• Anonym (,)

Orgasmglappet

"Att ignorera klitoris vid sex är som att ignorera snoppen. Tänk om de flesta inte visste att snoppen är det säkraste sättet att få orgasm? Hur skulle orgasmglappet se ut då?"

www.instagram.com/p/CK55gdppQOw/

@sexetochreproduktionen på Instagram. Klitoris och snoppen är egentligen väldigt lika utformade när man ser dem på bild.

• Svar på tråden Orgasmglappet
  • Anonym (Li)

Missförstå mig inte. Jag skulle inte vara tillfredsställd om jag inte fick orgasm men orgasmen i sig tycker jag inte är meningen med sex. Egentligen tycker jag dessutom att stunden just innan jag kommer är den skönaste. Men att vara ordentligt kåt är väl det som egentligen är det viktiga. Jag kan få orgasm på en minut om jag onanerar och inte är kåt men det ger väl nästan ingenting. Typ en metod att ta till om det är svårt att somna. Men att vara riktigt kåt och ha sex är fantastiskt. Om vi då blir avbrutna av t ex barn och det inte blir någon orgasm blir jag väl lite besviken men tycker ändå att jag har haft bra sex. 

• Anonym (Hon)
    Anonym (,) skrev 2021-02-05 16:45:50 följande:

Fast vad är poängen med att ha mycket sex om man ändå har mindre chans att komma?

Har kommit 0 ggr vid sex som inte varit i relation. Det sexet hade jag gärna varit utan i efterhand.

Endast i relation med man som varit lyhörd och intresserad har jag kommit. Mängd går inte före kvalitet, tvärtom. Hellre sex sällan och orgasmgaranti eller sex ofta utan orgasm. Fattar ni hur frustrerande att ligga och inte komma? Tänk er själva.

Jag har precis samma erfarenhet. Engångsligg ger absolut ingenting, då är jag hellre utan sex. 

Vill jag ha garanterad orgasm så får jag det genom att i min ensamhet använda vibrator eller satisfyer framför nått trevligt porrklipp.

Min man är verkligen proffs på att slicka mig och får mig ofta att komma. Men hur det än är så kan jag inte ha 100% fokus på mig själv och då händer det att orgasmen uteblir. Men det gör absolut ingenting eftersom att det inte är min mans fel att jag inte får orgasm då den uteblir. Ibland behöver jag bara vara mer fokuserad.

• Anonym (Hon)

Att det finns ett orgasmglapp tror jag beror på en kombination av många olika saker.
    Kvinnor generellt svårare att få orgasm än män. 
    En del män kanske underskattar hur mycket mer komplext det är för måna kvinnor att få orgasm.
    Många definierar sex som endast penetration och kallar allt annat för förspel. Penetrationen är säkert huvudnumret för de flesta män och det som många skulle kalla för förspel är huvudnumret för kvinnan. Men jag tror att många, både män och kvinnor har en förmåga att se "förspelet" för något som inte är lika viktigt som penetrationen. 
    Det finns kvinnor som tror att det är något fel på dem för att de inte får orgasm av endast penetration.
    En del kvinnor har inte utforskat sin kropp tillräckligt för att ens få orgasm vid onani och då blir det ju väldigt svårt för en man att lista ut vad som krävs.
    Det finns kvinnor som fejkar orgasm hela tiden så att deras partner inte ens vet om att orgasmen uteblir. 
    Det finns själviska män som helt enkelt inte bryr sig ifall kvinnan njuter eller inte. Bara han tillåts göra, får det han behöver för att njuta så räcker det.
    Det finns män som saknar tålamodet och ger upp innan kvinnan har kommit om det drar ut på tiden. 

Så själviska och otåliga, eller ovetandes män i kombination med en kvinna som tar tid på sig, inte vet vad hon behöver eller fejkar är nog lika med orsaken till orgasmglappet i många heterosexuella relationer.

• Anonym (Ologiskt)
    Anonym (Hon) skrev 2021-02-05 17:34:10 följande:

Att det finns ett orgasmglapp tror jag beror på en kombination av många olika saker.

Kvinnor generellt svårare att få orgasm än män. 

En del män kanske underskattar hur mycket mer komplext det är för måna kvinnor att få orgasm.

Många definierar sex som endast penetration och kallar allt annat för förspel. Penetrationen är säkert huvudnumret för de flesta män och det som många skulle kalla för förspel är huvudnumret för kvinnan. Men jag tror att många, både män och kvinnor har en förmåga att se "förspelet" för något som inte är lika viktigt som penetrationen. 

Det finns kvinnor som tror att det är något fel på dem för att de inte får orgasm av endast penetration.

En del kvinnor har inte utforskat sin kropp tillräckligt för att ens få orgasm vid onani och då blir det ju väldigt svårt för en man att lista ut vad som krävs.

Det finns kvinnor som fejkar orgasm hela tiden så att deras partner inte ens vet om att orgasmen uteblir. 

Det finns själviska män som helt enkelt inte bryr sig ifall kvinnan njuter eller inte. Bara han tillåts göra, får det han behöver för att njuta så räcker det.

Det finns män som saknar tålamodet och ger upp innan kvinnan har kommit om det drar ut på tiden. 

Så själviska och otåliga, eller ovetandes män i kombination med en kvinna som tar tid på sig, inte vet vad hon behöver eller fejkar är nog lika med orsaken till orgasmglappet i många heterosexuella relationer.

Eftersom sex påstås vara ingen mänsklig rättighet när män klagar så finns det i så fall inga själviska män då män inte ska ligga ideelt.
  • Anonym (Ologiskt)
    Anonym (Ologiskt) skrev 2021-02-05 19:35:30 följande:

Eftersom sex påstås vara ingen mänsklig rättighet när män klagar så finns det i så fall inga själviska män då män inte ska ligga ideelt.

ideellt
  • Anonym (,)

Självklart är sex ingen mänsklig rättighet. Eller skulle du vilja att nån hade sex med dig mot din vilja?

Däremot är det väl önskvärt att båda parter får orgssm vid sex.

• Anonym (,)

Om kvinnan hjälper mannen till orgasm får han väl hjälpa henne till orgasm? Är väl inte ett dugg konstigt?

• Anonym (Hon)
    Anonym (Ologiskt) skrev 2021-02-05 19:35:30 följande:
    Tycker du att sex ska vara en mänsklig rättighet? I så fall, vems skyldighet ska det vara att knulla med alla som ingen vill knulla med frivilligt? 

Oavsett vad det gäller så är det sällan framgångsrikt att vara ett själviskt svin i ett förhållande. 
  • Anonym (All)

Alla mina kvinnor får orgasm... o nu sov ett brev så posten kommer många tjejer protestera o säga att de säkert fejkar för att de själva har tråkigt sexliv...

• Anonym (Knepigt)
    Anonym (JK) skrev 2021-02-05 14:48:04 följande:

hahahaha..Ok... Men varför? Är det att förmåga saknas, eller att 65 % av kvinnorna inte kan ta ansvar för sin njutning? Dvs berätta för sin man hur de vill ha det, eller använda nåt kul hjälpmedel osv? 

I homorelationer får betydligt större andel av kvinnorna orgasm än i heterorelationer. Man kan undra hur det kommer sig? Kommunicerar kvinnor bättre med varandra än men män?
Svar på tråden Orgasmglappet