Anonym (Missnöjd mamma) skrev 2021-06-09 22:45:11 följande:
Menar du på fullaste allvar att du begår bidragsbrott, sjukskriver dig från ditt arbete, trots att du inte är sjuk, för att sedan ta på dig skolans uppdrag att undervisa ditt eget barn trots att det är skolans ansvar??!?!!
Jag hoppas för dig och ditt barns skull att du bara trollar. Jobbar du dessutom som lärare kan man förstå varför det ser ut som det gör i skolan. Du ordnar alltså så att 25 andra barn inte får tillgång till undervisning????
Nej, det var ingen bidragsbrott, eftersom jag faktiskt inte hade orkat med båda delarna. Jag förklarade det också för läkaren som sjukskrev mig. Och jag gjorde en deal med min rektor. Jag var på halvtid sjukskriven, gjorde alla mina lektioner ändå, men fick gå hem till lunch. Och jag satt och pluggade med sonen på eftermiddagarna.
Men du skulle inte förstå om du inte ens orkar sätta dig en halvtimma eller så om dagen och ägna dig åt ditt barn. Undrar om du inte ens har gjort det för lästräning dem första åren? Det är verkligen något där man som förälder måste hjälpa till, det kan inte skolan sköta själv.