Anonym (Covidvaccin, nej tack) skrev 2022-01-04 23:53:28 följande:
Vad är det du motsätter dig, det är fakta att det är 80 plussare och riskgrupper som främst dör. Man måste väl rikta skyddet dit det behövs? Varför ge sig på och experimentera med tolvåringar och unga människor. Det motiverar inte att de som har typ obefintlig risk att dö i covid ska vaccinera sig tycker jag. Jag har redan tex haft covid och tillhör ingen riskgrupp, ser ingen anledning till att vaccinera mig. Sen alla rapporter med mensrubbningar 5000 i landet än så länge, har även en vän som tillhör den statistiken och mensen är fortsatt oregelbunden över ett halvår efter vaccineringen. Hon vill ha barn, hur lätt blir det nu.. Tur att det är frivilligt med vaccinet än så länge.
JAg berättade precis att vissa äldre inte kan skapa antikroppar, då de kroppar har gett upp den funktionen.
Riskgrupper har jag inte tagit upp, men liknande där.
Jag motsätter inget, jag berättar bara fakta som man måste ta med i beräkningarna.
Mensrubbingar är ett omak, men inte mycket till biverkning i mot vad som finnes.
Och här får man pressa läkemedelsindustrin att lägga in en parameter i deras studier där de går och tittar på detta i studien.
Det komemr förbli frivilligt i Sverige, enda är om det switchar om till sarsliknade dödstal innan och 30% död, eller högre dödstal, mot kanske svår ebola och 90% död, för ebola man iten dör av är inte aktuellt att tvångsvaccinera oss :p
Då kan du istället räkna med tvång, annars inte, andra länder kan jag inte svara på.
Det är mycket oklokt att inte vaccinera sig om man har ett umgängemed människor, och speciellt om de är äldre och riskgrupper.
Och diabetes är en, astma är en annan osv..., med det mena att som ovaccinerad är det hopplöst svårt att hålla sig undan dessa människor, speciellt om man aktivt möter dom också.
Dock vet vi tills uppgången nu, den ovaccinerade totaldominerar att belasta vården.
Och innan rapporterade 5-6 länder tidigt att de som dör av COVID-19 är till ~99% ovaccinerade.
Sån betydande fakta går inte glömma av i vaccinets effektivitet.
Det finns dålig saker också, allt är inte positivt, men det är lååångt mer positivt än negativt, det är 100% solklart.
Du är bara en person, det är inte sagt som illa menat.
Bara att vi inte kan göra nått med det i en så stor grupp.