• Anonym (Missnöjd mamma)

Kan man polisanmäla skolan för bristande skolresultat?

Har precis fått veta att min dotter inte kommer få godkänt i en rad ämnen, bland annat i engelska. 

Tycker det är så dåligt. Barnen går väl för sjutton i skolan för att lära sig saker? Då måste man kunna ställa vissa krav på skolan. Vi har ju skolplikt i Sverige och det kommer sig av en anledning. 

Jag tycker det känns som de brustit i sitt uppdrag.

• Svar på tråden Kan man polisanmäla skolan för bristande skolresultat?
    Anonym (också lärare) skrev 2021-06-09 22:48:50 följande:
    Du citerade något och jag säger DETTA har ju skolan gjort. Vad är det du hävdar nu att de inte skulle ha gjort? 
    Du skrev att skolan inte har något ansvar för skolpliktsbevakningen. Men det är ju bra att du insett att det ansvarat åvilar dem. Kan inte tänka mig att du jobbar som lärare och inte känner till något så fundamentalt. Vad tror du annars att närvarorapporteringen syftar till? Rutor att fylla i saker i? Ja, det är inte konstigt att regeringen tvingas fuska med PISA-resultaten som det ser ut i svenska skolan idag. 
    Anonym (också lärare) skrev 2021-06-09 22:51:18 följande:
    Bortkastad tid. Dessutom - hur skulle du kunna se tydliga förbättringar? Du har ju inte den blekaste aning om hur det har sett ut hittills. Så hur skulle du kunna avgöra om något har blivit bättre?  
    Jag kommer naturligtvis att kräva rapportering. Får jag ingen så tolkar jag det som bristande resultat. 
  • Anonym (X)
    Anonym (X) skrev 2021-06-09 22:32:31 följande:

I vilken portal/plattform ser du frånvaro men inte matriser och bedömningar?

Hallå TS?
  • Anonym (också lärare)
    Anonym (Missnöjd mamma) skrev 2021-06-09 22:45:11 följande:
    Menar du på fullaste allvar att du begår bidragsbrott, sjukskriver dig från ditt arbete, trots att du inte är sjuk, för att sedan ta på dig skolans uppdrag att undervisa ditt eget barn trots att det är skolans ansvar??!?!!