Anonym (Missnöjd mamma) skrev 2021-06-09 09:47:24 följande:
Om dottern är i skolan mellan 8-15 varje dag och ändå inte lyckas lära sig något under den tiden. Vad är det då meningen att jag som förälder ska göra tycker du? Jag slutar jobbet kl 17 och är hemma vid 18 och lagar mat. Ska jag bli en extraskola på kvällarna fram till midnatt?
Ja, man har ett ansvar som förälder, men skolplikten syftar väl ändå till att barnen ska lära sig saker när de är i skolan? Det måste väl ändå finnas någon form av pedagogisk skicklighet i skolan?
Du låter precis som en Karen. Om du inte känner igen dig i det - googla - det är du.
Fy fan vad pinsamt att läsa vad du skriver. Det är otroligt hur du försöker hitta fel i allt och alla för att din dotter inte ska ha gjort nåt fel.
Det låter som att du tar det här personligt, som att det är ditt föräldraskap som egentligen får underkänt och att du ser det i din dotters betyg.. och nu känns det så klart jobbigt, för att du tycker ju inte att du är en "dålig förälder" och därför försöker du hitta fel i alla andra människor, myndigheter osv osv osv .... just för att det ska kännas bra och som ett kvitto på att det faktiskt inte var ditt föräldaskap som var underkänt utan det var ju faktiskt någon annans fel.
Ingen hade pekat finger på ditt misslyckande som ansvarig förälder OM INTE DU HADE KLAGAT PÅ ALLA ANDRA istället för att se din OCH din dotters problem i det hela. Och du verkar ju bry sig så himla mycket om din dotters utveckling och inlärning och allt vad det innebär, varför har du själv inte tagit tummen ur och kontaktat din dotters lärare och frågat hur det går? Varför har de inte haft något utvecklingssamtal under det här året till exempel? Du kanske tyckte att det var skönt att du slapp innerst inne.
Kom ihåg att din dotter är ett BARN, vem i det här landet säger inte att det är "bra" när det egentligen är PISS.
Usch, att det här sånna här människor, saker och onödiga historier skolan får handskas med... fy fy fy vad jobbigt. Ni lärare och övrig skolpersonal förtjänar miljoner i lön för att orka med detta nonsens.
Att jag ens la ner tid på att skriva det här........... wow säger jag bara.