Anonym (E) skrev 2022-03-30 21:27:28 följande:
Hur går det för er andra?
Här går det segt... Tog ut kopparspiralen i början av november och tänkte att det skulle gå fort. Men nej, inget ännu... Har försökt hålla att ha sex varannan dag efter mens, så man kan eventuellt pricka in i samband med ägglossning. Har ännu inte testat ägglossningstest.
Senaste blödningen för mig var 13/3, om det nu var mens, då det var någon dag kortare än normalt och själva flödet var lite underligt. Ena dagen lite mera blod, andra dagen knappt något, nästa dag lite mera...
För en vecka sedan fick jag plötsligt illamående tidigt och kastade upp frukosten och illamåendet höll i sig knappt ett dygn men kunde äta. Jag tog ett grav.test, för att ändå kolla, men det var negativt. Dock känner jag mig väldigt trött och börjat lägga på mig utan någon direkt orsak. Mera att byxorna är väldigt tajta runt midjan, även fast det är byxor jag använt för två-tre veckor sedan, så känns de väldigt trånga... Kanske mera uppblåst mage också men inte att jag skulle vara gasig. Har inte gjort någon ändring i kosten eller mindre aktivitet som skulle kunna förklara den snabba förändringen att byxorna blivit tajta.
Sen blir man att läsa, hoppas, kolla andras erfarenheter, fundera om hormonnivåerna bara är lite sega eller vad det är. Ifall jag nu skulle vara gravid, så skulle det då vara vecka 6 eller 7, räknat från mensen jag hade i februari...
Någon här i gruppen som haft barn tidigare och kanske känner igen detta?