• Tom Araya

Feminism och jämställdhet

Feminism och jämställdhet

Diskussion om vad du ställer dig bakom, vad som är bra/dåligt, behövs/onödigt, rätt/fel, korrekt/falskt kring könen och samhället, feminism, könsroller, genusvetenskap, biologi e.t.c.

Själv kallar jag mig inte feminist, men jag står helt klart för jämställdhet.

Jag tycker dock det finns feminister so som är för radikala och som medverkar till lägre förtroende för feminism, som saboterar utvecklingen utefter sin agenda att alltid lägga skuld på män.

Från savannen till Tinder | SVT Play

• Svar på tråden Feminism och jämställdhet
  • ClumsySmurf
    Tow2Mater skrev 2024-12-25 15:51:55 följande:
    Det blir ett problem när feministerna säger alla borde stödja jämställdhet för kvinnor, men samtidigt när de ombeds stödja jämställdhet för män svarar de det får männen själva jobba för.
    + låtsas argumentet feminism står för jämstälhet men stödjer man inte rätt feminism är man mot jämställdhet.
  • ClumsySmurf
    Anonym (Man5) skrev 2024-12-25 16:00:35 följande:
    Det blir ett problem när feministerna säger alla borde stödja jämställdhet för kvinnor, men samtidigt när de ombeds stödja jämställdhet för män svarar de det får männen själva jobba för.
    Precis så är det. Det finns inte heller någon uttalat feministisk person som kan svara på detta. Då pratar man bort den så uppenbara dubbelmoralen.
    jo, men vissa feminister...
    är som om religiösa skulle predika för all religion och all kritik mot religion är hädelse, men de som inte följer rätt religion hädar.

• Meddelande borttaget
  • Anonym (Buscar)
    Anonym (Mannen) skrev 2024-12-25 15:48:50 följande:
    Jo, om man hade gjort det på rimlig nivå och bedrivit det vida jämställdhets arbetet med en könsneutral syn så hade man sannolikt fått den stora breda befolkningen med sig. Fast så är ju inte fallet och det räcker att gå in och läsa på jämställdhetsmyndighetens hemsida för att bli avskräckt.

Jag ställer förövrigt samma fråga till dig som jag gjorde tidigare
    Är du maskulinist? Med din logik så är du ju inte för jämställdhet för män om du inte svarar ja på den frågan.
    Det faller inte under feminism. Har inte du förstått det? Det finns olika grenar inom området jämställdhet. Feminism är en av dessa. Samma med jämställdhet för äldre, handikappade osv. I somliga fall överlappas det. 
  • Anonym (Buscar)
    Feminism handlar om jämställdhet för kvinnor. Det utesluter inte andra områden per automatik. Halmgubberetorik är så tröttsamt.
  • Tow2Mater
    Anonym (Buscar) skrev 2024-12-25 17:18:17 följande:
    Feminism handlar om jämställdhet för kvinnor. Det utesluter inte andra områden per automatik. Halmgubberetorik är så tröttsamt.
    Och det sa jag ju inmte heller. Jag sa att det blir ett problem när feministerna säger alla borde stödja jämställdhet för kvinnor, men samtidigt när DE ombeds stödja jämställdhet för män svarar DE "det får männen själva jobba för".
  • Anonym (Buscar)
    Tow2Mater skrev 2024-12-25 17:21:58 följande:
    Och det sa jag ju inmte heller. Jag sa att det blir ett problem när feministerna säger alla borde stödja jämställdhet för kvinnor, men samtidigt när DE ombeds stödja jämställdhet för män svarar DE "det får männen själva jobba för".
    Vet du vad halmgubberetorik är? Det är det du pysslar med här.
  • Tow2Mater
    Anonym (Buscar) skrev 2024-12-25 17:22:51 följande:
    Vet du vad halmgubberetorik är? Det är det du pysslar med här.
    Jag pratar om attityder.
  • Anonym (Buscar)
    Tow2Mater skrev 2024-12-25 17:23:48 följande:
    Jag pratar om attityder.
    Du kan inte basera en attityd på ett påhittat argument. Dvs en halmgubbe.
  • Tow2Mater
    Anonym (Buscar) skrev 2024-12-25 17:24:57 följande:
    Du kan inte basera en attityd på ett påhittat argument. Dvs en halmgubbe.
    Det är inget påhitt. Och vill du inte diskuera det låt bli.
Svar på tråden Feminism och jämställdhet