• Anonym (,)

Orgasmglappet

"Att ignorera klitoris vid sex är som att ignorera snoppen. Tänk om de flesta inte visste att snoppen är det säkraste sättet att få orgasm? Hur skulle orgasmglappet se ut då?"

www.instagram.com/p/CK55gdppQOw/

@sexetochreproduktionen på Instagram. Klitoris och snoppen är egentligen väldigt lika utformade när man ser dem på bild.

• Svar på tråden Orgasmglappet
  • Umedude

Det är en otroligt konstig debatt måste jag säga. 
    Svårare för kvinnan att få orgasm? Det handlar ju faktiskt om vad mannen gör.

Som jag skrev tidigare... min erfarenhet är att majoriteten (inte alla) av alla män dels inte bryr sig om att kvinnan ska orgasm... och dels inte bryr sig om att lära sig om hur det fungerar. 

Man kan absolut försöka "skylla" på att kvinnan inte tar för sig mer.
    Men jag tycker det ger en tämligen "mekanisk" syn på detta.
    Ta ansvar för sin egen orgasm? 
    Sex är ju ett samspel... jag vill inget annat än att min fru ska skaka av vällust.

Ska hon då alltid behöva berätta för mig vad som måste göras? Då anser jag att killen är en extremt dålig älskare och inte särskilt lyhörd.

Tycker Anonym(Bertram) sammanfattade det ganska bra:
    "Jag frågar och frågar. Är det skönt si eller mer skönt så? Hennes stående svar är:

- Det är lite olika."

Sex är ju inte direkt statiskt. Det är som med mat... man är sugen på olika saker som inte går att berätta i förväg.

Det är ju som med musik, exempelvis jazz och improvisationsmusik. Jag måste ju LYSSNA på vad andra musiker gör för att veta vad jag själv ska spela. 

Anonym(Hon) skriver: "
    Min man är verkligen proffs på att slicka mig och får mig ofta att komma. Men hur det än är så kan jag inte ha 100% fokus på mig själv och då händer det att orgasmen uteblir. Men det gör absolut ingenting eftersom att det inte är min mans fel att jag inte får orgasm då den uteblir. Ibland behöver jag bara vara mer fokuserad."

Håller inte alls med. Då vet inte din man vad han sysslar med. Det är upp till din man att "få dig att slappna av". Detta handlar inte bara om att förstå hur klitoris och diverse punkter fungerar. Detta handlar om att kunna använda rösten på rätt sätt... lära sig att bygga på rätt sätt.  

Men det är MIN syn.

• Anonym (H33)

Det finns inget jävla orgasmglapp.

Det finns bara bara brudar som är kassa på att kommunicera och fortsätter ligga med killar som är kassa i sängen och skyller sin oförmåga att ta ansvar för sin egen situation på andra saker.

Passar inte sexet med snubben du är med? Nej men dra då! Tillgången på kuk är oändlig för alla tjejer som inte är smällfeta - men även dom finns det snubbar som kan tänka sig att trycka på, av någon anledning...

• Umedude

Det finns absolut ett enormt orgasmglapp... inget snack om det.
    Men det handlar bland annat om, precis som du säger, totalt värdelösa killar i sängen.
    Att tjejen måste kommunicera... absolut, till en viss gräns. Men allt går inte att kommunicera. Det är känslor vi pratar om... känslor som förändras.

Och jag håller med om att många tjejer borde lämna dessa killar. Tillgången på villiga killar är absolut oändlig. Men tillgången på killar som är läskunniga och villiga att förstå hur kvinnans sexlust fungerar... jadu, de flesta verkar mer intresserade av att förstå slutspelet i hockey.

• Anonym (H33)
    Umedude skrev 2021-03-12 09:22:18 följande:

Men det handlar bland annat om, precis som du säger, totalt värdelösa killar i sängen.

Att tjejen måste kommunicera... absolut, till en viss gräns. Men allt går inte att kommunicera. Det är känslor vi pratar om... känslor som förändras.

Och jag håller med om att många tjejer borde lämna dessa killar. Tillgången på villiga killar är absolut oändlig. Men tillgången på killar som är läskunniga och villiga att förstå hur kvinnans sexlust fungerar... jadu, de flesta verkar mer intresserade av att förstå slutspelet i hockey.

Då får man väl leta efter dom - eller kommunicera vad man behöver. Det är ett icke-problem det här.
  • Anonym (Japp)
    Umedude skrev 2021-03-12 09:22:18 följande:

Jag lever med en man sen 15 år. Han har aldrig fått mig att komma. Den första tiden vi var ihop försökte jag "guida"...men det ville sig liksom aldrig. Sen blev normaltillståndet att han alltid kommer vid sex. Jag får lösa det efteråt i min ensamhet. Så varför lämnar jag då inte? En anledning är våra gemensamma barn...och att alla övriga bitar fungerar. Inget är svartvitt...även om en gnagande känsla i mig säger att jag är "värd bättre", att sex hade kunnat innefatta så mycket mer för mig.
  • Umedude

Vad säger han när du pratar om det då?
    Jag tar liksom för givet att du försöker prata om detta med honom. 

