• Anonym (Vaccinerad)

Varför tar ni inte vaccinet?

Halloj gott folk och gott nytt år! Hoppas ni haft det awesome ;) Men nu till The Topic, det känns som om alla i Sverige (eller i hela världen) har tagit vaccinet men sen finns det dessa inte som har tagit den. Jag skriver detta med all respekt förresten, jag respekterar allas val när det gäller detta. Undrar dock varför ni som inte tagit det har vakt att gå denna bana? Rädda för nålar kanske? :)

Eller är det något annat? Något jag grubblat på ett tag.

Tog andra sprutan i onsdags BTW ;)

Kram på er

• Svar på tråden Varför tar ni inte vaccinet?
  • klyban
    EpicF skrev 2022-01-04 19:15:26 följande:
    Kan skrev attDU att dina föräldrars grannes läkar har sagt till denne. Jag tror nämligen inte du vet ett skit om vad dina föräldrars grannes läkare sagt till henne/honom ang vaccinen.

Jag pratade om att antivaccers hade sufflerat en som borde tagit vaccin, du ville prata om annat.

EpicF skrev 2022-01-04 19:17:09 följande:
    Jag vet vad jag har skrivit. Men jag vet inte vilket inlägg du vill ha svar på. Jag trots allt skrivit mer än ett inlägg. Så vilket är det du vill ha svar på? Och vad för svar vill du ha? Vilket svar godkänner du?

Du svara på inget, så börja där

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • EpicF
    klyban skrev 2022-01-04 19:21:53 följande:

Jag pratade om att antivaccers hade sufflerat en som borde tagit vaccin, du ville prata om annat.

Jag kom med en förklaring till att det kunde ha varit helt korrekt att inte ta vaccinen för en som är multisjuk. Oberoende av dina föräldrars granne. Allt handlar inte om dina föräldrars granne.
    klyban skrev 2022-01-04 19:21:53 följande:

Du svara på inget, så börja där

Om du trycker på visa endast så ser att jag svarar på mycket.
  • Anonym (Idiotförklarar antivaxxrörelsen)
    Anonym (Covidvaccin, nej tack) skrev 2022-01-04 19:35:24 följande:
    Det är siffror från läkemedelsverket och de fallen är konstaterade och kommer säkert fler tyvärr då endast ca 15% av alla drygt 85 000 anmälda biverkningar har blivit administrativt behandlade.

Många som fått både blodproppar och annat, hjärtmuskelinflammation, mensrubbningar...och konstiga inflammationer i huden.

Hur mycket bevis behövs för att vaccinen inte skyddar särskilt bra? Skydd från smitta hjälper dom knappast mot, de vaccinerade smittar hej vilt just nu med omikron. Många både dubbelt och trippelt vaccinerade läggs in på IVA...varför det om vaccinet är så bra? Det sägs att det ska skydda mot död, men verkar högst oklart. Anledningen till våra låga antal IVA inläggningar just nu är för att de allra svagaste redan strukit med i första omgångens smittvåg + att större delen av befolkningen redan haft covid. Med omikron lär snart hela befolkningen få covid, vilket är bra då denna mutationen är mildare än föregångaren.

Så att ta spruta på spruta på spruta med knappa skyddet + utan att veta långsiktiga biverkningar + extremt låg dödlighet vid smitta 0,2% = nej tack till covidvaccin.
    Många hit och många dit, de flesta blablabla.
    Sluta babbla och redovisa källor.
  • klyban
    EpicF skrev 2022-01-04 19:39:57 följande:
    Jag kom med en förklaring till att det kunde ha varit helt korrekt att inte ta vaccinen för en som är multisjuk. Oberoende av dina föräldrars granne. Allt handlar inte om dina föräldrars granne.

Om du trycker på visa endast så ser att jag svarar på mycket.
    Din förklaring är irrelevant nu, det är som det är och det är bara acceptera verkligheten.

Inget svar nu heller ser vi, varför citera inlägg och inte svara och med så mycket information också.
    Anonym (Covidvaccin, nej tack) skrev 2022-01-04 19:35:24 följande:
    Det är siffror från läkemedelsverket och de fallen är konstaterade och kommer säkert fler tyvärr då endast ca 15% av alla drygt 85 000 anmälda biverkningar har blivit administrativt behandlade.
    Många som fått både blodproppar och annat, hjärtmuskelinflammation, mensrubbningar...och konstiga inflammationer i huden.

Hur mycket bevis behövs för att vaccinen inte skyddar särskilt bra? Skydd från smitta hjälper dom knappast mot, de vaccinerade smittar hej vilt just nu med omikron. Många både dubbelt och trippelt vaccinerade läggs in på IVA...varför det om vaccinet är så bra? Det sägs att det ska skydda mot död, men verkar högst oklart. Anledningen till våra låga antal IVA inläggningar just nu är för att de allra svagaste redan strukit med i första omgångens smittvåg + att större delen av befolkningen redan haft covid. Med omikron lär snart hela befolkningen få covid, vilket är bra då denna mutationen är mildare än föregångaren.

