Hur jämställt är Sverige?
Motivera gärna
Motivera gärna
Det finns massor av män som lyssnar och bekräftar kvinnors problem. Du verkar inte se det. Hur tror du då den stora förändringen i samhället kommit till?
Men det är även så att pojkar/män har saker som dom behöver hjälp med i samhället. Där behöver samhället, inklusive dig, också kunna bekräfta och lyssna på dessa problem och göra något pt dom.
Vi vill inte ha ett könskrig. Vi vill hjälpa både män och kvinnor till ett bättre samhälle.
Men jag tror inte att du köper det av vad jag kan se i dina kommentarer tidigare. Du verkar ärlig talat ha lite taskig attityd, speciellt till mansfrågor.
Jag har inget behov av att sitta här och förklara för en grupp män hur strukturer funkar eller hur kvinnor har det när ni inte är intresserade av att lyssna. Lycka till med era liv, hoppas att allt går bra för er.
Det är bra att du förtydligar din åsikt här, att påpekande om problem med jämställdhet (eller andra problem) ska bemötas med "men försök att ändra på det då! Vad är ert problem?"
Jag har inget behov av att sitta här och förklara för en grupp män hur strukturer funkar eller hur kvinnor har det när ni inte är intresserade av att lyssna. Lycka till med era liv, hoppas att allt går bra för er.
När du spaltar upp det på det där viset så blir det ju så löjligt uppenbart....
Det du säger är att kvinnorna är missnöjda med sin situation och vill därför att männen ska ändra på sig....
Kanske kan kvinnorna prova på att ändra sitt eget agerande och sina val istället?
Bara för skojs skull? Testa, se vad som händer?
Något som retar gallfeber på mig är kvinnor som medvetet gör val som leder till sämre ekonomi, sämre arbetsmarknad och/eller sämre jämställdhet hemma och sen gnäller. Vill du inte vara lågavlönad, välj ett högavlönat yrke. Vill du inte vara ekonomiskt beroende, välj inte att bli hemmafru. Vill du inte halka efter i yrkeslivet, välj inte att ta merparten av föräldraledigheten.
Framförallt, sitt inte och gnäll sen när skilsmässan är ett faktum. Som man bäddar får man ligga. Även när det gäller yrkesval, ekonomi, pengar, pension.
Jag är kvinna. Var vänlig tala om för mig hur jag som kvinna ?har det?.
Något som retar gallfeber på mig är kvinnor som medvetet gör val som leder till sämre ekonomi, sämre arbetsmarknad och/eller sämre jämställdhet hemma och sen gnäller. Vill du inte vara lågavlönad, välj ett högavlönat yrke. Vill du inte vara ekonomiskt beroende, välj inte att bli hemmafru. Vill du inte halka efter i yrkeslivet, välj inte att ta merparten av föräldraledigheten.
Framförallt, sitt inte och gnäll sen när skilsmässan är ett faktum. Som man bäddar får man ligga. Även när det gäller yrkesval, ekonomi, pengar, pension.