Tow2Mater skrev 2022-01-04 03:16:25 följande:
Japp, du koper en dator, telefon, whatever - de tjänar pengar på dig. Precis som om du tar ett vaccin, de tjänar pengar på dig. Precis som det ska vara.
Det visar sig att en selektivitet sker av dom ser vi, och komiskt nog sammanfaller det med en antivaccer fantasi.
Det enda som kanske inte är som det ska vara, det är de abnorma lönerna, där har man nått att fixa en dag och när det verkligen inte fungerar.
Men denna selektivitet är mycket intressant, och att man tror vaccinen är nått speciellt.
Och märkte du hur argumentet att inte ta vaccinen helt och hållet kom ifrån sin saklighet och att vaccinen är effektiva på rädda liv.(Och det är här antivaccer kommer med sin desinformation och vägrar ta in fakta.)
Förresten, har det inte varit en icke lika aggressiv prissättning på vaccinen mot andra läkemedel-, det var så länge sedan och kommer inte ihåg hur de olika tillverkade gjorde.
Dock är de bara för gulliga i att tro vaccinen(COVID-19, måste man skriva, för annars tror något man pratar om poliovaccin, udda.) är annat än en droppe i havet i läkemedelsinkomster, men ja, det är betydande pengar.
Och de har räddat på många liv och skador och det är det man verkligen inte vill prata om.
Själv har jag dragit ned på en del saker, som köper väldigt sällan direkt från Kina, oxfilé slutade jag köpa efter fascisten bolsonaro i Brasilien korrupt och gav tillstånd till sågar ned gigantiska mängder med regnskog.
Jag kommer köpa någon gång, men dragit ned det extremt, och en annan sak man kommit på där, livet är lika bra ändå att inte köpa massa skit man inte behöver.
Men om man pratar om att vinster är farligt, så hoppar de inte elektronikbranschen i den tanken som du påpekar, det är då ett hyckleri uppstår.
Men antivaccer tar till vilka ohederliga argument den vill, och utan reflektera att påståendet inte är applicerbart som argument.
Du gjorde min klassiker där, och glömde du av andra företags vinster.
nattuw skrev 2022-01-04 01:18:51 följande:
Jag stödjer inte företag. Om jag väljer att använda ett företags produkter tjänar de pengar på mig. Om företaget verkar tillräckligt intressant så kan det hända att jag bestämmer mig för att köpa in mig i företaget för att tjäna pengar. Men inte i något av fallen handlar det om företagsstöd utan om rationella överväganden för att uppnå ett visst syfte.
Om det är sant, så bor du ute i skogen med mossa som kläder.
Du kan inte vända dig någonstans i samhället utom kanske ute i skogen och andra ställen ingen varit och gjort företagsavtryck, utan att inse att företagen är precis överallt.
Och du stödjer företagen mycket ofta med dina inköp, det är bara att du är selektiv med fungerande läkemedel och tror sig ha en poäng med det!
Anonym (Idiotförklarar antivaxxrörelsen) skrev 2022-01-03 23:25:28 följande:
Samma här, nu får de rulla foliehatt bäst de orkar. För nu ska jag dra mig mot sängen.
Tack för ett givande samtal!
Jag berättar gärna mer vid tillfälle. Det finns mycket, mycket mer.
Sov gott när du kommer så långt, godnatt!
Berätta gärna mer,, det vore intressant hur de pratar sinsemellan.
Och nu pratar jag om de som litar på varandra och inte måste ha antivaccerfasaden uppe hela tiden, och då de som kapitaliserat antivetenskap och det är inte fotfolket oftast, då de har ingen större koll på vad som sker i rörelsen, allt de gör är följer sektens "talepunkter" och är inte tillåtna att tänka själva(Men göra egen forskning på exotiska ordfraser, det är dom tillåtna(pga antivaccerörelsen vet det är få träffar på annat.), men vi som har ett intellekt och klarar av att räkna ut saker på den information som kommer, vi går inte på så simpla saker.)
Men det är som jag sade innan detta är människor där verkligheten är allt fel, och konspirationen alltid sann även när de är medvetna att den är fel.
För i en sekt är man inte tillåten att änka själv, för det är ett hot mot dom, för saklighet är det värsta de vet på jorden, då de då vet att de aldrig någonsin kommer trumfa saklighet.
Men såklart det vet vi redan.
Nu kanske du inte kommit nära någon topp som kapitaliserar, men jag anar en maffiastruktur här, och att pengar ska skickas uppåt.