• Anonym (Mannens ansvar?)

Jag förstår inte riktigt, är det mannens ansvar att kvinnan får orgasm? Är det kvinnans ansvar att mannen får orgasm?

Jag får intrycket när jag läser i tråden att både mannens och kvinnans orgasm är mannens ansvar. Om mannen inte får orgasm så är det inte kvinnans fel, men om kvinnan inte får orgasm så är det definitivt mannens fel. Stämmer det verkligen?

• Umedude
    Anonym (Japp) skrev 2021-03-12 09:30:29 följande:
    Jag lever med en man sen 15 år. Han har aldrig fått mig att komma. Den första tiden vi var ihop försökte jag "guida"...men det ville sig liksom aldrig. Sen blev normaltillståndet att han alltid kommer vid sex. Jag får lösa det efteråt i min ensamhet. Så varför lämnar jag då inte? En anledning är våra gemensamma barn...och att alla övriga bitar fungerar. Inget är svartvitt...även om en gnagande känsla i mig säger att jag är "värd bättre", att sex hade kunnat innefatta så mycket mer för mig.
    Vad säger han när du pratar om det då?
    Du har väl tagit upp saken med honom? Pratat med honom om det?
    Vad säger han?
  • Umedude
    Anonym (Mannens ansvar?) skrev 2021-03-12 10:43:16 följande:

Jag förstår inte riktigt, är det mannens ansvar att kvinnan får orgasm? Är det kvinnans ansvar att mannen får orgasm?

Jag får intrycket när jag läser i tråden att både mannens och kvinnans orgasm är mannens ansvar. Om mannen inte får orgasm så är det inte kvinnans fel, men om kvinnan inte får orgasm så är det definitivt mannens fel. Stämmer det verkligen?

Ja, jag skulle vilja hävda att det är mannens ansvar att kvinnan får orgasm och vice versa. Absolut inget att "definitivt mannens fel". Nope, gäller båda hållen och exakt lika mycket. 

Men... mannen får, i majoriteten av fallen, oftast orgasm först. 
    I min relation är det tvärtom. Min fru kommer oftast väldigt snabbt eftersom jag lägger ALLT fokus på henne när jag hör henne börja stöna.

Och när hon har kommit så lägger hon ALLT fokus på mig... och oftast kommer vi då tillsammans. 
  • Anonym (I)
    Umedude skrev 2021-03-12 09:08:37 följande:

Det är en otroligt konstig debatt måste jag säga. 
    Svårare för kvinnan att få orgasm? Det handlar ju faktiskt om vad mannen gör.

Som jag skrev tidigare... min erfarenhet är att majoriteten (inte alla) av alla män dels inte bryr sig om att kvinnan ska orgasm... och dels inte bryr sig om att lära sig om hur det fungerar. 

Man kan absolut försöka "skylla" på att kvinnan inte tar för sig mer.
    Men jag tycker det ger en tämligen "mekanisk" syn på detta.
    Ta ansvar för sin egen orgasm? 
    Sex är ju ett samspel... jag vill inget annat än att min fru ska skaka av vällust.

Ska hon då alltid behöva berätta för mig vad som måste göras? Då anser jag att killen är en extremt dålig älskare och inte särskilt lyhörd.

Tycker Anonym(Bertram) sammanfattade det ganska bra:
    "Jag frågar och frågar. Är det skönt si eller mer skönt så? Hennes stående svar är:

- Det är lite olika."

Sex är ju inte direkt statiskt. Det är som med mat... man är sugen på olika saker som inte går att berätta i förväg.

Det är ju som med musik, exempelvis jazz och improvisationsmusik. Jag måste ju LYSSNA på vad andra musiker gör för att veta vad jag själv ska spela. 

Anonym(Hon) skriver: "Min man är verkligen proffs på att slicka mig och får mig ofta att komma. Men hur det än är så kan jag inte ha 100% fokus på mig själv och då händer det att orgasmen uteblir. Men det gör absolut ingenting eftersom att det inte är min mans fel att jag inte får orgasm då den uteblir. Ibland behöver jag bara vara mer fokuserad."

Håller inte alls med. Då vet inte din man vad han sysslar med. Det är upp till din man att "få dig att slappna av". Detta handlar inte bara om att förstå hur klitoris och diverse punkter fungerar. Detta handlar om att kunna använda rösten på rätt sätt... lära sig att bygga på rätt sätt.  

Men det är MIN syn.

Konstigt resonmang, de flesta vet vad de tycker om i matväg och vad de är sugna på och detsamma gäller sex om man faktiskt anstränger sig för att ta reda på det och inte lägger över ansvaret på någon annan. 

Kvinnor är, till skillnad från vad du verkar tro, precis lika kapabla som män att utforska sin sexualitet och själva ta reda på vad de gillar. De behöver inte ha en man som gör det åt dem. .

Det du ger utryck för är det som kallas för välvillig sexism. 
Svar på tråden Orgasmglappet