• Anonym (,)

Orgasmglappet

"Att ignorera klitoris vid sex är som att ignorera snoppen. Tänk om de flesta inte visste att snoppen är det säkraste sättet att få orgasm? Hur skulle orgasmglappet se ut då?"

www.instagram.com/p/CK55gdppQOw/

@sexetochreproduktionen på Instagram. Klitoris och snoppen är egentligen väldigt lika utformade när man ser dem på bild.

• Svar på tråden Orgasmglappet
  • Anonym (I)
    Anonym (Knepigt) skrev 2021-02-05 22:15:27 följande:

I homorelationer får betydligt större andel av kvinnorna orgasm än i heterorelationer. Man kan undra hur det kommer sig? Kommunicerar kvinnor bättre med varandra än men män?

De kvinnorna är förmodligen inte lika heteronormativa som andra kvinnor. De har dessutom ingen man att lasta över ansvaret på och blir därför tvungna att ta ansvar själva. Slutligen så är det ju så att med två kvinnor ökar oddsen att nån av dem faktiskt har tagit reda på hur de funkar och kan hjälpa den andra kvinnan.

Så så konstigt är det inte.
  • Anders 386
    Anonym (Knepigt) skrev 2021-02-05 22:15:27 följande:
    I homorelationer får betydligt större andel av kvinnorna orgasm än i heterorelationer. Man kan undra hur det kommer sig? Kommunicerar kvinnor bättre med varandra än men män?
    Helt logiskt tycker jag. Män och kvinnor fungerar delvis ganska olika sexuellt. Sex med samma kön betyder att man har större insikt om hur partnern fungerar sexuellt eftersom man fungerar till stor del på samma sätt. Jag tror även att män i en samkönad relation kan ge varandra större njutning än i en heterosexuell relation.
  • Jonnynilsson
    Anders 386 skrev 2021-02-08 08:23:25 följande:
    Helt logiskt tycker jag. Män och kvinnor fungerar delvis ganska olika sexuellt. Sex med samma kön betyder att man har större insikt om hur partnern fungerar sexuellt eftersom man fungerar till stor del på samma sätt. Jag tror även att män i en samkönad relation kan ge varandra större njutning än i en heterosexuell relation.
    Man kan ju prova att prata med varandra också oavsett hetro eller homo.

Kommunikation är nyckeln till ett aktivt och välfungerande sexliv.
  • Vattumankillen
    Anonym (,) skrev 2021-02-05 19:44:12 följande:

Självklart är sex ingen mänsklig rättighet. Eller skulle du vilja att nån hade sex med dig mot din vilja?

Däremot är det väl önskvärt att båda parter får orgssm vid sex.

Mycket som inte är en mänsklig rättighet men finns kvinnor som ändå vilja ha jämställdhet eller mer makt än männen för de saker som män har det bättre än kvinnorna.

Att använda sig av "ingen mänsklig rättighet" är snarare en förevändning oftast verkar det som.
  • Anonym (,)
    Vattumankillen skrev 2021-02-12 11:43:35 följande:

Mycket som inte är en mänsklig rättighet men finns kvinnor som ändå vilja ha jämställdhet eller mer makt än männen för de saker som män har det bättre än kvinnorna.

Att använda sig av "ingen mänsklig rättighet" är snarare en förevändning oftast verkar det som.

Men ursäkta? Är jämställdhet något dåligt menar du? Att män och kvinnor har samma rättigheter är väl just en mänsklig rättighet?

Sex är ingen mänsklig rättighet för
    Vattumankillen skrev 2021-02-12 11:43:35 följande:

Ursäkta? Vad är problemet med att män och kvinnor har samma rättigheter? Det är en mänsklig rättighet.

Att ha sex är ingen mänsklig rättighet för vare sig kvinnor eller män. Eller menar du att vissa människor ska offra sig för att andra ska få ha sex mot deras vilja? Är du villig att offra dig så att sexlösa kan få sex? Det har i alla tider funnits ungmöar och ungkarlar som hamnat på glasberget. Skillnaden är att förr accepterade folk att det inte fanns nån för alla. Idag tror folk att de är berättigade till det ena och det andra, t.o.m. sex. Ingen är berättigad till sex, det får man om någon finner en attraktiv nog att ligga med.
  • Vattumankillen
    Anonym (,) skrev 2021-02-12 12:48:27 följande:

Men ursäkta? Är jämställdhet något dåligt menar du? Att män och kvinnor har samma rättigheter är väl just en mänsklig rättighet?

