• Anonym (,)

Orgasmglappet

"Att ignorera klitoris vid sex är som att ignorera snoppen. Tänk om de flesta inte visste att snoppen är det säkraste sättet att få orgasm? Hur skulle orgasmglappet se ut då?"

www.instagram.com/p/CK55gdppQOw/

@sexetochreproduktionen på Instagram. Klitoris och snoppen är egentligen väldigt lika utformade när man ser dem på bild.

• Svar på tråden Orgasmglappet
  • Anonym (X)
    Anonym (JK) skrev 2021-02-05 14:56:28 följande:
    Det var väl lite såhär jag misstänkte att det var, att man (kvinnor) anser att det är männens fel att kvinnor inte kommer då de har sex... Fast det är ju upp till dem att berätta, visa, testa sig fram osv...

Så sjukligt less på folk överlag som inte kan ta ansvar för sig själva, utan ska gnälla o skylla på andra. Gäller alltså inte bara kvinnor, utan alla, oavsett kön, som vill skuldbelägga andra för sina egna tillkortakommanden...

Vad sägs om inte?
    Självklart att du inte gör det.
    Du utger dig ju för att vara man så där får vi tro dig.
    Att du inte vill läsa på om det är ju rätt typiskt för de män som borde göra det.
    Du är helt enkelt totalt ointresserad av kvinnor och deras sexualitet. Precis de män det hela handlar om.
  • Anders 386
    Anonym (X) skrev 2021-02-05 14:49:11 följande:
    Vad sägs om att googla och läsa på?
    Man kan inte googla fram hur man ska lösa problemet. Kvinnor fungerar väldigt olika - det lär man sig snart på FL.

Vissa kommer av oralt - vissa hatar oralt.
    Vissa vill ha mjuksex - andra vill bli dominerade och tagna hårt.
    Vissa kommer av samlaget - vissa bara av klitorisstimulans.
    Vissa vill ha stora kukar - andra bryr sig inte.
    Vissa gillar analsex - andra skulle aldrig gå med på det.
    Vissa vill smeka sig själva under samlaget - andra skulle aldrig smeka sig själva när nån annan ser på.

Man skulle behöva googla varje kvinna för sig... 

Men det är väl lite så för oss män också - men inte riktigt lika splittrade åsikter kanske??
  • Anonym (X)
    Anders 386 skrev 2021-02-05 14:58:59 följande:
    Man kan inte googla fram hur man ska lösa problemet. Kvinnor fungerar väldigt olika - det lär man sig snart på FL.

Vissa kommer av oralt - vissa hatar oralt.
    Vissa vill ha mjuksex - andra vill bli dominerade och tagna hårt.
    Vissa kommer av samlaget - vissa bara av klitorisstimulans.
    Vissa vill ha stora kukar - andra bryr sig inte.
    Vissa gillar analsex - andra skulle aldrig gå med på det.
    Vissa vill smeka sig själva under samlaget - andra skulle aldrig smeka sig själva när nån annan ser på.

Man skulle behöva googla varje kvinna för sig... 

Men det är väl lite så för oss män också - men inte riktigt lika splittrade åsikter kanske??
    Du kan inte bara ta ett lösryckt svar och göra halmdockor av det.

Om du läser kommentaren jag citerade inser du kanske varför jag svarade som jag gjorde. Som man ropar får man svar liksom.
  • Ukklavek
    Anonym (X) skrev 2021-02-05 14:39:37 följande:

Vilken korkad kommentar.

Inte korkad men heller inte normen, jag får 2-3 orgasmer men min man endast 1. Mina kan vara upp till ngr minuter, min mans ca 20 sek.
  • Anonym (X)
    Ukklavek skrev 2021-02-05 15:06:19 följande:
    Inte korkad men heller inte normen, jag får 2-3 orgasmer men min man endast 1. Mina kan vara upp till ngr minuter, min mans ca 20 sek.
    Du har heller inte förstått att det här inte handlar om din eller din mans orgasmer?  Oboy...
  • Anonym (,)

Tror det handlar om att sex ofta = kuk i fittan, klitoris glöms bort.

Inte slicka tjejen, pulla henne, eller vad hon nu kommer av.

Sen är det inget fokus på kvinnlig njutning i samhället heller. Kvinnor ska vara sexiga, men man ser dem sällan njuta på riktigt. I porr framställs det som att kvinnan kommer utan att klittan är involverad etc.

Det är fortfarande ett visst tabu kring kvinnor och sex (tänk t ex skammen som fortfarande finns kring kvinnor som har många sexpartners).

Många män vet nog inte hur de ska göra och tror att det är omanligt att fråga. Alternativt ser bara till sin egen njutning.

• Ukklavek
    Anonym (,) skrev 2021-02-05 11:22:56 följande:

"Att ignorera klitoris vid sex är som att ignorera snoppen. Tänk om de flesta inte visste att snoppen är det säkraste sättet att få orgasm? Hur skulle orgasmglappet se ut då?"

www.instagram.com/p/CK55gdppQOw/

@sexetochreproduktionen på Instagram. Klitoris och snoppen är egentligen väldigt lika utformade när man ser dem på bild.

Jag bara gav ett exempel på hur det kan se ut, och det här ovan skulle vara grunden för debatten. Diskuterade du det?
  • Lahall

Man är väll ändå två om att ha sex.
    Båda måste kommunicera.
    Båda ta sitt ansvar.
    Lära sig av varandra.
    Sen finns det ju alltid nån som inte kan då får väll den andra parten "pucha"

• Anonym (I)

Jag kan bara hålla med tidigare talare att det inte hjälper att fråga kvinnor eftersom de själva ofta har dålig koll på hur de vill ha det och vad de tänder på. 

Det är kanske inte så konstigt om man tittar på onanivanor:
    "? 50 procent av alla män tillfredsställer sig flera gånger varje vecka. Kvinnor uppger sig onanera mindre än vad männen uppger sig göra. Bland de tillfrågade kvinnorna var det vanligast att onanera mer sällan än varannan månad. Det uppgav i alla fall 29 procent." från kurera.se/sa-ofta-onanerar-svenskarna/

Så ska man prata orgasmglapp såbör man också titta på onaniglappet. 

• Anonym (X)
    Anonym (I) skrev 2021-02-05 15:27:06 följande:
    Jag kan bara hålla med tidigare talare att det inte hjälper att fråga kvinnor eftersom de själva ofta har dålig koll på hur de vill ha det och vad de tänder på. 

Det är kanske inte så konstigt om man tittar på onanivanor:
    " 50 procent av alla män tillfredsställer sig flera gånger varje vecka. Kvinnor uppger sig onanera mindre än vad männen uppger sig göra. Bland de tillfrågade kvinnorna var det vanligast att onanera mer sällan än varannan månad. Det uppgav i alla fall 29 procent." från kurera.se/sa-ofta-onanerar-svenskarna /

Så ska man prata orgasmglapp såbör man också titta på onaniglappet. 
    1800-talet ringde och du svarade.

Nej det har de inte. Lika lite som killar har svårt att hitta till kuken.
    Däremot handlar det om män som inte vet vad samt6ycke är, som tror att bara för att de vill ha analsex så vill alla kvinnor det. Och de som inte vill ha analsex vet inte vad de vill.
Svar på tråden Orgasmglappet