EpicF skrev 2022-01-04 19:39:57 följande:
Jag kom med en förklaring till att det kunde ha varit helt korrekt att inte ta vaccinen för en som är multisjuk. Oberoende av dina föräldrars granne. Allt handlar inte om dina föräldrars granne.
Om du trycker på visa endast så ser att jag svarar på mycket.
Din förklaring är irrelevant nu, det är som det är och det är bara acceptera verkligheten.
Inget svar nu heller ser vi, varför citera inlägg och inte svara och med så mycket information också.
Anonym (Covidvaccin, nej tack) skrev 2022-01-04 19:35:24 följande:
Det är siffror från läkemedelsverket och de fallen är konstaterade och kommer säkert fler tyvärr då endast ca 15% av alla drygt 85 000 anmälda biverkningar har blivit administrativt behandlade.
Många som fått både blodproppar och annat, hjärtmuskelinflammation, mensrubbningar...och konstiga inflammationer i huden.
Hur mycket bevis behövs för att vaccinen inte skyddar särskilt bra? Skydd från smitta hjälper dom knappast mot, de vaccinerade smittar hej vilt just nu med omikron. Många både dubbelt och trippelt vaccinerade läggs in på IVA...varför det om vaccinet är så bra? Det sägs att det ska skydda mot död, men verkar högst oklart. Anledningen till våra låga antal IVA inläggningar just nu är för att de allra svagaste redan strukit med i första omgångens smittvåg + att större delen av befolkningen redan haft covid. Med omikron lär snart hela befolkningen få covid, vilket är bra då denna mutationen är mildare än föregångaren.
Så att ta spruta på spruta på spruta med knappa skyddet + utan att veta långsiktiga biverkningar + extremt låg dödlighet vid smitta 0,2% = nej tack till covidvaccin.
Ni antivaccers har det jobbigt ser jag.
Det finns ingen som helst tvekan om att vaccinen upp tills omikron har varit mycket effektiva att rädda liv.
Som även rapporteras in ifrån massor av ställen i världen, men du vet bättre utan påvisa annat, bekvämt.