Hur jämställt är Sverige?
Om man räknar bort incels, så klagar kvinnor mer än män. Annars tror jag det finns för och nackdelar både som kvinna och man. Men ändå hyfsat jämt är min bild.
Om man räknar bort incels, så klagar kvinnor mer än män. Annars tror jag det finns för och nackdelar både som kvinna och man. Men ändå hyfsat jämt är min bild.
Kvinnor som får enorma fördelar pga sitt kön brukar även se väldigt bra ut, vara väldigt medvetna om att de ser bra ut och vara hyfsat unga.
Så den kombinationen, ung vacker kvinna gör att det kan se väldigt skevt ut med kvinnor som får det mesta de pekar på serverat. Gäller långt från alla kvinnor. men bittra män jämför gärna en oattraktiv skild lönnfet deprimerad 45årig man med en disneyprinsesse-söt tjej på 22 och pekar på den jämförelsen och säger det är orättvist: Hon har 200 matchningar på tinder, jag har bara 2!
Enligt dig så ska männen ta tag i sina problem.. Men du gnäller när inte män ser kvinnors problem?
Om du nu har kvinnliga problem, så får du väl lösa dom med den logiken.
Själv tycker jag att både kvinnors och mäns problem är ett samhällsproblem som vi behöver lösa tillsammans.
Det finns massor av män som lyssnar och bekräftar kvinnors problem. Du verkar inte se det. Hur tror du då den stora förändringen i samhället kommit till?
Men det är även så att pojkar/män har saker som dom behöver hjälp med i samhället. Där behöver samhället, inklusive dig, också kunna bekräfta och lyssna på dessa problem och göra något pt dom.
Vi vill inte ha ett könskrig. Vi vill hjälpa både män och kvinnor till ett bättre samhälle.
Men jag tror inte att du köper det av vad jag kan se i dina kommentarer tidigare. Du verkar ärlig talat ha lite taskig attityd, speciellt till mansfrågor.
Jag har inget behov av att sitta här och förklara för en grupp män hur strukturer funkar eller hur kvinnor har det när ni inte är intresserade av att lyssna. Lycka till med era liv, hoppas att allt går bra för er.