10-20 så jag missar alltid på morgonen för är på jobbet vid 07..
Funderar på om jag ska ta med test till jobbet och göra det där för att få ett på morgonen och ett på eftermiddagen/kvällen.
Har bara gått via tempen och natural cycles, men känns som de inte är helt säkert att man hittar äl på de sättet.