Sex är ingen mänsklig rättighet förUrsäkta? Vad är problemet med att män och kvinnor har samma rättigheter? Det är en mänsklig rättighet.

Att ha sex är ingen mänsklig rättighet för vare sig kvinnor eller män. Eller menar du att vissa människor ska offra sig för att andra ska få ha sex mot deras vilja? Är du villig att offra dig så att sexlösa kan få sex? Det har i alla tider funnits ungmöar och ungkarlar som hamnat på glasberget. Skillnaden är att förr accepterade folk att det inte fanns nån för alla. Idag tror folk att de är berättigade till det ena och det andra, t.o.m. sex. Ingen är berättigad till sex, det får man om någon finner en attraktiv nog att ligga med.

• Vattumankillen
    Anonym (,) skrev 2021-02-12 12:48:27 följande:

Sex är ingen mänsklig rättighet förUrsäkta? Vad är problemet med att män och kvinnor har samma rättigheter? Det är en mänsklig rättighet.

Jag menade att det finns saker som inte heller är en mänsklig rättighet men finns ändå kvinnor som vill att det ska fördelas rättvist för det.
  • Anonym (,)

Vad har det att göra med att bara den ena parten får orgasm vid sex?

Svårt att tänka mig att nån vill ställa upp på sex mot sin vilja. Vad är det för saker kvinnor vill ska fördelas rättvist? Pengar? Föräldraledighet? Knappast samma sak som att ha sex. Men absolut om du vill bli sexslav åt andra så att de kan få sex finns det nog många män i kö till det. Bend over, please!

• Umedude

Jag kanske har missuppfattar tråden... kanske handlar mer om jämställdhet än orgasmer.

Men jag anser att det är min plikt som man att få min kvinna att komma.
    Jag har lärt mig hur min fru fungerar och hon kommer oftast väldigt fort, dvs lååångt innan mig. Detta gör att hon oftast hinner minst två orgasmer när vi knullar... och ofta kommer vi tillsammans andra gången.

Men om hon bara fått en orgasm och fortfarande verkar superkåt när jag sprutar, så brukar jag slicka henne till en jätteorgasm efteråt.
    Det är otroligt viktigt att min fru får njuta maximalt.

• Anonym (Texas)
    Umedude skrev 2021-03-11 09:50:57 följande:

Jag kanske har missuppfattar tråden... kanske handlar mer om jämställdhet än orgasmer.

Men jag anser att det är min plikt som man att få min kvinna att komma.
    Jag har lärt mig hur min fru fungerar och hon kommer oftast väldigt fort, dvs lååångt innan mig. Detta gör att hon oftast hinner minst två orgasmer när vi knullar... och ofta kommer vi tillsammans andra gången.

Men om hon bara fått en orgasm och fortfarande verkar superkåt när jag sprutar, så brukar jag slicka henne till en jätteorgasm efteråt.
    Det är otroligt viktigt att min fru får njuta maximalt.

Ja, det har blivit lite som en "plikt" för män att tillfredsställa sin partner. Där det långt kvar  till jämställdhet. Det borde ligga lite mera ansvar på kvinnan också kan jag tycka. Men det är lite knepigt eftersom det i dom flesta fall är mannen som är givare och kvinnan mottagare - det är mannen som är den aktiva parten och som styr händelseförloppet. Det är lättare att vara man eftersom man då gör sånt man njuter av. Kvinnan är lite mer utelämnad till vad mannen tänder på.

Men oavsett det så tror jag att nästan alla män och kvinnor tycker det är viktigt att partnern njuter - det ger både njutning, bekräftelse och prestige i att känna att man tillfredsställer sin partner. Men det är just där orgasmglappet kommer in - mannens orgasm kommer liksom av sig själv medan det är lite svårare för många kvinnor. Det handlar inte om orättvisa utan är helt enkelt en följd av hur vi vill ha sex - med mannen som styr och kvinnan som hänger med. 

Svar på tråden Orgasmglappet