Inlägg från: Anonym (NoVa) |Visa alla inlägg
  • Anonym (NoVa)

Varför tar ni inte vaccinet?

För att jag inte behöver.

För att jag slipper biverkningarna.

Och för att det är en ren principsak att inte blint lyda myndigheterna utan istället lyssna och tänka själv.

• Anonym (NoVa)
    KKarate skrev 2022-01-02 10:59:23 följande:
    För att vaccinationen är en bluff som bara korkade gått på. Tyvärr. Speciellt här på flashback har nästan ingen alls läst på vad denna typ av "vaccination" innebär trots att jag förklarat det en 20 gånger och blivit avstängd för att förklarat mekanismen.
    Bluff och bluff ...

Det är ingen medveten bluff men det visade sig inte fungera så bra som man hoppades.

"Fullvaccinerade" blir aldrig fullvaccinerade. Tredje dosen. Fjärde dosen. En dos till, sedan så ... "Fullvaccinerade" sprider smittan ändå. De hamnar på IVA.

Vaccinerade löper (antagligen) mindre risk att bli allvarligt sjuka än icke-vaccinerade men priset de betalar är risken för biverkningar.

De på kort sikt vet vi om. Allt från förkylningssymptom till död. De på lång sikt vet man av naturliga skäl ingenting om.

En bluff är det väl inte, men inte helt "genomtänkt" heller.
  • Anonym (NoVa)
    Anonym (Ulla) skrev 2022-01-02 15:30:08 följande:
    Är du dum på riktigt eller?
    Om folk berättar om biverkningar så är de väl för fan bara att lyssna.
    De inrapporterade biverkningarna finns samlade hos Läkemedelsverket. 
  • Anonym (NoVa)
    klyban skrev 2022-01-02 15:40:32 följande:

Biverkningarna av COVID-19 är mångfalt mångfalt större än på vaccinen.

Så vad har du tänkt själv som berättar att du inte ska ta vaccinen?

Död är död. 354 rapporterade döda av vaccinet än så länge. Hade det varit 354 döda av matförgiftning vid julbordet hade det varit stora rubriker. Jag behöver inte ta den risken. Vad jag tänker skriver jag i inlägget du svarar på.
    klyban skrev 2022-01-02 15:40:32 följande:

Det är precis som man har sett i studierna, varför denna desinformation för?

Det är ingen desinformation att man i sverige gått från "fullvaccinerad" vid två sprutor till att FHM nu rekommenderar tre sprutor. I andra länder är man redan uppe på fjärde sprutan. Det kommer nog en femte och en sjätte spruta också, ska du se.
  • Anonym (NoVa)
    AndreaBD skrev 2022-01-02 16:27:20 följande:
    354 mot 5,4 miljoner som dött i covid... Hmmm.... svårt val....
    Precis. Ingen omelett utan några krossade ägg. Lite svinn får man räkna med. Det var förmodligen mest gamla människor ändå och de har ju levt klart sina liv.

Vilket annat läkemedel som helst som dödat 354 personer i Sverige hade stoppats direkt. Men det är OK. Vaccinera dig du om du vill. Snart dags för tredje sprutan så får vi hoppas att den gör dig "fullvaccinerad". 
Svar på tråden Varför tar ni inte vaccinet?