Umedude skrev 2021-03-11 13:49:40 följande:
Oj, håller inte alls med dig där... och jag tror att jag uttryckte mig illa.
Plikt kanske är ett dåligt ord eftersom jag inte känner någon press från omvärlden eller samhället. Jag personligen anser att jag SKA tillfredställa min kvinna. Hon ska ha lika skönt som jag.
Min erfarenhet, när jag har pratat med både män och kvinnor, är att majoriteten av män inte riktigt bryr sig eller engegerar sig.
De flesta män kör till de sprutar... och sen är de nöjda och akten är över.
De flesta män jag talar med har ingen aning om hur klitoris ser ut rent anatomiskt. Hur fungerar den? Vad kan man göra etc?
Yes, för mannen är det oftast bara att köra på... han kommer oftast till slut.
Svårare för kvinnor? Egentligen inte. Återigen handlar detta om att mannen ska engagera sig.
Det är superenkelt att få kvinnan att komma:
1. Läs på och studera kvinnans anatomi och erogena zoner. Om man inte vet dessa - hur ska man då kunna tillfredställa kvinnan?
2. LYSSNA på hur kvinnan reagerar på det du gör. Stönar hon mindre, då gör du något fel. Byt teknik - gör något annat! Stönar hon högre? Bra, du är på rätt spår.
Mannen som styr och kvinnan som "hänger med"?
Då lyssnar man ju inte på kvinnan. Det beror ju på vilken sorts kommunikation ni har.
Om kvinnan rider dig - då är det ju hon som styr.
Man måste ju kommunicera under akten.
Jag håller med dig helt. Men du missar en sak och det är att det inte bara hänger på att känna till anatomin. Det har även mycket att göra med vad som händer i hjärnan på kvinnan om hon är känslomässigt/ tankemässigt stimulerad.
Jag kan få orgasm så mycket lättare om man byggt upp kåtheten och en sexig stämning under en längre tid med både beröring, kommunikation.
Sen är det ju så att om mannen fungerar som du så behövs det ju såklart en kortare startsträcka oavsett. Det finns inget sexigare än en man som är generös i sänghalmen.