momjanet skrev 2021-05-25 08:41:34 följande:
Jag har iakttagit samma fenomen samt det att det aldrig går att ha rätt eller tycka olika. Människan har alltid rätt och alla andra fel. Det är så man agerar när man tr*llar. Sådant tigs bäst ihjäl.
sextiotalist skrev 2021-05-25 08:37:31 följande:
Så du är lika gammal som jag är?
Det jag skrev att det INTE hängde ihop med städning etc och att det fungerade utmärkt för de som inte var involverade i städning, att flytta hemifrån och skapa ett eget liv.
Jag vet att det skilde sig i dels olika samhällsgrupper och olika samhällen.
Att curla är en sak, med det som ts beskriver är inte curling, det är bortskämda ungdomar som vägrar att bli vuxna och har troligen en mamma (kanske även en pappa) som inte vill släppa taget
Lägg ner med din trollande argumentation. Argumentera sakligt så kanske du får svar.
Så jag trollar när jag skriver att problemet är inte att man inte involverar sina barn i städning, när jag skriver att det är andra saker som påverkar detta. Att det finns föräldrar som inte vill se sina barn som vuxna personer.
Så dessa inlägg om gränsöverskridande svärföräldrar är hittepå. Vuxna barn som blir upprörda för att deras föräldrar inte vill vara barnvakt stup i kvarten.
Att jag hävdar att problemet med dessa ungdomar som inte blir vuxna beror på helt andra saker än om de kan dammsuga på rätt sätt eller vet hur man diskar. Då trollar man.
Jag skulle nog säga att man gör det väldigt enkelt för sig om man ser detta som en orsak.
Det har kommit ett ganska nytt uttryck, helikopterföräldrar. Men visst ja, det är jag som nämner det, så det är ju endast trolleri från min sida.