• Anonym (X)

Sommarschema för vuxna bonusar?????

sextiotalist skrev 2021-05-25 08:37:31 följande:
    Att curla är en sak, med det som ts beskriver är inte curling, det är bortskämda ungdomar som vägrar att bli vuxna och har troligen en mamma (kanske även en pappa) som inte vill släppa taget
    Är det inte curling? Hur?

Det här är vad Hougaard som myntade begreppet anger, och det tycker jag verkar passa in:

Begreppet curling i barnuppfostran innebär ursprungligen en föräldrastil där man skyddar och hjälper sina barn i en sådan omfattning att omsorgerna får negativa konsekvenser.

[...] resultatet av denna brist på motstånd [blir] både att barnen rustas dåligt för livet i allmänhet och att de inte lär sig att visa respekt för andra.

bokapsykolog.se/curlingforaldrar
  • Anonym (X)
    Anonym (jojo) skrev 2021-05-25 09:06:41 följande:
    Det finns också ett ganska tydligt mönster i alla dessa trådar om bortskämda styvbarn. 
    Jag hänger inte riktigt med.
    Tror du trådstarten är fejk, att vuxna bonusar inte alls bor vv, eller tycker du inte att det är konstigt att vuxna människor gör det?
  • Anonym (X)
    Anonym (jojo) skrev 2021-05-25 09:13:15 följande:
    Jag tror att TS brer på en aning, eller en hel del för få lite liv i sin tråd. Hon är helt klart less på att behöva dras med mannens ungar och det kanske är befogat. Men hon vet att om hon skriver en rimlig tråd om rimliga problem så kommer ingen att svara. Däremot med ett galet ex, söndercurlade vuxna ungar och ett mähä till man som inte klarar av att säga nej till exet så går drevet igång och tråden kan leva om i dagar och veckor. 

Hur många likadana trådar finns det inte här på FL? 
    Vad hade varit ett rimligt problem här tänker du?

• Anonym (X)
    Anonym (jojo) skrev 2021-05-25 09:17:48 följande:
    Hur menar du? Rimliga irritationsmoment i ett familjeliv? 
    Vad anser du hade varit ett rimligt problem för TS som hon sen var tvungen att be på?
    Vad i det tror du är fejk, vad tror du är sant?
  • Anonym (X)

Betalar de nåt hemma, eller får de fortfarande fickpengar av föräldrarna?

• Anonym (X)
    Anonym (jojo) skrev 2021-05-25 09:41:17 följande:
    Att hon är trött på mannens ungar och hade hoppats/förväntat sig att de skulle ha flyttat ut ur hennes hem vid det här laget. 
    Ja. Och jag kan förstå henne.

Vad hade du rått henne till om hon skrivit en sån trådstart?
  • Anonym (X)
    Anonym (Ts) skrev 2021-05-25 09:41:12 följande:
    Fickpengar. Ingen betalar.
    Okej, och hur länge tänker han ge dem fickpengar?
    På riktigt? De är vuxna, och han bidrar till att de inte växer upp.
    Inser han det?

Jag förstår om det är svårt att hitta boende i storstadsregion, men det hör till att vuxenlivet att iaf vilja göra sig fri och klara sig själv.
    Vad är deras tankar för framtiden?
  • Anonym (X)
    Anonym (Ts) skrev 2021-05-27 19:37:23 följande:
    Han har sagt att han blockerar exet helt nu och han har sagt åt sina barn att from nu så får dom kommunicera med honom direkt eftersom båda är vuxna.

Som jag skrev. Sitter inte och gnäller utan nu rann bägaren över för min del.
    Hur har det gått såhär en vecka efteråt då?
Svar på tråden Sommarschema för vuxna bonusar?????