• Anonym (Ja eller nej?)

Ska ni vaccinera er mot corona?

Ska ni vaccinera er mot corona? Om inte varför?

• Svar på tråden Ska ni vaccinera er mot corona?
  • Sogol
    Anonym skrev 2021-01-03 12:27:39 följande:

Tar du klipp på youtube som faktakälla?

Om klippen innehåller personer som verkar trovärdiga ja. Anders Tegnell finns ju också på Youtube.
  • Anonym (noony)
    Anonym (Nope) skrev 2021-01-03 12:52:56 följande:
    Ansiktsförlamning av covid-vaccin är en känd biverkning. Varför är du så tråkig i tonen mot användaren?

news.yahoo.com/covid-19-vaccine-trials-report-203819064.html
    Har du ens läst det du länkar till?
    Typiskt alarmister att inte läsa vad som skrivs utan bara basunera ut saker för att försöka skrämma.

"COVID-19 vaccine trials report cases of brief facial paralysis. That's not as scary as it sounds."
    "
    Ninety percent, if not more, of patients who have Bell?s palsy experience a mild, transient weakness of the side of the face which is completely resolved within three months, the majority within a month and a half,? he said. ?It?s a relatively benign condition.?

För inte vidare länkar från dina antivaxxgrupper utan att kolla dom om du vill framstå som trovärdig
  • Anonym (Nope)
    Anonym skrev 2021-01-03 13:09:16 följande:
    En "känd" med mycket, mycket sällsynt.
    Som dessutom övergår till normalläge igen.
    Ja. Känd. Så varför så tråkig i tonen och raljera om "youtube" när användaren har rätt?

Ovanlig. Ja. Det var sömnsjuka av Pandemrix också.

Sedan är det inte säkert att förlamningen överhuvudtaget  släpper. En del kommer att få leva med den för resten av livet. Och släpper den kan det ta upp emot ett halvår innan återställandet börjar.

Kanske är det sjukdomen Bells' palsy (ansiktsförlamingen) som är detta vaccins motsvsrighet till sömnjukan från förra gången? 
  • Anonym
    Anonym (noony) skrev 2021-01-03 13:19:54 följande:
    Typiskt alarmister att inte läsa vad som skrivs utan bara basunera ut saker för att försöka skrämma.

"COVID-19 vaccine trials report cases of brief facial paralysis. That's not as scary as it sounds."
    "Ninety percent, if not more, of patients who have Bell?s palsy experience a mild, transient weakness of the side of the face which is completely resolved within three months, the majority within a month and a half,? he said. ?It?s a relatively benign condition.?

För inte vidare länkar från dina antivaxxgrupper utan att kolla dom om du vill framstå som trovärdig
    Antivaxxers får ta till de medel som bjuds och hoppas på att mottagaren är för korkad för att begripa.
  • Anonym (Nope)
    Anonym (noony) skrev 2021-01-03 13:19:54 följande:

"Ninety percent, if not more, of patients who have Bells palsy experience a mild, transient weakness of the side of the face which is completely resolved within three months, the majority within a month and a half, he said. Its a relatively benign condition.

Inlägg 185 går till dig också.
  • Anonym
    Anonym (Nope) skrev 2021-01-03 13:21:45 följande:
    Ja. Känd. Så varför så tråkig i tonen och raljera om "youtube" när användaren har rätt?

Sedan är det inte säkert att förlamningen överhuvudtaget  släpper. En del kommer att få leva med den för resten av livet. Och släpper den kan det ta upp emot ett halvår innan återställandet börjar.

Kanske är det sjukdomen Bells' palsy (ansiktsförlamingen) som är detta vaccins motsvsrighet till sömnjukan från förra gången? 
    Nej, jag orkar inte.
    Jag har fått min dos av antivaxxers för idag.

Låt bli att vaccinera dig du men håll bara tyst om du eller någon nära anhörig blir smittat och allvarligt sjuk. Eller ännu värre.
    Kom då inte och gnäll.

Jag är SÅ trött på vaccinmotståndare och konspirationsteoretiker så jag snart kräks!
  • Anonym (noony)
    Anonym (Nope) skrev 2021-01-03 13:21:45 följande:

Men du kan ju inte sitta och hitta på saker. ca 300 fick narkolepsi av över 5 miljoner vaccinerade, inte särskilt hög risk, och då ska du ta med att svininfluensan själv orsakade narkolepsi.Det där med fakta är inte så viktigt för er?

Återigen läs igenom innan du sprider länkar från din antivaxxgrupp för det du länkade till visade INGET alarmerande. Om du hade läst vad du sprider så hade du sett det. Men de tär ju det ni INTE gör, ni sprider bara vidare länkar

Men spekulera vidare du, kanske man får en extra arm eller antenner av vaccinet *suck*
  • Anonym (Nope)
    Anonym skrev 2021-01-03 13:24:31 följande:
    Nej, jag orkar inte.
    Jag har fått min dos av antivaxxers för idag.

Låt bli att vaccinera dig du men håll bara tyst om du eller någon nära anhörig blir smittat och allvarligt sjuk. Eller ännu värre.
    Kom då inte och gnäll.

Jag är SÅ trött på vaccinmotståndare och konspirationsteoretiker så jag snart kräks!
    Varsågod och kräks om det blir för jobbigt att "argumentera" för din sak men varför envisas du med att tala emot vetenskapen?

Bell's Palsy heter en sjukdom som är en känd bieffekt. Ovanlig men känd. Ansiktsförlamning.

I de flesta fall går den tillbaka men inte i alla.

Går den tillbaka kan det ta upp till en halvår innan detta sker.

Detta är bara enkla fakta.

Varför blir du så upprörd för att någon pekar på dessa fakta? För att du tror att folk kommer att bli avskräckta från att ta vaccinet om de får veta om det? Och du är inte ensam om att visa på en sådan känslomässig inställning i frågan.

Om du läser vad jag har skrivit så kan du se att jag inte kommer att vaccinera mig för att jag redan har antikroppar mot Covid.

Jag räknas alltså redan in i de 60-80% av befolknignen som antingen behöver ha haft Covid eller fått vaccin för att vi ska uppnå "flockimmunitet".
  • Anonym (Nope)
    Anonym (noony) skrev 2021-01-03 13:34:11 följande:
    Men du kan ju inte sitta och hitta på saker. ca 300 fick narkolepsi av över 5 miljoner vaccinerade, inte särskilt hög risk, och då ska du ta med att svininfluensan själv orsakade narkolepsi.Det där med fakta är inte så viktigt för er?

Återigen läs igenom innan du sprider länkar från din antivaxxgrupp för det du länkade till visade INGET alarmerande. Om du hade läst vad du sprider så hade du sett det. Men de tär ju det ni INTE gör, ni sprider bara vidare länkar

Men spekulera vidare du, kanske man får en extra arm eller antenner av vaccinet *suck*
    Du sitter först och bekräftar det jag säger - att biverkningen existerar - och sedan säger du att jag hittar på. Så, vad gäller?

Det är alltså USA Today som berättar om den aktuella biverkningen som den ameriskanska myndigheten FDA noterat.

Bara sluta bete er så känslosamt ni som skriker om "antivaxxers". Det går att ha två tankar i huvudet samtidigt.
Svar på tråden Ska ni vaccinera er mot corona?