• Anonym (Ts)

Sommarschema för vuxna bonusar?????

Ställer frågan här för jag är smått irriterad över det här.

Har en sambo och vi har två vuxna barn vardera sen innan.

Skillnaden är att min äldsta har flyttat hemifrån och min yngsta tar studenten snart och ska därefter jobba hela sommaren och hitta på egna saker.

Fick igår höra att min sambo och hans ex har gjort ett schema för deras vuxna barn två veckor vv och jag känner att topplocket har gått.

Båda är över 20 och båda bor hemma och ingen jobbar. Vill ingen göra det så visst men på fullaste allvar så menar alltså sambon o hans ex att vi ska barnpassa hans vuxna ungar och hålla oss hemma alternativt ha med dem vart vi än åker.

Är detta rimligt?

• Svar på tråden Sommarschema för vuxna bonusar?????
  • Anonym (jojo)
    Anonym (Ja) skrev 2021-05-25 08:47:37 följande:
    Det finns ett ganska tydligt rätt och fel här, och det är att de där barnen misskötts under sin uppfostran genom att inte låta/lära dem att bli vuxna. Det är (i en familj utan fys/ps misshandel) bland det värsta man kan göra mot ett barn. Med det i åtanke skulle jag säga att ts har mest rätt av de två kvinnorna.
    Det finns också ett ganska tydligt mönster i alla dessa trådar om bortskämda styvbarn. 
  • Anonym (X)
    Anonym (jojo) skrev 2021-05-25 09:06:41 följande:
    Det finns också ett ganska tydligt mönster i alla dessa trådar om bortskämda styvbarn. 
    Jag hänger inte riktigt med.
    Tror du trådstarten är fejk, att vuxna bonusar inte alls bor vv, eller tycker du inte att det är konstigt att vuxna människor gör det?
  • Anonym (jojo)
    sextiotalist skrev 2021-05-25 08:43:39 följande:
    Men snälla du. ALLA här utgår från sina erfarenheter. Jag har aldrig skrivit att ALLA är så, jag har skrivit att det förekommer. 
    Vilken tur att du inte har någon i din krets som haft en vårdnadskonflikt, alla har haft toppenföräldrar, svärföräldrar som aldrig går över gränsen, endast lyckliga skilsmässor.
    Du är helt klart i en klass för sig när det gäller anekdotisk bevisföring. Det handlar inte om vad man har i sin bekantskapskrets, alla har en massa erfarenheter av det ena och det andra. Men få andra lycks som du dra så stora växlar på det och göra sin egen lilla skärva erfarenhet till sanning. Ingen annan har som du en väninna eller kusin som PRECIS stämmer in på det du vill hävda i tråden. Det är så tydligt när man ser det utifrån. 
  • Anonym (jojo)
    Anonym (X) skrev 2021-05-25 09:08:58 följande:
    Jag hänger inte riktigt med.
    Tror du trådstarten är fejk, att vuxna bonusar inte alls bor vv, eller tycker du inte att det är konstigt att vuxna människor gör det?
    Jag tror att TS brer på en aning, eller en hel del för få lite liv i sin tråd. Hon är helt klart less på att behöva dras med mannens ungar och det kanske är befogat. Men hon vet att om hon skriver en rimlig tråd om rimliga problem så kommer ingen att svara. Däremot med ett galet ex, söndercurlade vuxna ungar och ett mähä till man som inte klarar av att säga nej till exet så går drevet igång och tråden kan leva om i dagar och veckor. 

Hur många likadana trådar finns det inte här på FL? 
  • Anonym (X)
    Anonym (jojo) skrev 2021-05-25 09:13:15 följande:
    Jag tror att TS brer på en aning, eller en hel del för få lite liv i sin tråd. Hon är helt klart less på att behöva dras med mannens ungar och det kanske är befogat. Men hon vet att om hon skriver en rimlig tråd om rimliga problem så kommer ingen att svara. Däremot med ett galet ex, söndercurlade vuxna ungar och ett mähä till man som inte klarar av att säga nej till exet så går drevet igång och tråden kan leva om i dagar och veckor. 

Vad hade varit ett rimligt problem här tänker du?

• Anonym (jojo)
    Anonym (X) skrev 2021-05-25 09:15:13 följande:
    Vad hade varit ett rimligt problem här tänker du?
    Hur menar du? Rimliga irritationsmoment i ett familjeliv? 
  • sextiotalist
    Anonym (jojo) skrev 2021-05-25 09:10:11 följande:
    Du är helt klart i en klass för sig när det gäller anekdotisk bevisföring. Det handlar inte om vad man har i sin bekantskapskrets, alla har en massa erfarenheter av det ena och det andra. Men få andra lycks som du dra så stora växlar på det och göra sin egen lilla skärva erfarenhet till sanning. Ingen annan har som du en väninna eller kusin som PRECIS stämmer in på det du vill hävda i tråden. Det är så tydligt när man ser det utifrån. 
    Vem är det  som drar stora växlar?
  • Anonym (X)
    Anonym (jojo) skrev 2021-05-25 09:17:48 följande:
    Hur menar du? Rimliga irritationsmoment i ett familjeliv? 
    Vad anser du hade varit ett rimligt problem för TS som hon sen var tvungen att be på?
    Vad i det tror du är fejk, vad tror du är sant?
  • Anonym (Ts)
    Anonym (jojo) skrev 2021-05-25 09:13:15 följande:

Jag brer inte på men klart att jag är less. Om jag har egna vuxna barn som klarar sig själva så kanske jag inte har lust att låtsas att leka småbarnsliv med hans barn som tom är äldre än mina egna. Det om något är inte rimligt att tro.
  • Anonym (Ja)
    Anonym (Ts) skrev 2021-05-25 09:27:09 följande:
    Jag brer inte på men klart att jag är less. Om jag har egna vuxna barn som klarar sig själva så kanske jag inte har lust att låtsas att leka småbarnsliv med hans barn som tom är äldre än mina egna. Det om något är inte rimligt att tro.
    Fast... du måste ju inte :) Låt honom sköta sina "barn", du kan åka på en härlig semester medan han har dem hemma! :D
Svar på tråden Sommarschema för vuxna bonusar?????