• Anonym (,)

Orgasmglappet

"Att ignorera klitoris vid sex är som att ignorera snoppen. Tänk om de flesta inte visste att snoppen är det säkraste sättet att få orgasm? Hur skulle orgasmglappet se ut då?"

www.instagram.com/p/CK55gdppQOw/

@sexetochreproduktionen på Instagram. Klitoris och snoppen är egentligen väldigt lika utformade när man ser dem på bild.

• Svar på tråden Orgasmglappet
  • Anonym (Ologiskt)
    Anonym (,) skrev 2021-02-05 15:17:04 följande:

Tror det handlar om att sex ofta = kuk i fittan, klitoris glöms bort.

Inte slicka tjejen, pulla henne, eller vad hon nu kommer av.

Sen är det inget fokus på kvinnlig njutning i samhället heller. Kvinnor ska vara sexiga, men man ser dem sällan njuta på riktigt. I porr framställs det som att kvinnan kommer utan att klittan är involverad etc.

Det är fortfarande ett visst tabu kring kvinnor och sex (tänk t ex skammen som fortfarande finns kring kvinnor som har många sexpartners).

Många män vet nog inte hur de ska göra och tror att det är omanligt att fråga. Alternativt ser bara till sin egen njutning.

Beror på hur man räknar.

Kvinnor har ju det lättare att få ha sex vanligen plus att medierna verkar ta mer ställning för kvinnors sexliv än männen
  • Anonym (Li)

Vad är liksom syftet med tråden? 

• Anonym (Bertram)

Det finns nog ganska många kvinnor som också är tafatta och dåliga i sängen. 

Man får försöka hjälpas åt.

• Anonym (890)
    Anonym (Ologiskt) skrev 2021-02-05 15:50:41 följande:
    Om kvinnor inte ska vara skyldiga männen, sex och/eller förhållande, varför ska då männen vara det?

Det anses inte vara fel på jämställdhet när kvinnor inte gör som männen vill i sängen.

Dessutom om det nu skulle handla om orgasm under ett samlag borde fokuset också vara på de män som inte får orgasm(5 procenten) plus att kvinnor brukar kunna få flera orgasm under ett samlag vilket män brukar inte få.
    Precis så.
    Kvinnor ska f'n inte tjata om orgasm, när männen inte får göra vad de vill.
  • Anonym (Li)

Det handlar väl som i så många andra fall om att ge och ta. Vara tydlig med vad man vill. Pröva sig fram. Om man vill varandra väl så brukar det väl ändå gå bra. Men eftersom jag aldrig har haft svårt att få orgasm eller aldrig varit tillsammans med en skitstövel så har jag ju svårt att sätta mig in i detta även om jag är kvinna. 

• Anonym (I)
    Anonym (Ologiskt) skrev 2021-02-05 15:50:41 följande:
    Om kvinnor inte ska vara skyldiga männen, sex och/eller förhållande, varför ska då männen vara det?

Det anses inte vara fel på jämställdhet när kvinnor inte gör som männen vill i sängen.

Dessutom om det nu skulle handla om orgasm under ett samlag borde fokuset också vara på de män som inte får orgasm(5 procenten) plus att kvinnor brukar kunna få flera orgasm under ett samlag vilket män brukar inte få.
    Haha Ja, man kanske borde räkna antalet orgasmer?  Om en kvinna får multipla orgasmer så är det ok att ett antal andra kvinnor blir utan bara genomsnittet för kvinnor och män är lika... 
  • Anonym (I)
    Tukt skrev 2021-02-05 15:54:26 följande:
    Jag kan ge dig halvt rätt på att porr är saker som är rätt olika. Men jag tror den porr man tittar på, när man främst ägnar sig åt det jag kallar rätt mainstream-sex ofta är porr som bekräftar det man själv gör, snarare än att se det som avviker.
    Ja, tänder man på missionären så tittar man förmodligen på missinärenporr men jag är övertygad om att de som tittar på porr är mer benärgna att prova nya saker medans den som bara tittar på romcoms håller sig till vanlig penetrationssex. 

Vi borde egentligen prata mer om romcomskadade kvinnor är porrskadade män. 
  • Anonym (,)

Fast vad är poängen med att ha mycket sex om man ändå har mindre chans att komma?

Har kommit 0 ggr vid sex som inte varit i relation. Det sexet hade jag gärna varit utan i efterhand.

Endast i relation med man som varit lyhörd och intresserad har jag kommit. Mängd går inte före kvalitet, tvärtom. Hellre sex sällan och orgasmgaranti eller sex ofta utan orgasm. Fattar ni hur frustrerande att ligga och inte komma? Tänk er själva.

• Anonym (,)

*än, inte eller...

• Anonym (I)
    Anonym (,) skrev 2021-02-05 16:45:50 följande:

Fast vad är poängen med att ha mycket sex om man ändå har mindre chans att komma?

Har kommit 0 ggr vid sex som inte varit i relation. Det sexet hade jag gärna varit utan i efterhand.

Endast i relation med man som varit lyhörd och intresserad har jag kommit. Mängd går inte före kvalitet, tvärtom. Hellre sex sällan och orgasmgaranti eller sex ofta utan orgasm. Fattar ni hur frustrerande att ligga och inte komma? Tänk er själva.

Sex fyller en viktig social funktion, det ger bekräftelse,samhörighet etc. Så det finns många poänger med sex utan orgasm. 
Svar på tråden Orgasmglappet