• Kentaur

Ska ni vaccinera er mot corona?

Anonym (Nope) skrev 2021-01-04 18:45:41 följande:
    För en del är tillståndet livslångt. För de fall det släpper kan det ta upp til ett halvår.

www.hopkinsmedicine.org/health/conditions-and...

Samma till dig som ovan. 

Och du missförstår nog eftersom du skickar en lista på en massa andra sjukdomar och deras vaccin. Det handlar om att det är ett nytt vaccin. Hastigt framtaget. Som du själv skrev, de mer udda bieffekterna vet man inget om är på länge.

Dessutom, just det här vaccinet är inte samma sak som sjukdomen. Nu föröker man trigga kroppens immunförsvar genom att skicka in liknande ... protein? ... tror jag det var som ska lura immunförsvaret att det är covid-virus. Man ger alltså inte den vaccinerade små doser covid. Ditt ord "troligast" blir alltså än mer osäkert.

Det är så mycket känslor inblandat. Räcker det inte med att hålla sig till fakta?

Du sprider propaganda och desinformation. Varför?

Vaccinen är inte hastigt framtaget, det är lögn att påstå det.
    Sanningen är att det forskats fram under decennier. Om detta har det skrivits spaltkilometer de sista månaderna som motvikt till såna här lögner.

Man har visat att det oftast är högerextrema bakom sådan här propaganda och att deras syfte är att skapa kaos i samhället.

• Kentaur
    Tobben skrev 2021-01-07 18:10:10 följande:
    Vi ska alltså vaccinera oss mot en sjukdom som inte ens smittat 5% av befolkningen i Sverige? Det låter aningens överilat tycker jag.
    Smittat 5% av befolkningen?

• Kentaur
    Anonym (Avvaktar) skrev 2021-01-08 09:22:00 följande:
    Nej jag tänker inte vaccinera mig. Varför? Jag tror inte på ett bra vaccin i dagsläget. Virus muterar hela tiden och innan covid-19 är "stabilt" så avstår jag.
    Så vad du tror är alltså mer värt än vad alla andra experter vet?

Finns det någon fakta du accepterar som du inte riktigt förstår själv?
  • Kentaur
    Tobben skrev 2021-01-08 10:32:29 följande:
    Jag kanske formulerade mig fel. Jag borde skrivit: som 5% blivit sjuka av.
    Var hare du källa på detta?
  • Kentaur
    Tobben skrev 2021-01-08 12:48:09 följande:
    Det var #Brattman som i tidigare inlägg angav att antalet insjuknade var 467748 och att 8985 av dessa har avlidit.
    Det stämmer att han sa så men du kan inte dra de slutsatser du gör därför att statistiken bara visar bekräftade fall.

Bekräftade fall betyder inte samtliga fall, det är stor skillnad.

Dessutom kan man inte enbart titta på antal döda. Det finns många människor som lider av svider efter, i en del fall tror man att det kan bli kroniskt. Tex att förlora smak och lukt är mycket handikappande.
  • Kentaur
    Anonym (Avvaktar) skrev 2021-01-08 09:48:30 följande:
    När alla skulle vara så solidariska och vaccinera sig mot svininfluensan valde jag även då att avstå för att jag inte litade på ett bra vaccin. Många vänner och familj valde att vaccinera sig och en del blev riktigt sjuka och en nära släkting fick narkolepsi.

Jag har tillräckligt med kunskap för att JAG väljer att inte vaccinera mig än. Jag respekterar de som väljer att vaccinera sig utan att ifrågasätta deras val.
    Vad jag blir trött på denna infernaliska faktaresistens.

Oavsett vaccin blir man sjukare av infektionen än av vaccinet.
    Narkolepsi berodde egentligen inte på vaccinet utan på att de personerna hade en genetisk svaghet så att de skulle ha fått det förr eller senare ändå. Risken är då att sjukdomen blir värre.

Du får acceptera att du och alla andra antivaxxers blir ifrågasatte.
    Ni skriker högt om er frihet och rättighet att bidra till att andra människor dör.
    Det SKA ifrågasättas för det är inte bättre resonemang än många extremisters som vill ha samma frihet att bidra till andra människor död.
    Det måste du respektera.
Svar på tråden Ska ni vaccinera er mot corona?