Så att ta spruta på spruta på spruta med knappa skyddet + utan att veta långsiktiga biverkningar + extremt låg dödlighet vid smitta 0,2% = nej tack till covidvaccin.

Ni antivaccers har det jobbigt ser jag.

Det finns ingen som helst tvekan om att vaccinen upp tills omikron har varit mycket effektiva att rädda liv.
    Som även rapporteras in ifrån massor av ställen i världen, men du vet bättre utan påvisa annat, bekvämt.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Anonym (Covidvaccin, nej tack)
    klyban skrev 2022-01-04 19:45:16 följande:

Din förklaring är irrelevant nu, det är som det är och det är bara acceptera verkligheten.

Inget svar nu heller ser vi, varför citera inlägg och inte svara och med så mycket information också.Ni antivaccers har det jobbigt ser jag.

Det finns ingen som helst tvekan om att vaccinen upp tills omikron har varit mycket effektiva att rädda liv.

Som även rapporteras in ifrån massor av ställen i världen, men du vet bättre utan påvisa annat, bekvämt.

Se Israel tex eller andra med högre vaccinteckningsgrad än Sverige, de har det jobbigare med covid än vi här i Sverige. Varför då om nu vaccinet är så bra?
  • Anonym (J)
    Anonym (K) skrev 2022-01-03 05:54:55 följande:
    Varför tar ni inte vaccinet?
    Man vaccinerar sig inte för att man är extremt lågbegåvad, idiot som man sa förr i tiden. 20% vägrar vaccinera sig vilket motsvarar den andel som har ett IQ på ca 80 och under, dvs lätt till svår intellektuellt funktionshinder. Och det stämmer mycket bra med tanke på hur vaccinmotståndare argumenterar och resonerar. Det finns inte ett spår av intelligens i något av deras inlägg
    Man skriver sådana inlägg som du håller på med istället av vettiga argument för att man är extremt lågbegåvad, idiot som man sa förr i tiden. Lustigt att du kommentar med hur andra argumenterar och resonerar med tanken på dina inlägg.

Det finns inte ett spår av intelligens i den typen inlägg människor som du håller på med , oavsett om den som skriver har vaccinerat sig 0 eller 10 gånger.
  • klyban
    Anonym (Covidvaccin, nej tack) skrev 2022-01-04 20:02:03 följande:
    Se Israel tex eller andra med högre vaccinteckningsgrad än Sverige, de har det jobbigare med covid än vi här i Sverige. Varför då om nu vaccinet är så bra?

Inkorrekt, Israel har en fullvaccinations grad på 66%, en dos 73% och påfyllnaden är lite högre då de var först ut och är på 47%.
    Sverige har 72% full, 75% en dos, och 24% påfyllnad.

rodde du inte fakta fanns på detta?
    Vi vet redan att den ovaccinerade belastar sjukvården mest, och dör i en oproportionerlig nivå.
    Att du försöker låtsas om att denna fakta inte finns, hjälper dig inte, för faktan är dör och har rapporterats in ifrån hela världen.
    Ett tag i början stod den ovaccinerade för ~99% av dödsfallen, och detta fast än de var i en klarminoritet.

• EpicF
    klyban skrev 2022-01-04 19:45:16 följande:

Inget svar nu heller ser vi, varför citera inlägg och inte svara och med så mycket information också.

Min förklaring var högst relevant. Men jag är inte ett dugg förvånad av att du inte förstod den.

Nej, du har ju fortfarande inte berättar vilket inlägg du vill ha svar på.
  • EpicF
    Anonym (Covidvaccin, nej tack) skrev 2022-01-04 20:02:03 följande:

För att man motverkar överbelastade sjukhus och överarbetad personal.
  • klyban
    EpicF skrev 2022-01-04 20:30:45 följande:
    Min förklaring var högst relevant. Men jag är inte ett dugg förvånad av att du inte förstod den.

Nej, du har ju fortfarande inte berättar vilket inlägg du vill ha svar på.
    Det inlägget du sade det inte var någon idé att svara..., tryck visa endast.
    EpicF skrev 2022-01-04 20:32:27 följande:
    För att man motverkar överbelastade sjukhus och överarbetad personal.

Ja, och sen det lilla abret att påståendet var inkorrekt.

www.nytimes.com/interactive/2021/world/covid-vaccinations-tracker.html
    Israel har en fullvaccinations grad på 66%, en dos 73% och påfyllnaden är lite högre då de var först ut och är på 47%.
    Sverige har 72% full, 75% en dos, och 24% påfyllnad.

Sen har vi pratat om att vi måste hjälpa de trötta sjukvårdspersonalen, men då har man aggressivt sagt de har inte nått mer och göra det minsta.
    Det är svårt att fixa sånt här snabbt pga utbildningstider, det är tyvärr nått man får fortsätta arbeta med senare och efter.

Svar på tråden Varför tar ni inte vaccinet?