• Anonym (Ts)

Sommarschema för vuxna bonusar?????

Ställer frågan här för jag är smått irriterad över det här.

Har en sambo och vi har två vuxna barn vardera sen innan.

Skillnaden är att min äldsta har flyttat hemifrån och min yngsta tar studenten snart och ska därefter jobba hela sommaren och hitta på egna saker.

Fick igår höra att min sambo och hans ex har gjort ett schema för deras vuxna barn två veckor vv och jag känner att topplocket har gått.

Båda är över 20 och båda bor hemma och ingen jobbar. Vill ingen göra det så visst men på fullaste allvar så menar alltså sambon o hans ex att vi ska barnpassa hans vuxna ungar och hålla oss hemma alternativt ha med dem vart vi än åker.

Är detta rimligt?

• Svar på tråden Sommarschema för vuxna bonusar?????
  • Anonym (Ts)
    Anonym (Lova) skrev 2021-05-27 12:54:27 följande:

Om man har barn tillsammans så "klipper" man inte kontakten bara sådär, speciellt inte om problem med barnen uppstår. Föräldrar till sitt/sina barn är man hela livet. 

Fast här måste jag tillägga en sak. Man klipper aldrig kontakten med sina barn oavsett ålder men relationen och omvårdnaden förändras med åren. Du kan inte finnas där fysiskt hela tiden när de är 20 någonting men du finns där emotionellt.

Har du vuxna barn? Dom ringer mig och rådfrågar om alla problem som dyker upp med jobb, ekonomi och relationer etc och jag stöttar och hjälper till bäst jag kan men jag måste låta dom leva sina egna liv.

Jag har varit den största hönsmamman ska folk veta när mina barn växte upp och det är jag fortfarande men jag har extrem respekt för båda två och värnar om deras självständighet och integritet.
  • Anonym (Lova)
    Anonym (Ts) skrev 2021-05-27 19:23:06 följande:
    Fast här måste jag tillägga en sak. Man klipper aldrig kontakten med sina barn oavsett ålder men relationen och omvårdnaden förändras med åren. Du kan inte finnas där fysiskt hela tiden när de är 20 någonting men du finns där emotionellt.

Har du vuxna barn? Dom ringer mig och rådfrågar om alla problem som dyker upp med jobb, ekonomi och relationer etc och jag stöttar och hjälper till bäst jag kan men jag måste låta dom leva sina egna liv.

Jag har varit den största hönsmamman ska folk veta när mina barn växte upp och det är jag fortfarande men jag har extrem respekt för båda två och värnar om deras självständighet och integritet.
    Fast nu var det ju kontakten med den person som man har barnen tillsammans med som inlägget syftade på. 
  • Anonym (Ts)
    Anonym (Lova) skrev 2021-05-27 19:26:59 följande:

Fast nu var det ju kontakten med den person som man har barnen tillsammans med som inlägget syftade på. 

Ja fast det är samma sak där. Jag sitter ju knappast och ringer mitt ex för att diskutera om vem som göra vad eftersom att vi har vuxna friska barn som vi kan kommunicera direkt med.
  • Anonym (Lova)
    Anonym (Ts) skrev 2021-05-27 19:32:07 följande:
    Ja fast det är samma sak där. Jag sitter ju knappast och ringer mitt ex för att diskutera om vem som göra vad eftersom att vi har vuxna friska barn som vi kan kommunicera direkt med.
    Japp, men då har du i så fall 2 alternativ som jag ser det. Acceptera läget som det är eller så får du flytta till nåt eget. För jag antar att det inte hjälper med något mellanting som att sätta ner foten. 
  • Anonym (Ts)
    Anonym (Lova) skrev 2021-05-27 19:35:20 följande:

Japp, men då har du i så fall 2 alternativ som jag ser det. Acceptera läget som det är eller så får du flytta till nåt eget. För jag antar att det inte hjälper med något mellanting som att sätta ner foten. 

Han har sagt att han blockerar exet helt nu och han har sagt åt sina barn att from nu så får dom kommunicera med honom direkt eftersom båda är vuxna.

Som jag skrev. Sitter inte och gnäller utan nu rann bägaren över för min del.
  • Anonym (X)
    Anonym (Ts) skrev 2021-05-27 19:37:23 följande:
    Han har sagt att han blockerar exet helt nu och han har sagt åt sina barn att from nu så får dom kommunicera med honom direkt eftersom båda är vuxna.

Hur har det gått såhär en vecka efteråt då?
  • Anonym (Ronja)

Låter inte normalt. Vanligtvis i tonåren har man väl ett fast boende trots separerade föräldrar. Sen får man väl utgå ifrån det, alltså hur de vuxna barnen vill göra. Och hur det passar in i föräldrarnas schema. Låter inte klokt med förbestämda veckor?! Haha . Låter som barnen är 10 år

• Anonym (Ts)
    Anonym (Ronja) skrev 2021-06-04 10:51:54 följande:

Låter inte normalt. Vanligtvis i tonåren har man väl ett fast boende trots separerade föräldrar. Sen får man väl utgå ifrån det, alltså hur de vuxna barnen vill göra. Och hur det passar in i föräldrarnas schema. Låter inte klokt med förbestämda veckor?! Haha . Låter som barnen är 10 år

Mamman åkte iväg 20 mil bort i helgen och då följde barnen med som jag förstod det.

Vill inte ha samma.
  • Anonym (helt ok)
    Anonym (Ts) skrev 2021-05-27 19:37:23 följande:

vad bra! 
  • Anonym (helt ok)
    Anonym (Ronja) skrev 2021-06-04 10:51:54 följande:

Varför tror du att barn i tonåren "vanligen" bara har ett boende? Det är inte vanligt före gymnasieålden åtminstone, och inte för alla då heller. 

Jag har två ungdomar som är 19-20 och de kör ungefär varannan vecka (om de är hemma), de studerar en del på annan ort också. De vill göra så för att träffa oss föräldrar ungefär lika mycket. Det gör man inte om man enbart bor på ena stället. 
    Däremot har vi det verkligen inte som familjen i TS. Här flyter allt på bra och vill de inte vara varannan vecka behöver de inte - det är bara det att de vill det. 
Svar på tråden Sommarschema för vuxna bonusar?????