Inlägg från: Anonym (jojo) |Visa alla inlägg
  • Anonym (jojo)

Sommarschema för vuxna bonusar?????

Anonym (Ts) skrev 2021-05-25 08:00:32 följande:
    Han har sagt att vi åker iväg till båda och att de får komma och gå som de vill hemma.

Då blev hans äldsta upprörd och blandade in mamman där hon då krävde att de behöver omvårdnad och uppsyn hela sommaren.

Båda har jag lärt upp att laga mat o båda har körkort så ingen skulle svälta ihjäl.
    Man blir nästan lite imponerad av alla nya kvinnors uppfinningsrikedom när det gäller att skapa trådar på FL om hur eländiga deras bonusbarn och bonusbarnens mammor är. Oerhört underhållande i alla fall. Och så nya kvinnan, den enda rakryggade i familjen, den enda som någonsin tagit ansvar för att fostra dessa söndercurlade stackare. Och den stackars pappan, som egentligen är en toppenpappa, men helt i händerna på sitt ex som han inte vågar ta en endaste liten konflikt med. Och egentligen är han ju jättebra, det är exets fel hur han beter sig.  

20-åringar som vill och kräver att få hänga med föräldrarna hela sommaren. Jag skrattar nästan på mig.
  • Anonym (jojo)
    sextiotalist skrev 2021-05-25 08:18:30 följande:
    Nja, inte alls förvånad. Dels för att jag har mött (numera vuxna) där den ena föräldern gjort allt för att inte låta de blir vuxna (har en väninna som är över 40, vars mamma behandlar henne som hon inte vore en dag äldre än 12, en typisk person som garanterat hade betett sig som en del ex gör, om hon varit ett ex, tack och lov bor min väninna väldigt långt från sin mamma).
    Sambons ex hade de dragen, men  han lät henne inte styra och ställa, som hon ville, vilket ledde till många konflikter. Men tack och lov har hon släppt detta agerande för ett bra tag sedan (med lite återfall någon gång per år, då hon ringer för något icke-problem)
    Personligheterna finns och förstärks vid en separation. De har alltid funnits, tänk på alla svärmorstrådar som finns (och någon enstaka svärfarstråd). Det är liknande beteende i en annan skepnad.
    En del föräldrar gör allt för att inte se sina barn växa upp och bli självständiga individer, eftersom de då förlorar sin identitet).

Sedan är det inte alls ovanligt att en av föräldrarna har barnen som vapen. Det finns väl ändå en anledning att det finns vårdnadskonflikter?
    Du har ju alltid nån väninna eller arbetskamrat att dra fram för att försöka stärka dina argument anekdotiskt. Och du är ju också helt otroligt uppfinningsrik i att hålla igång osannolika resonemang utifrån din egen begränsade erfarenhet som du försöker låtsas är allmängiltig för att du påstår att du känner nån som faktiskt.... 
  • Anonym (jojo)
    Anonym (Ts) skrev 2021-05-25 08:27:44 följande:
    Jag håller med sextiotalist här för det är precis så här. Barnens mamma gör precis allting för att behålla dom som små pyttebebisar fortfarande och trots att min sambo protesterar och gläfsar emot så gör han inget för att motarbeta detta.

I hennes fall så tror jag att det handlar om kontroll och att hon vägrar släppa på den. Så länge som hon behåller de små så kan hon ha ett samarbete med sitt ex och en insyn i våran familj. Tror att hon är livrädd att förlora den kontrollen!
    Ni borde bli psykologer alla nya kvinnor! Så insiktsfulla och kloka trots att ni lever med mähän som bara bytt en kontroll mot en annan. 
  • Anonym (jojo)
    Anonym (Ja) skrev 2021-05-25 08:47:37 följande:
    Det finns ett ganska tydligt rätt och fel här, och det är att de där barnen misskötts under sin uppfostran genom att inte låta/lära dem att bli vuxna. Det är (i en familj utan fys/ps misshandel) bland det värsta man kan göra mot ett barn. Med det i åtanke skulle jag säga att ts har mest rätt av de två kvinnorna.
    Det finns också ett ganska tydligt mönster i alla dessa trådar om bortskämda styvbarn. 
  • Anonym (jojo)
    sextiotalist skrev 2021-05-25 08:43:39 följande:
    Men snälla du. ALLA här utgår från sina erfarenheter. Jag har aldrig skrivit att ALLA är så, jag har skrivit att det förekommer. 
    Vilken tur att du inte har någon i din krets som haft en vårdnadskonflikt, alla har haft toppenföräldrar, svärföräldrar som aldrig går över gränsen, endast lyckliga skilsmässor.
    Du är helt klart i en klass för sig när det gäller anekdotisk bevisföring. Det handlar inte om vad man har i sin bekantskapskrets, alla har en massa erfarenheter av det ena och det andra. Men få andra lycks som du dra så stora växlar på det och göra sin egen lilla skärva erfarenhet till sanning. Ingen annan har som du en väninna eller kusin som PRECIS stämmer in på det du vill hävda i tråden. Det är så tydligt när man ser det utifrån. 
  • Anonym (jojo)
    Anonym (X) skrev 2021-05-25 09:08:58 följande:
    Jag hänger inte riktigt med.
    Tror du trådstarten är fejk, att vuxna bonusar inte alls bor vv, eller tycker du inte att det är konstigt att vuxna människor gör det?
    Jag tror att TS brer på en aning, eller en hel del för få lite liv i sin tråd. Hon är helt klart less på att behöva dras med mannens ungar och det kanske är befogat. Men hon vet att om hon skriver en rimlig tråd om rimliga problem så kommer ingen att svara. Däremot med ett galet ex, söndercurlade vuxna ungar och ett mähä till man som inte klarar av att säga nej till exet så går drevet igång och tråden kan leva om i dagar och veckor. 

Hur många likadana trådar finns det inte här på FL? 
  • Anonym (jojo)
    Anonym (X) skrev 2021-05-25 09:15:13 följande:
    Vad hade varit ett rimligt problem här tänker du?
    Hur menar du? Rimliga irritationsmoment i ett familjeliv? 
  • Anonym (jojo)
    Anonym (X) skrev 2021-05-25 09:19:33 följande:
    Vad anser du hade varit ett rimligt problem för TS som hon sen var tvungen att be på?
    Vad i det tror du är fejk, vad tror du är sant?
    Att hon är trött på mannens ungar och hade hoppats/förväntat sig att de skulle ha flyttat ut ur hennes hem vid det här laget. 
  • Anonym (jojo)
    Anonym (X) skrev 2021-05-25 09:42:25 följande:
    Ja. Och jag kan förstå henne.

Vad hade du rått henne till om hon skrivit en sån trådstart?
    Att TS och pappan planerar sin sommar såsom de önskar och att ungdomarna får leva sitt liv i sin mammas eller pappas hus. Uppdelningen av veckor under sommaren känns rimlig utifrån vem som får bekosta mat/uppehälle då ingen av ungdomarna har inkomst ännu. En matkassa kan fungera när ungdomarna är ensamma i huset. Även när TS och pappan är hemma kan ungdomarna få sköta sitt mer eller mindre men såklart bjudas in att delta när det passar och de vill. 
Svar på tråden Sommarschema för vuxna bonusar?????