Inlägg från: MissWaffle |Visa alla inlägg
  • MissWaffle

Vi som försöker bli gravida 2022

Vi jobbar också på första barnet här! Jag (32 år) och sambo (38 år). Första barnet för oss båda. Tog ut min kopparspiral i början av november -21. Har nyligen haft min mens, så dags att fortsätta försöka igen. Gör inga ÄL-test, utan försöker mest bara med varannan dag principen och hoppas på att det funkar. Tar det så tar det helt enkelt :) 

• MissWaffle

Hade lite förhoppning att det skulle ta sig på fjärde försöket... Har hållit mig från att ta graviditetstest innan BIM. Var beräknat BIM 14/2, men idag, 13/2, började jag blöda. Först lätt rosa på pappret, tog trosskydd, men efter någon timme när jag var på toa igen så var det bara att börja använda binda. Har lätt värk också och mensen beter sig som normalt. Hur mycket man än läser att man kan blöda fast man är gravid osv, så känns det ändå lite jobbigt när man ser blodet. Bara rida ut denna våg då och hoppa på hästen igen (eller ska jag säga hingsten... Haha!). Lika bra att hålla humöret uppe och hålla tummarna! 

• MissWaffle
    Anonym (E) skrev 2022-03-30 21:27:28 följande:

Hur går det för er andra? 

Här går det segt... Tog ut kopparspiralen i början av november och tänkte att det skulle gå fort. Men nej, inget ännu... Har försökt hålla att ha sex varannan dag efter mens, så man kan eventuellt pricka in i samband med ägglossning. Har ännu inte testat ägglossningstest. 
    Senaste blödningen för mig var 13/3, om det nu var mens, då det var någon dag kortare än normalt och själva flödet var lite underligt. Ena dagen lite mera blod, andra dagen knappt något, nästa dag lite mera... 
    För en vecka sedan fick jag plötsligt illamående tidigt och kastade upp frukosten och illamåendet höll i sig knappt ett dygn men kunde äta. Jag tog ett grav.test, för att ändå kolla, men det var negativt. Dock känner jag mig väldigt trött och börjat lägga på mig utan någon direkt orsak. Mera att byxorna är väldigt tajta runt midjan, även fast det är byxor jag använt för två-tre veckor sedan, så känns de väldigt trånga... Kanske mera uppblåst mage också men inte att jag skulle vara gasig. Har inte gjort någon ändring i kosten eller mindre aktivitet som skulle kunna förklara den snabba förändringen att byxorna blivit tajta.

Sen blir man att läsa, hoppas, kolla andras erfarenheter, fundera om hormonnivåerna bara är lite sega eller vad det är. Ifall jag nu skulle vara gravid, så skulle det då vara vecka 6 eller 7, räknat från mensen jag hade i februari... 
    Någon här i gruppen som haft barn tidigare och kanske känner igen detta?
  • MissWaffle

Här blir jag lika besviken varje gång mensen kommer... Har kört ägglossningstest för att kolla och jämföra med den app jag använder för att registrera mina perioder och det visar korrekt med beräknas ägglossning. Ännu har inget lyckats bli till i magen. Har försökt sedan december 2021... Så är kanske nu på sjunde misslyckade försöket. Googlar och läser om allt med hur man kan göra för att förbättra sina chanser att bli gravid. Nu blir det att äta mera grönt, frukter och andra nyttigheter, lättare på sommaren med större utbud bland frukt och grönt. Sen blir det att prova andra ställningar i sängen... ????????

Svar på tråden Vi som försöker bli gravida 2022