• Anonym (Ja eller nej?)

Ska ni vaccinera er mot corona?

Ska ni vaccinera er mot corona? Om inte varför?

• Svar på tråden Ska ni vaccinera er mot corona?
  • Anonym (Avvaktar)

Nej jag tänker inte vaccinera mig. Varför? Jag tror inte på ett bra vaccin i dagsläget. Virus muterar hela tiden och innan covid-19 är "stabilt" så avstår jag.

• Kentaur
    Anonym (Avvaktar) skrev 2021-01-08 09:22:00 följande:
    Nej jag tänker inte vaccinera mig. Varför? Jag tror inte på ett bra vaccin i dagsläget. Virus muterar hela tiden och innan covid-19 är "stabilt" så avstår jag.
    Så vad du tror är alltså mer värt än vad alla andra experter vet?

Finns det någon fakta du accepterar som du inte riktigt förstår själv?
  • Anonym (Avvaktar)
    Kentaur skrev 2021-01-08 09:29:23 följande:

Så vad du tror är alltså mer värt än vad alla andra experter vet?

Finns det någon fakta du accepterar som du inte riktigt förstår själv?

När alla skulle vara så solidariska och vaccinera sig mot svininfluensan valde jag även då att avstå för att jag inte litade på ett bra vaccin. Många vänner och familj valde att vaccinera sig och en del blev riktigt sjuka och en nära släkting fick narkolepsi.

Jag har tillräckligt med kunskap för att JAG väljer att inte vaccinera mig än. Jag respekterar de som väljer att vaccinera sig utan att ifrågasätta deras val.
  • Tobben
    Kentaur skrev 2021-01-08 09:16:06 följande:

Smittat 5% av befolkningen?

Jag kanske formulerade mig fel. Jag borde skrivit: som 5% blivit sjuka av.
  • Kentaur
    Tobben skrev 2021-01-08 10:32:29 följande:
    Jag kanske formulerade mig fel. Jag borde skrivit: som 5% blivit sjuka av.
    Var hare du källa på detta?
  • Tobben
    Kentaur skrev 2021-01-08 11:40:26 följande:

Var hare du källa på detta?

Det var #Brattman som i tidigare inlägg angav att antalet insjuknade var 467748 och att 8985 av dessa har avlidit.
  • Anonym (Jaaaaa:))

Stirra er inte blint på avlidna. Många av de som överlevt har lidit mer än någon kan ana. Många var även bestående men samt att livet för dessa människor kanske aldrig blir som förut.

• Love69
    Anonym (Avvaktar) skrev 2021-01-08 09:48:30 följande:
    När alla skulle vara så solidariska och vaccinera sig mot svininfluensan valde jag även då att avstå för att jag inte litade på ett bra vaccin. Många vänner och familj valde att vaccinera sig och en del blev riktigt sjuka och en nära släkting fick narkolepsi.

Jag har tillräckligt med kunskap för att JAG väljer att inte vaccinera mig än. Jag respekterar de som väljer att vaccinera sig utan att ifrågasätta deras val.
    Problemet är ju ni som inte vaccinerar er och att det drabbar alla andra...
    Hur tror du man utrotade smittkoppor?
  • Love69
    Brattman skrev 2021-01-07 04:26:04 följande:
    Fram till dagens datum har Sverige haft 467 748 st sjukdomsfall, och av dessa har 8 985 st avlidit. Av detta följer, att den statistiska risken att avlida är 1 på 52 
    (467 748 / 8985 = 52).

Frågan är då om man bör ta vaccinet, och utsätta sig för risken 1 på 10 000 att få Bellys Palsy, eller om man bör avstå från vaccinet och utsätta sig för risken 1 på 52 att avlida om man blir smittad av Covid-19.

Bellys Palsy är en tillfällig ansiktsförlamning, som går över efter ca 10 dagar.
    Lite väl förenklat kanske...
  • Anonym (Avvaktar)
    Love69 skrev 2021-01-08 16:00:07 följande:

Problemet är ju ni som inte vaccinerar er och att det drabbar alla andra...

Hur tror du man utrotade smittkoppor?

Döm inte utan att ha fakta. Jag kan bara ta ansvar för mitt beteende utifrån att välja bort vaccination nu och jag tar hänsyn till andra och utsätter inte andra för risk.
Svar på tråden Ska ni vaccinera er mot corona?